Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rotax Falke

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31

    Comment


    • #32
      Dette ser spennende ut.
      Blir den å se på Fagernes stevnet?

      Mvh Rune

      Comment


      • #33
        Originally posted by CubRune View Post
        Dette ser spennende ut.
        Blir den å se på Fagernes stevnet?

        Mvh Rune
        Det er meningen å ta med den dit ja.

        Comment


        • #34
          Da har den flydd, cubrune var testpilot i noe rufsete vær på Dagali, flott i lufta, seig i bevegelsene.
          Propell/motorkombinasjon var ikke optimal, hadde en 3-blader 20 x 10, men kommer til å prøve en 20 x 10 2-blader, alternativt må motor byttes fra 45cc til 62cc.

          Takk til Rune

          Viggo
          Attached Files

          Comment


          • #35
            Tenkte å prøve en ny runde på denne i går, motoren startet fint, throttlet opp og stoppet gjentatte ganger, fikk på ett tidspunkt en raklelyd jeg ikke kunne identifisere, bare å pakke sammen og skru motoren fra hverandre. Veldig overrasket over å finne skruen til gass-spjeldet når jeg skrur ut pluggen, skruen har løsnet og selvfølgelig forårsaket litt skade på sin vei, motoren er permittert og Falken har fått en 62cc montert, testes i morgen.
            Attached Files

            Comment


            • #36
              Det forklarer jo at den var litt "vrang" på stripa i går... Hadde du ny motor liggende? Blir en 3 bladet igjen da eller?

              Comment


              • #37
                Originally posted by Caasberg View Post
                Det forklarer jo at den var litt "vrang" på stripa i går... Hadde du ny motor liggende? Blir en 3 bladet igjen da eller?
                Hadde en 62cc liggende, foreløpig uten selvstarter, burde passe greit med 3-blad igjen ja. prøver en tur i morgen formiddag.

                Comment


                • #38
                  Det blir nok bra

                  Comment


                  • #39
                    Da var det en ny dag med Falke, 62cc var mer behagelig, take-off etter 20-30 meter, og øvrig flyging fra 1/2 og ned.
                    Trenger en del balanserorstrim, er redd jeg har en liten vridning i ene vingen, men men, den flyr nydelig.
                    Eureka rc bestiller ett par smådeler for meg slik at starteren kan flyttes over på større motor.
                    Attached Files

                    Comment

                    Working...
                    X