Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til Byggeset for medium eller large scale fler-motors fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips til Byggeset for medium eller large scale fler-motors fly

    Hei.

    Jeg er ny på dette forumet, og håper å få litt hjelp her.

    Jeg er på jakt etter et byggesett for et fler motors elektro fly, gjerne militært.

    Jeg ønsker å bygge så mye som mulig selv, men kanskje ikke helt fra scratch.

    Noen som har tips til leverandører av slikt ? Ser ut som om de fleste leverandørene i dag leverer
    kun foam modeller, og det er ikke interesant.

    Mange takk

    Vegard

  • #2
    Hei og velkommen til forumet.

    Har ikke sett så mange tradisjonelle Kit på en stund, men det finnes mye å få tak i, her er noen av sidene du kan sjekke. Dette er ikke direkte kit, men bestiller du alt har du det du trenger.

    Ziroliplans.com
    Dave Platt Models, Inc.
    http://www.precisioncutkits.com/index.html

    Finnes mye mer. Har du sett på noen fly selv som du kunne tenke deg å bygge? Blir lettere å kunne peke deg til kit om du har en ide om hvilket fly du kunne tenke deg å bygge.
    Jon Kristiansen

    Comment


    • #4
      Heisann.

      Mange takk for flere gode tips.

      Men det er jaggu en jungel der ute, med mange siter, forskjellige kits, og det
      ser ut som mange forskjellige kvaliteter på kit`ene også...

      Finnes det kits som er litt bygd også ?

      Dette er tross alt mitt første bygg, så kanskje det er litt mye å gå rett på et shortkit ?

      Comment


      • #5
        Ziroli har som option kropp i glassfiber og da er det bare vinger og stab som må bygges. Litt lettere da!

        Ææææ...ser det ikke gjelder flermotors kittene...sorry, my bad!
        Last edited by P-51D_OLD_CROW; 13-11-13, 22:41.
        Stig-Arne Isaksen

        Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
        Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
        Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

        Comment


        • #6
          Mick Reeves har en gedigen Mosquito som kan flys som elektro.
          Da får du kropp og indre del av vingene i glassfiber.
          Men dette er ikke begynnermodeller da!
          Mick Reeves Models. (Page 1C)

          Kanskje noe her, forholdsvis enkle byggesett.
          http://www.hobbyhangar.com/
          http://www.richuravitch.com/

          Comment


          • #7
            Der fant jeg noe jeg ville ha gitt
            Eddie123: OM du finner deg en enkel modell er det bare artig å bygge etter tegning. Er du medlem av klubb? Har erfart selv at det er mye tips å få og mange hjelpsome folk i hobbyen vår. HVor i landet bor du?
            Jon Kristiansen

            Comment


            • #8
              Hei.

              Takk for mange gode tips, then Mick Reeves siden så forferdelig morsom ut ! Tror kanskje det blir en modell derifra.

              Jeg har akkurat meldt meg inn i klubb, men har ikke rukket å møte noen der enda. Det er OS modellflyklubb i Hordaland jeg har meldt meg inn i.

              Vegard

              Comment


              • #9
                Originally posted by Eddie123 View Post
                Hei.



                Jeg har akkurat meldt meg inn i klubb, men har ikke rukket å møte noen der enda. Det er OS modellflyklubb i Hordaland jeg har meldt meg inn i.

                Vegard
                Hei!
                Og velkommen til en kjempetrivelig klubb.
                Ser at du meldte deg inn i Os Aero Klubb etter at eposten om medlemsmøter ble sendt. Kom gjerne til klubbhuset på tirsdag 19.11.kl. 19.00 for sosial hygge. Kjekt å bli kjent med andre som deler vår interesse! Vel møtt

                Mvh
                Jan Fredrik
                Styremedlem
                Os Aero Klubb

                Beklager forresten OT....
                Last edited by JanFredrik; 14-11-13, 18:52.
                Jan Fredrik Bjordal
                www.JetsOfBergen.no

                This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

                Comment


                • #10
                  Eddi123. Velkommen til Os! Fint å høre at det er flere skala intersserte i klubben. I tillegg til de linkene som allerede er nevnt finner du også mye tegninger og shortkits på Aeroplane, Train & Boat, Models Plans & Kits. Sarik Hobbies og Aeroplane, Train & Boat, Models Plans & Kits. Sarik Hobbies. Har selv et Hawker Tempest shortkit på vei fra Traplets.

                  OT, men er ikke klubb møte den 19.11 avlyst pga militær øvelsen...?? Det var iallfall det Morten sendt mail på tidligere i uken. Neste blir vel da 10.12.

                  Mvh,
                  Thomas

                  Comment


                  • #11
                    Originally posted by thnilsen View Post
                    Eddi123.

                    OT, men er ikke klubb møte den 19.11 avlyst pga militær øvelsen...?? Det var iallfall det Morten sendt mail på tidligere i uken. Neste blir vel da 10.12.

                    Mvh,
                    Thomas
                    Godt observert, Thomas. Det er selvfølgelig helt rett!
                    Jan Fredrik Bjordal
                    www.JetsOfBergen.no

                    This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

                    Comment


                    • #12
                      Hei.

                      Mange takk for fine linker, der var det en del fine fly, ja !

                      Gleder meg til å komme på møte, men jeg tror at den 10.12 er jeg på reise på jobben, så
                      det kan bli vanskelig.

                      Er det dager da det er sikkert å treffe på folk ellers ?

                      Vegard

                      Comment


                      • #13
                        Originally posted by Eddie123 View Post
                        Hei.

                        Mange takk for fine linker, der var det en del fine fly, ja !

                        Gleder meg til å komme på møte, men jeg tror at den 10.12 er jeg på reise på jobben, så
                        det kan bli vanskelig.

                        Er det dager da det er sikkert å treffe på folk ellers ?

                        Vegard
                        Nå har forsvaret lagt beslag på anlegget frem til og med 21. nov. Ellers vil jeg si at det aldri er sikkert at du treffer på noen, men du har gode sjanser en helg med godt vær. Spesielt søndag morgen/formiddag.
                        Jan Fredrik Bjordal
                        www.JetsOfBergen.no

                        This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

                        Comment


                        • #14
                          Hei.

                          Så, betyr det at det ikke er flyging på Ulven nå om dagene ? Hadde håpet å stikke innom og hilse på...

                          Vegard

                          Comment


                          • #15
                            Originally posted by Eddie123 View Post
                            Hei.

                            Så, betyr det at det ikke er flyging på Ulven nå om dagene ? Hadde håpet å stikke innom og hilse på...

                            Vegard
                            Ingen modellflyging der før neste helg. Men da, om været er bra, er det nok garantert folk der(ihvertfall søndag morgen).
                            Jan Fredrik Bjordal
                            www.JetsOfBergen.no

                            This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

                            Comment

                            Working...
                            X