Announcement

Collapse
No announcement yet.

ESM Bf110c

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ESM Bf110c

Har skaffet meg en Bf110c fra absolutt hobby. Det ble ett trøstekjøp siden Do335 ikke kunne leveres enda.
    Motorer blir Laser 120 eller RCV120. Understell er bestillt fra Sierra.
    Har lyst til å prøve RCV120 siden de ikke vil stikke ut av cowlingene, men er nå mest fortrolig med Lasere da
    Attached Files
    Balsa

Lekkert, håper vi får se litt bilder og tekst underveis?

Så tar vi maiden sammen med min ESM Spitfire ....

Sent from my Desire HD using Tapatalk

Comment

Tøfft, endelig var den i hus

Comment

flott modell.
        hvordan (str) motorer har du tenkt deg her?
        dumt spørsmål.jeg må lese bedre

Comment

Litt OT, men har ett spm til Wulf-laserspesialisten; Hvilken laser passer best i nye ESM Fiesler Storch? Hadde plutselig en på lageret(loftet) mitt....

Comment

Originally posted by affa View Post
            Litt OT, men har ett spm til Wulf-laserspesialisten; Hvilken laser passer best i nye ESM Fiesler Storch? Hadde plutselig en på lageret(loftet) mitt....
            Hvor stor er den da?
            Balsa

Comment

Litt facts:
              500 - 内部服务器错误。

Comment

Originally posted by affa View Post
                Jeg ville brukt en Laser 160V. Sylindrene er 92mm høye, så den går inn i små cowlinger.
                Balsa

Comment

Wulf, ligg langt unna RCV motorene. De tar riktignok ikke store plassen, men de er heller ikke lette å ha med å gjøre. Går ugjevnt og ikke pålitlige etter min mening. Har forsøk, men for første gang i hobbyen min, måtte jeg gi opp å få den til å gå slik jeg ønsket det.

Comment

Jeg har hørt en del negativt også. Det virker som om du har seriøst prøvd å få den til. Driftsikkerhet er jo en viktig faktor i tomotorsfly
                    Balsa

Comment

RCV 120 som du tenker på er en SP motor hvor sylinderen "ligger", har blitt fortalt at det er grusom stygg lyd i de motorene
                      CD motoren derimot er det nydelig lyd i Har en 130 CD i en ESM Spitfire, har plagdes som f... med den. Problemet mitt har vært at den går varm og kutter i lufta, noe som jo er et lite irritasjonsmoment!! Har ikke fått testa den etter siste modifikasjon med baffling, større hull for utluft og et 90grader bend mindre på eksos. Men jeg er så dum at jeg tror det blir helmax til slutt
                      Den er svært lettstarta oppfører seg helt perfekt (bortsett fra at den stopper i lufta da )
                      Mvh
                      Bent Andreassen

Harstad Modellflyklubb på Facebook
                      http://www.facebook.com/#!/groups/313467363926/

Comment

Jeg kjøpte en RCV 120SP for mange år siden. Startet den i benk, men syntes den gikk veldig hardt. Den ble solgt sammen med en P47 jeg ikke orket fullføre. Sikkert lurt å bruke en motortype jeg kjenner godt.
                        Balsa

Comment

En i klubben hos oss hadde en slik RVC motor, styggeste gange jeg noensinne har hørt på en glowmotor. To lasere på 110'n vil nok låte helt perfekt

Comment

Har montert litt mer. Bra det fulgte med finerklosser til firewall, før det er lang frem til fronten av cowlingene. Ser ut som om det blir 2 stk Laser 120 i denne.
                            Har delt vingen utenfor nacellene i stedet for ved balanserorene. Fordelen er at modellen blir 85cm bred og kan stå på hjulene. Bakdelen er at jeg må dele landingsflapsene, men det får gå.
                            Fant ut fra tidligere erfaringer at det er lurt å impregnere fineren til understellet med rød Zap da mesteparten der ikke er limt sammen i det hele tatt!
                            Bakvingen er limt sammen med siderorene og høyderoret plassert riktig. Dessverre er det ikke hakekors på siderorene, noe som sikkert er polititisk riktig men ødelegger inntrykket av flyet. De kunne nå sendt med korsene løst, så modellbyggeren kunne selv velge om han ville bruke det.
                            Attached Files
                            Balsa

Comment

Nå er jo ikke Swastika tillatt alle steder, men du kan kjøpe fine decaler her f.eks: German Decals RC Graphics and Decals - B and E Graphix
                              Vennlig Hilsen
                              Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

Comment

Working...
                              X