Announcement

Collapse
No announcement yet.

Esm la-7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Esm la-7

    Click image for larger version

Name:	01022012054.jpg
Views:	1
Size:	48.5 KB
ID:	630981Hei.
    Er det noen som har fløyet denne modell ?. Lurer på hvor jeg bør legge tyngdepunkt. Ser på noen snutter fra nettet at modellen har en stygg tedens til flikking. Har plassert LASER 360V i snuta, denne passer inn i cowling og bør gi nok power.
    Last edited by Gutteklubben; 16-02-12, 09:22. Reason: Lagt inn bilde

  • #2
    jeg trodde man fløy det flyet med asp 400 stjernmotor



    kan jeg få være med i gutteklubben med dette flyet
    Click image for larger version

Name:	Bilde0088.jpg
Views:	1
Size:	29.4 KB
ID:	585879Click image for larger version

Name:	Bilde0120.jpg
Views:	1
Size:	20.5 KB
ID:	585880
    Bor i Bærum, flyr på Skoger, Drammen

    Comment


    • #3
      Blir vanskelig å være med i klubben når motor ligger på stuebordet.....
      Skal prøve å få modellen klar til Fagernes, håper å kunne prøvefly modellen på Skoger i forkant.
      Er ikke sikker på om understellet fra hangar9 er sterkt nok.
      Alltid spennende med ny modell

      Comment


      • #4
        CG er oppgitt i manualen ESM Lavochkin LA-7 Color F 80" Wingspan Model ARF (ESMLA7-80FAF) - troybuiltmodels.com det er også tillegsoplysninger.
        La-7 er etter min mening kanskje den peneste warbird fra WW II.
        Hvor stor er diameter på covling ved sylindertoppene?
        Last edited by Karl H.; 17-02-12, 10:43.
        Karl Hans Glommen.
        Mjøsa Modellflyklubb

        Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

        Comment


        • #5
          Originally posted by lange View Post
          jeg trodde man fløy det flyet med asp 400 stjernmotor



          kan jeg få være med i gutteklubben med dette flyet
          [ATTACH=CONFIG]50122[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]50123[/ATTACH]
          Hvorfor satt du ikke stjernemotor på Spitten??
          Balsa

          Comment


          • #6
            Hei Karl.
            Tusen takk for komplimenter og ikke misnt link for CC.:
            Har ingen erfaring med bruk av forum så jeg håper jeg ikke fornærmer noen hvis jeg trykker litt feil her og der ...
            Jeg har forsøkt å måle diamater ved sylindertoppene og kom fram til 74 cm i omkrets ( utvendig på cowling )
            Skal forsøke å legge inn noen flere bilder, men klarer ikke engang å få frem profilbildet mitt ennå det er synlig når jeg
            går inn på " min profil "

            Gleder meg å få modellen i lufta, har ikke sett denne modellen airborne.

            Comment


            • #7
              Hei Wulf.
              Tror ikke levetiden på Spiten til herr Lange blir særlig lang hehe
              Forøvrig så fikk jeg tilsendt ny potte til min Laser150V.
              Må si at jeg lar meg imponere av en motor de sluttet å produsere i 86.
              Lasern drar 16 x 8 APC 8500 RPM med snuta oppover !

              Hva orker 160V ?

              Har du montert sag i snuta på den nye modellen ennå ?

              Ha en fin dag

              Comment


              • #8
                Originally posted by Gutteklubben View Post
                Hei Wulf.

                Har du montert sag i snuta på den nye modellen ennå ?

                Ha en fin dag
                Her tror jeg at jeg kan svare for Trond;

                Han sitter og leser Huskvarna manualer så det ryker etter.

                Han vurderer å bruke kjedeolje i bensinen. Han skal snart melde seg inn
                i SagMeister lauget.

                Angående radial i spit; Det er nok et MUST for å bli årets modellflyger på Skoger.
                Dont expect, inspect.
                Fun Police everywhere!

                Comment


                • #9
                  Jeg tenkte å fyre saga med diesel og smøre kjedet med smult. Men sverdet går ikke inn i cowlingen

                  BTW: er det denne filmen som har skremt deg. Det har nok noe med piloten å gjøre, ikke flyet.

                  Last edited by Wulf; 18-02-12, 22:09.
                  Balsa

                  Comment


                  • #10
                    Høy nese, kryssede ror og lav hastighet er en høydare på warbirds....

                    Lurer på en slik til min Saito 300

                    mvh
                    Alf
                    Last edited by affa; 19-02-12, 09:49.
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • #11
                      Hei Alf.

                      Det er en på svensmodellflyg.se som har forsøkt å selge LA 7 eskeny med EMS luftretract i lengre tid.
                      4000 SEK.

                      Passer nok fint til din Saito

                      Hva med en liten Dogfight ....

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Wulf View Post
                        Jeg tenkte å fyre saga med diesel og smøre kjedet med smult. Men sverdet går ikke inn i cowlingen

                        BTW: er det denne filmen som har skremt deg. Det har nok noe med piloten å gjøre, ikke flyet.

                        Vi satser på at modellen min lever litt lenger... Kan ikke love at mine ferdigheter bak stikka overgår mr flikk, men hastighet blir nok ok...

                        Comment


                        • #13
                          Bare litt upraktisk å få hentet den derfra.....

                          mvh
                          Alf
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • #14
                            Gear og sag har ankommet Glenn Click image for larger version

Name:	50d4baa7-24fc-995a.jpg
Views:	2
Size:	43.6 KB
ID:	585990

                            Regner med at du og Bård hadde elsket vekten på denne pakken.
                            Balsa

                            Comment


                            • #15
                              Vi lar oss imponere av hvor mye bly du klarer å legge i snuta på dine modeller
                              Med tanke på ditt utslett så lurer vi på om du trenger ny kjerring

                              Hvor stor propell skal du ha på vidunderet ?

                              Vi gleder oss til å få høre saga

                              Vi sees lørdag

                              Comment

                              Working...
                              X