Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fokker D7 1/4 skala

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • I dag kom decals i posten, dessverre manglet noe, det er etterbestilt. Fri fra jobb i fire samfulle dager, planen er selvfølgelig flybygging!
    Attached Files

    Comment


    • Veldig fornøyd med decaler fra CallieGrafics! Super kvailitet, rimelig pris, lett å påføre og et firma som er veldig lydhøre for hva man ønsker! Kan det bli bedre?
      Duken på kropp og vinger som er umalt må forresten lakkes med en ene eller annen klarlakk. Noen som har gode forslag til hva man kan bruke?
      Men enda mangler det jo en del grafikk på kroppen, regner med at det kommer i posten om et par tre uker. Men da blir det nok tid for å Begynne å tenke på å,dekke det hele med klarlakk. Stadig et skritt nærmere jomfruturen. Skremmende i grunnen..
      Attached Files

      Comment


      • Originally posted by LN-DRA View Post
        Duken på kropp og vinger som er umalt må forresten lakkes med en ene eller annen klarlakk. Noen som har gode forslag til hva man kan bruke?
        Jeg har noen "sett" med KlassKote. Klar lakk, matt herder og tynner.
        Det er en tokomponent epoxy lakk som tåler det meste.
        Og lukter som en ordentlig lakk av den gode gamle typen skal lukte.

        Kjell

        Comment


        • Siste decals kom i posten i dag!
          Attached Files

          Comment


          • Syns dette begynner å likne på no! Fortsatt en del skaladetaljer igjen, samt montering av radio, fuelsystem osv.

            Comment


            • Blir virkelig flott å se på du har tilskuer også, mulig den passer i flyet som maskot
              Mvh Andreas
              Stevensaero, glede i noen balsaflak.
              PCM.at mye glede i litt carbon
              Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

              Comment


              • Buster klarte teorien til PPL med glans men strøk på første flytime da han ikke rakk fram til pedalene ved sidevindslanding... blir nok Erwin von Hugelhov som flyr første turen... det er han til venstre
                Attached Files
                Last edited by LN-DRA; 31-01-20, 19:32.

                Comment


                • Endelig fått bygget litt igjen denne helga, men det meste har ikke gått som jeg hadde tenkt. Servoer og roroverføringer var planlagt utført. Først oppdaga jeg at jeg ikke hadde markert åpninger i vingen for servoer og stagfester. Etter mye om og men gikk det i orden, men måtte kutte opp litt av den malte duken for å finne fram. Og når jeg skulle trekke servoledning gjennom vingen, hadde jeg ikke festet forlengerledningen til servoer på den ene siden NRA nok, så den gikk fra hverandre, og jeg satt uten tråd å dra den gjennom med på,neste forsøk, og i utgangspunktet så det umulig ut å få tredd den gjennom på nytt. Fikk forøvrig i natt en ide på hvordan det skal gjøres, så håper å få tatt mot til meg og forsøkt det i løpet av dagen. Og oppi det hele fant jeg ut at jeg hadde montert fester til rorhorn på oversiden av balanseror og ikke på undersiden der de skal festet. Må nok gjøre nok flere kutt i duken for å fikse det. Heldigvis er alt på undersiden av vingen, så reparasjon vil ikke synes så godt. Ja ja, gleden ved modellflybygging..

                  Comment


                  • Prokrastinering til nye høyder, men etter lang tid har jeg endelig fått ferdig balanseroroppkopling! Så nå kan jeg se fram til at Fokkeren i alle fall kan svinge! Dette har satt langt inne, elektronikk er ikke min sterkeste side. Men de virker som de skal, mulig litt små utslag, må sjekke med byggemanualen, men det er i hvertfall ikke umulig å fikse! Så nå er mulighetene tilstede igjen for at den før eller siden kommer i lufta. Neste er skaladetaljer på kroppen, det er i hvertfall mye morsommere !

                    Comment


                    • Har du fått tredd gjennom servoledningen ? Kan gå å holde vingen på høykant og begynne å tre servoledning fra høyeste punkt og la tyngdekraften gjøre jobben mens man rister litt på vingen dersom man kjenner pluggen butter. Man kan også ta en tråd å feste noe tungt i enden og føre nedover, eller prøve med en tynn pianotråd med en bøy i enden så den blir litt rund i tuppen.
                      Bfight 210
                      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                      Phoenix RC Club

                      Comment


                      • Akkurat den teknikken jeg brukte, tanntråd av alle ting med en mutter i enden, funka som bare det. Nå holder jeg på med metallpanelene på nesa. Venstre side er plankekjøring, men på høyre side har jeg tenkt å montere brytere for radio og motorstrøm, fuelfiller og ladetilgang. Originalen har store dører her for tilgang til motor så kan brukes som tilgang til mikkmakket. Dog intellektuelt og emosjonelt litt krevende, åpningen osv kan ikke bli feil og det er bare ett forsøk tilgjengelig. Luka lages av aluminiumsplate med magneter for å holde den på plass. Tenkte på å bruke hengsler som på,originalen, men det er nok mere komplisert og vet ikke helt hvor jeg skal få tak i små nok messinghengsler heller, har vel ikke forska nok på dette. Vi får se, veien har en tendens til å bli til underveis.
                        Stadig nærmere ferdigstilling dette her. I grunnen ganske skremmende å tenke på at den kan være i lufta i løpet av året..

                        Comment


                        • Her er bilde av ferdig servoinnbygging. Ikke så vakkert kanskje, da jeg bygde vingen hadde jeg ikke planer om fullt så detaljorientert bygg som det er blitt, så valgte tegninga forslag til mest mulig enkel servoinnbygging. Har beholdt denne, vet ikke helt hvorfor egentlig, før trekking ville det jo være ganske enkelt å bygge servoene inn i vingen.
                          Attached Files
                          Last edited by LN-DRA; 23-05-20, 08:53.

                          Comment


                          • Lurer på å male servoene, blir mindre synlige da. Ser faktisk mye styggere ut på bilde enn det gjør i virkeligheten.

                            Comment


                            • Kanskje ikke så vakkert men funksjonelt .
                              Attached Files

                              Comment


                              • Skaladetaljer. Dette blir bra tror jeg, dette er venstre side, på høyre blir det brytere, fueldot og tilgang ril lading. Som blir dekket til med deksel som er skalariktig. Mye jobb men tror det kommer til å bli bra!
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X