Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phoenix models pilatus pc21

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    skal måle og sjekke litt. men tror ikke det er noe nedtrekk. Vet att det høres rart ut att jeg måtte holde mye høyderor og att den er baktung. men den oppførte seg som ett baktungt fly med hensyn på vingling og uberegnelig. skal måle opp og regne ut hvor cg skal være så får jeg se om jeg havner på det samme

    en annen ting er att de har ikke lagt støtstengene til høyderorene symetrisk gjennom kroppen. de ligger langs ene siden noe som gjør att det ble nesten umulig å få høyderorene til å gå likt. måtte ha veldig lite utslag på servoen og linkene innerst på høyderorene. og da fikk jeg veldig lite å trimme på. blir nok 2 servoer på høydrorene også. så er det enklere å få de til å stemme.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #32
      Har regnet ut CG på flyet nå og det stemmer det som står i manualen. Men tror jeg legger det litt lengre frem for å prøve om den blir litt mer stabil da. også sette to servoer på høyderorene. lurer på om jeg skal montere dem bak i kroppen så jeg får korte støtstenger direkte til rorene.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #33
        litt oppdatering. har flydd den to ganger til nå. og den ble vesentlig bedre med tyngdepunktet litt lengre frem. I dag var det nesten vindstille og da fløy den egentlig ganske bra, stabil og fin så lenge man har nok fart. men under halv gass så flikker den i svingene. så det gikk for det meste på full gass hele tiden

        Når det gjelder understellet så er det avskrevet en gang for alle. fylte luft og etter en halv time så var det ikke lekket ut noe. startet opp og tok av. la inn hjulene og alt virket bra. men etter noen minutter så så jeg att hjulene hang litt ned. prøvde å ta dem ut men det var tomt for luft Så det ble buklanding med propellbrudd. ellers så gikk alt bra tror jeg.

        Har bestilt elektrisk understell, så blir byttet før neste tur. har også bestilt en 16x12 propell som jeg tenkte å prøve. er 18x10 jeg har på nå. Mulig den motoren er i minste laget til flyet. Ble ikke noen film i dag heller da jeg ikke hadde noen til å filme. men skal prøve å få det til neste gang
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #34
          Jeg tror kanskje 18x8 ville vært en bra propell på den motoren... Høyere turtall kompenserer for lavere pitch.
          Min rcg30 trives best med 18x10...
          Prøv å legge CG enda litt lengre frem. Den type fly skal kunne holde ganske lav fart og allikevel være stabil.
          Håper du får den til, for det er ett skikkelig tøft fly!
          Geir Dyrdal
          Scale Warbirds of Norway

          Comment


          • #35
            Tror kanskje jeg har en 18x8 liggende. skal prøve den og se hva jeg får av turtall.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #36
              Har nå fått inn elektrisk understell. Er disse fra hi model Giant E-Retracts/ Servoless Retractable Landing Gear PZ-15096 | HiModel

              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #37
                Enliten oppdatering her. monterte Elektriske retract, men understell innfestningen er så dårlig så det ene løsnet under taxing på stripa. Var i veien en tur i dag og har en videosnutt. men klarte da å miste ene hjulet så da var det bare å klappe inn understellet og buklande der det er mykest. Stoppet motoren rett før landing for å håpe å berge propellen, men da datt den veldig fort ned og propellen knakk. Firewallen løsnet også litt i overkant. Men flyet flyr stabilt og fint med hjula innfelt og litt god fart, men er stor forskjell når man tar ut hjula. Brukte en 18x8 propell nå og det ga litt mere fart enn før.

                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment

                Working...
                X