Monteres i en 110 Sig Rascal, som er som en Cub omtrent. Kjøper 20x8 og 20x10 og prøver hva som passer best.
Hangar-9 1/4 Super Cub
Collapse
X
-
Det var en stund siden ja . Men både cub'en og Actro er still going. Ble fløyet på Drammensfjorden tidligere i sommer. Riktignok med en ny Actro da den første har utviklet litt lagerlyd (fungerer riktignok fint). Kontaktet Actro for nye lager, men de fristet med en god pris på ny motor istedenfor.
Propell jeg bruker på cub på flottører er 18x8. Kunne gjerne hatt litt større diameter men da pisker den opp mye vann. Brukte vel 19x8 eller 19x10 på hjul. Samme motor brukte jeg vel også med 20x10 i et annet acrofly tidligere mener jeg å huske.
Mulig jeg har noen notater med strømmålinger osv.👍 1Leave a comment:
-
-
Her er bilder av noen av de andre super cubene.
Disse er ikke lette å få tak i lenger, har også prøvd å få fatt på en 1/3 super cub, men det er ikke så lett viser det seg. Så da blir det nok en Hangar-9 x-cub siden jeg allerede har en saito fg-61 ny i eske liggende i et skap. Kommer nok en tråd der oxo.👍 4Leave a comment:
-
-
-
-
ser bra ut
snart cub vær nå får vi håpe
kan vi sette opp min oxo
Leave a comment:
-
-
Jeg hadde et noe hardt møte med moder jord en dag det blåste aaaaaaalllltt for mye til å fly cub.
Bøyde også vingerør som er 19mm aluminium, men det har jeg nytt i carbon.
Så er det bare å få på noe nytt trekk, litt montering og så ut å fly igjen.
Last edited by CubRune; 13-10-16, 06:04.Leave a comment:
-
hmmm ja
Jamå vel si at det var litt forskjell
men men så lenge den flyter så er det bra
har plass til stor cub i havna her oxo
Leave a comment:
-
Forum Bottome ADS
Collapse

Leave a comment: