Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fokker D7 1/4 skala

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Så hyggelig å være til inspirasjon for noen! Jeg har ikke bygget noe på mange mange år, og er positivt overrasket over hvor stor glede det ligger å et sånt prosjekt, ikke bare byggingen, men også alt man skal finne ut av om flyets om bygges, bruker mye tid på det. Se 5 er også et fantastisk WW1 fly, få det opp i lufta der det hører hjemme!

    Comment


    • #47
      Originally posted by LN-DRA View Post
      Så hyggelig å være til inspirasjon for noen! Jeg har ikke bygget noe på mange mange år, og er positivt overrasket over hvor stor glede det ligger å et sånt prosjekt, ikke bare byggingen, men også alt man skal finne ut av om flyets om bygges, bruker mye tid på det. Se 5 er også et fantastisk WW1 fly, få det opp i lufta der det hører hjemme!
      Alltid moro å se på andre sine prosjekter og få litt inspirasjon. Fikk litt lyst til å prøve å printe maskingeværene til min, for de mangler
      Lars Norberg

      Comment


      • #48
        Her er vidunderet av en motor som skal inn i Fokkeren. Trodde den ble. Litt for høy, men viser seg å passe perfekt.
        Attached Files

        Comment


        • #49
          Denne er jeg litt stolt av, egenprodusert skaladetalj!
          Attached Files

          Comment


          • #50
            Du har kanskje studert detaljer fra denne siden ? Wingnut Wings
            Last edited by bth; 04-02-19, 13:02.
            Bfight 210
            De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
            De Havilland DH 2 skala 1/5,3
            Phoenix RC Club

            Comment


            • #51
              Den har jeg ikke sett, takk!

              Comment


              • #52
                Neste er å montere motor, skal være 1 grad ned og 1 grad venstre. Byggeanvisningen sier at motor spant skal monteres nøytralt og så,skal man bruke shims for å få,få det riktig, men da blir motormontering skeiv, så tror jeg skal prøve å få til å montere spant med riktig mororvinklel.. vanskelig valg.. for de av oss som sliter med matten her er det ikke så greit. Mener å huske en formel, type 2pi R.. for å regne ut riktig forskyving på motormontering..

                Comment


                • #53
                  Da var motoren tilslutt montert! Forhåpentligvis med riktige vinkler, og den passer ypperlig under cowlingen. Så nå er den en rekke skaladetaljer på trappene, cockkpit må utstyres og motoratrapp bygges, før jeg begynner på det store prosjektet det er å montere vingene.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by LN-DRA View Post
                    Neste er å montere motor, skal være 1 grad ned og 1 grad venstre. ..
                    Den skal vel være 1 grad mot høyre sett bak fra flyet ?

                    Bfight 210
                    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                    Phoenix RC Club

                    Comment


                    • #55
                      Stemmer, skrev feil, får dobbeltsjekke at jeg ikke har montert feil og

                      Comment


                      • #56
                        Hvordan har du tenkt potte osv? OS motoren er ganske hard i lyden så om du har mulighet så se om du får en canister av et eller annet slag du kan bygge inn.
                        Lars Norberg

                        Comment


                        • #57
                          Jobber med pottesaken, man får tak i flere varianter som jeg tror skal passe godt inn. Originalpotte med originalmontering går ikke. Har tenkt på muligheten av å montere den et annet sted med fleksibel overgang, men er fra før av ikke kjent med bensinmotorer, så vet ikke om det funker?
                          Ang sidetrekk på motoren har jeg klart å tenke helt feil, etter take off med enmotors propeldrevne fly sitter man jo og sparker høyre pedal under climb out så man blir helt utslitt i høyereliggende, så da fikk jeg det hele til å bli behov av venstretrekk på motoren men det er jo faktisk helt omvendt. Å korrigere dette blir helt Ok. Men sånn kan man tabbe seg ut
                          , skulle vært håndverker, får kalle inn min tømrermester sønn for hjelp. Ikke første gang han må inn å hjelpe sin far med praktiske problemer, no dritt å være akademiker!
                          Last edited by LN-DRA; 05-02-19, 15:04.

                          Comment


                          • #58
                            Angående pottesaken så har du disse kara:
                            Startseite - Metallwaren Krumscheid

                            De harmye mer ting enn det som er på hjemmesiden så de kan fikse det meste. Du får masse muligheter av bend for lodding og fleksible
                            Lars Norberg

                            Comment


                            • #59
                              Takk for tipset, de har jeg ikke sett på, får kanskje kontakte dem og høre hva de kan foreslå

                              Comment


                              • #60
                                Regner med at det i modellflynorge er stor interesse for hva som skjer med min Fokker denne helgen... har store planer...

                                Comment

                                Working...
                                X