Announcement

Collapse
No announcement yet.

EMHW Red Eagel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ingeb
    replied
    Då skulle de meste vere klart for oppstart i morgon , litt finjustering av motor ,vil også montere vinger for å ungå dei store viberasjonane

    Leave a comment:


  • ingeb
    replied
    Var missfornøgd med utsparing for propell i første forsøk så då bestillte eg meg en ny spinner å prøvde igjenn meir fornøgd med ditte resultatet, lakkering gjennstår

    Leave a comment:


  • ingeb
    replied
    Exsosstuss frå SpotOn 20mm ,den passa rett på

    Leave a comment:


  • ingeb
    replied
    Wire rigging av vingane i dag, litt knoting ved monteringa men en kjem vel inn i rutinene etter kvart, eg trur metoden blir å huke på wire clipsa å stramme etter på.

    Leave a comment:


  • ingeb
    replied
    Ja eg trur nok modellen er ganske snill i lufta trur de skal mykje til før den flikker, ballansepunktet ser ut til å stemme ganske bra også ,finjusterer det helt til slutt med batteria, trur eg gjorde lurt i å plassere rudderservoen langt bak i skråget. Drivstoff tanken ligger ganske så nær ballansepuntet så de vil påvirke ganske minimalt.

    Leave a comment:


  • Lars N
    replied
    Neida, denne kommer til å fly knallbra, bare tenk på den herlige lyden i tillegg

    Leave a comment:


  • ingeb
    replied
    Kjenne faktisk på at eg begynde å bli litt smånervøs for takoff her no!!!!

    Leave a comment:


  • Lars N
    replied
    Dette blir bare helt lekkert

    Leave a comment:


  • ingeb
    replied
    Som smått begynt på rigging av vinger

    Leave a comment:


  • ingeb
    replied
    Rigging av haleparti

    Leave a comment:


  • Godseieren
    replied
    Tror faktisk utslaget blir større om du flytter frem øyet, hvis jeg ikke tenker helt feil.

    Prøv med det du har først. Funker det ikke er det lettere å bygge om til pull-pull enn å flytte halehjul og/eller øye.

    Leave a comment:


  • ingeb
    replied
    Takk for de, eg får prøve med litt forsiktig taxing først, evt. prøve med å flytte øyet som strengen går i litt lenger fram då får en vel litt mindre utslag?!

    Leave a comment:


  • Godseieren
    replied
    Hei.

    Gratulerer med et nydelig bygge! Jeg liker å følge slike tråder. Skulle kanskje bidratt med noen byggetråder selv, men jeg bruker så lang tid at folk nok hadde mistet interessen. Tok jomfrutur på et fly i sommer. Byggetid 15 år!!! Det er ny pers. Vanligvis bruker jeg 1-3 år. Uansett er det dårlig egnet for forum.

    Når det gjelder halehjulstyringen din er geometrien litt uheldig. Med hjulet så langt bak hengslelinjen vil du få bortimot dobbelt så stort utslag på hjulet som på roret. Er nok ikke noe du vil merke så mye til ved take off og landing, men kan gi veldig vinglete taxing.

    Ta det litt forsiktig med taxinga i starten. Nå er du i allefall forberedt.





    Leave a comment:


  • ingeb
    replied
    Løyste halehjusstyringa på dette settet, så får vi sjå om de fungerer.

    Leave a comment:


  • ingeb
    replied
    Då er de meste av decoren komt på plas, så då blir det mest sansynlig ei prøvemontering til helga

    Leave a comment:

Working...
X