Announcement

Collapse
No announcement yet.

Twm 1:3 supercub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Twm 1:3 supercub

    Har lenge gått å tenkt på å bygge en bushcub,og nå her det dukket opp en 1:3 supecub som passet perfekt .
    MEN jeg leter etter hjul mellom 25-30 cm myke ballong dekk,har funnet noen i sjekkia som er til cub men der er bare 20 cm.

    Lurer på om man kansje kan bruke bare slangen fra et eller annet og lage felgen,men jeg vet ikke.

    Lurer på et fjærende skala understell fra robart eller lage et selv,hvis det finnes tegninger noen steder

    Så hvis noen vet om dekk eller hvordan man kan bygge om noe eksisterende hadde det vert fint.
    Understell kan jo kjøpes men sitter noen på tegninger eller kansje har et liggende,så er jeg mer en interessert.

    Et bilde av forbildet

    McFarlane Aviation Products FAA-PMA Replacement Aircraft Parts

  • #2
    tøft! Cub er morro, spesielt med bush-kit
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Vet om en som brukte slange til trillebår fra biltema og noe plastfelger han lagde selv.
      Jon-Brage Hoel Andorsen
      -------------------------------------------------------------------------
      Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

      Alt flyr bare du har nok motor!

      Comment


      • #4
        Home Page kan sjekkes ut. Har lyst på til funcubŽen
        Mvh Andreas
        Stevensaero, glede i noen balsaflak.
        PCM.at mye glede i litt carbon
        Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

        Comment


        • #5
          Der er understellet ja, trille bårhjul blir ytterdiametern passe men innerdiameter noe stor (stor felg
          ) men det er det beste jeg også har funnet på nett ihvertfall,får sjekke div dekksjapper felleskjøpet.eikmaskin o.s.v på mandag

          Comment


          • #6
            Kanskje du kan bruke Bill Hempel 60% hjul?
            Tror Norwegian modellers selger skala understell til cub.
            Pilot-RC Yak54 26% / EME 35
            Extreme Flight Edge 540T-EXP 48"
            RCF RS352 EPP
            GP Viper-500 pylon
            1/3 Bush cub / JC120 prosjekt
            Spektrum DX6 & DX8

            Comment


            • #7
              Aah nowegian hadde understell,takker
              Har sett på hempel sine og det r vel kansje det det det ender med HVIS jeg ikke finner en ballong løsning.

              Da er det flottører fra balsa usa og et sett med clipped wing vinger extra hvis scala acro lysten melder seg.

              Håper dle 55 er nok,den må klare seg en stund,jeg føler at det går ann å fly scala med 100cc men du flyr ikke vertikalt med 50 cc
              Og som stol fly er power flott,og bytte ut bly med en sylinder extra må vere bonus.


              Ønsker 1:3 flottorer og clipped wing vinge sett med stag hvis noen har gjerne utrekt eller skadet alt er av int

              Comment


              • #8
                Ja Cub er moro. Har clipped wing utgaven med en DLA 112 og den er riktig så morsom og fly og super som slepefly. Understellet som følger med flyet fungerer faktisk langt bedre en en skulle tro når en ser det. De 5" julene som følger med er derimot helt ubrukelige jeg har montert 6" jul av denne typen og de er bra. Dubro Hjul 152mm 6" 1stk - Norwegian Modellers
                Syntes vekten ble for stor om jeg skulle gå for enda større jul.
                Forøvrig skal jeg skifte ut motoren for og teste en GP 123 så jeg har vel en DLA 112 som jeg ikke trenger lengre.

                Comment


                • #9
                  jeg ville putta inn noe større enn 50cc.. Det går ikke noe fortere, men du har mer power og behøver ikke fly med så mye gass
                  hele tida. Får litt mer passende propell til flyet også.

                  I 1:3 SuperCub'en jeg hadde brukte jeg RCFG111 med canistere og det ble helt konge
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #10
                    Hørest ut som 100cc er veien å gå , hvorfor skal du bytte ut dla'n,brukt mye ? Grei å justere ? Noen potter med ? Og sist men slettest ikke minst PRIS

                    Har tittet litt på sdshobby sin eme 120 cc og mld 70 cc med selvstart,kult med starter da

                    Comment


                    • #11
                      DLA motoren går som et skudd den med en 27x10 MEJZLIK den er kun fløyet ca 20 turer. Skifter den bare ut for og teste GP 123 med en 28x12 MEJZLIK. Jeg vil ikke lege den ut for salg før jeg er sikker på at den nye motoren fungerer 100%. Får nok testet den i neste uke når propellen ankommer.

                      Comment


                      • #12
                        Pris hadde du sett for deg ?
                        Har sett på den gp88'n som alf w har på rcmarkedet, svinger 27x10 den også sies det.

                        Comment


                        • #13
                          GP 88 er en knalbra motor har en slik med profow canister i en Yak 54 33%. Men 27x10 ble for stor for den, responsen ble treig trives mye bedre med 26x10.
                          Om jeg får den nye motoren til og fungere som jeg ønsker selger jeg nok DLA 112 motoren for Kr 2.500,-.

                          Comment


                          • #14
                            Skal prøve å få testet 55'n i helgen og sjekke hvordan den flyr,men det blir vel som de fleste skriver litt slapt.

                            Man trenger vel 100cc til skala hovring men hører mye gromt om den 88'n

                            Comment


                            • #15
                              Var nok litt spe den 55'n ja,synd egentlig for jeg har aldri hatt mer lettstartet motor,solid tomgang og helt ren gange fra tomgang og helt opp,4takter ikke i det heletatt,fantastisk motor egentlig

                              Comment

                              Working...
                              X