Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rödelmodell Jodel Robin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rödelmodell Jodel Robin

    Da jeg tilbakeførte hverdagsflyet mitt til byggesett igjen i påsken, måtte noe nytt startes, greit med en 2m+ som er enkel å frakte og montere, hadde en Jodel Robin liggende som jeg kjøpte på impuls for ett par år siden.
    På tegningen står det "super schnell bausatz" og det er det, 2 kvelder så var vingen klar til pussing, noen få timer til så er kroppen klar også, tipper jeg bruker 30 timer på å få den treferdig, jeg kjenner mange som bruker mer tid på en ARF, lager ikke noe stor tråd på denne, men legger ut noen bilder etterhvert.

    Viggo
    Attached Files

  • #2
    Dette blir spennende Skal følge med. Har alltid hatt lyst på en slik, men finner ingen arf... hehe.

    Comment


    • #3
      Artig fly! En stund siden jeg har sett Jodel, men husker det var noen på Fornebu i gamle dager.
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

      Comment


      • #4
        Uten at jeg har undersøkt dette veldig, mener jeg at Jodel lever i beste velgående, og produserer blandt annet Jodel Robin i en del forskjellige utgaver, Tror Drammen flyklubb har en ganske ny en.

        Viggo

        Comment


        • #5
          Ja de har en Jodel Remo som sleper på Hokksund. Tror ikke den er mange år gammel, så den første gang for 5-6 år siden.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Måtte prøve litt "tørrmontering", ser greit ut så langt, som den står nå med motor er den også framtung, det er jeg ikke vant til.
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Tett og fint laft det der gitt... Har du tenkt å detaljere? Er det f.eks. plass til cockpitdetaljer? Har potensiale til å bli en herlig skalamodell
              Mvh

              Olav Lund

              Comment


              • #8
                nydelig modell det der gett..

                Comment


                • #9
                  Hva drivstoff snakker vi om her da?

                  Ellers er det tøft fly. har sansen for sånt
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har en Zenoah 38 ombygd til elektronisk tenning liggende, den bør passe bra.

                    Planen er at dette skal være "bruksmodellen" min, så jeg bruker ikke masse tid på skaladetaljer, men med en så stor cockpit, må det inn en pilot, noen seter og instrumentpanel til å begynne med ihvertfall.

                    Viggo

                    Comment


                    • #11
                      Er ikke så overfylt på fullversjonen heller.

                      Click image for larger version

Name:	jodel.jpg
Views:	1
Size:	111.0 KB
ID:	579062
                      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                      Comment


                      • #12
                        Den er virkelig litt utenom det vanlige! Legger spesielt merke til motorsykkel eksosrøret under. Og selvsagt vingene med ører.
                        Vennlig Hilsen
                        Arne Husby

                        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                        Comment


                        • #13
                          Har fått begynnt med servoinnstallering, selv om det er ett lite fly, blir det 9 servoer, stort sett hitec 645, 2 batterier til mottaker og ett lite til tenning, booma twin elektronisk bryter skal også testes på denne.

                          Viggo
                          Attached Files

                          Comment


                          • #14
                            Flott Ser bra ut.

                            Comment


                            • #15
                              Da er den treferdig, kun litt pussing gjenstår før trekking med solartex, alt elektronisk er også montert, noe må av igjen, men alt er tilpasset, piloten har også prøvesittet, han ser ikke helt tam ut, så det er godt han sitter i baksetet.

                              Viggo
                              Attached Files

                              Comment

                              Working...
                              X