Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fokker D7 1/4 skala

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Det har vært skikkelig gøy å følge "byggebloggen" din her - gleder meg til å se det ferdige resultatet
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • Så hyggelig å høre! Det kommer mer! Flyet vokser sakte men sikkert framover og hvert framskritt blir helt sikkert presentert her! Blir like stolt hver gang det er nok et skritt som er ferdig!

      Comment


      • fortsett å poste. er nok flere som følger med selv om det ikke skrives noe. spennende å se fremgangen og ett kjempe bra arbeid du legger ned her
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • Takker for det! Det varmer! Neste skritt er å fikse den nederste vingen som brakk, deretter mye på kroppen, montering av motor, radioutstyr og masse skaladetaljer. Ser fram til det! Gleden ved å bygge er mye større en jeg hadde trodd, kan nok en gang anbefale å sette i gang med sitt drømmefly!

          Comment


          • Bruddstedet! Kom plutselig på at jeg i sin tid fikk tilbud om opplæringsstilling i ortopedi, etter at de skjønte at jeg syns det var utrolig gøy å fikse opp i brudd... så dette kommer til å gå bra og vingen kommer til å bli som ny! Uten bruk av gips, pinner og skruer... trenger ikke en gang røntgen..
            angrer forøvrig som en hund på at jeg ikke gikk for ortopedien..
            Attached Files
            Last edited by LN-DRA; 02-12-19, 21:05.

            Comment


            • Reparert !
              Attached Files

              Comment


              • Vinge reparer og alle skaladetaljer enn så lenge ferdig på kroppen. På tide å få den ned i kjelleren igjen for videre bygging. Imidlertid er kropp men undrestell og ror så stor at jeg ikke klarer å få den dit uten hjelp. Så,da er det bare å sette i gang og montere understell og ror av... gleden ved å bygge stort, glad jeg ikke gikk for 1/3 skala...

                Comment


                • Fått gjort mye i helga, men ikke no å ta bilder av. Fått retta opp det som ikke ble bra av maskeringa osv kors særlig på kroppen, og må ser det bra ut, inhvertfall på mer enn tredve tredve cm avstand. Montert motor samt fått på,Balsa på undersiden av kroppen mellom hjulene. Også montert støtstenger fra servicer til side og høyderor. Litt mere modellbygging enn skaladetaljer, bra med litt variasjon. Kommer stadig nærmere fullføring, men mye igjen, både skaladetaljer og siste jobbene på selve byggesettet, samt montering av all teknikk.

                  Comment


                  • OK da, noen bilder, bare for å,bevise at helga ikke har vært helt bortkasta..
                    Attached Files

                    Comment


                    • Har et lite pilotproblem.. to piloter forskjellige vekt. Den ene veier 450 g den andre 150... men den tyngste er klart den beste. Vet enda ikke hvordan balansen kommer til å bli, har jo en tung motor og uten vingene montert ser det faktisk ut til at den er litt framtung. Imidlertid ikke hørt om en WW1 modell uten behov for bly i nesa. Og pilotens kontor er jo bak tyngdepunktet. Vil tro dette er det som holder skalabyggere våken om natta..
                      Attached Files

                      Comment


                      • Hurra fått verdens beste julegave av min sønn håndverkeren! Han har nettopp vært og satt opp skikkelig arbeidslys over byggebordet mitt! Samt monterte opp masse ekstra stikkontakter så nå er det slutt på å bygge i halvmørke samt bruke diverse skjøteledninger og sånt! Bedre kan det ikke bli på,en lørdag rett før Jul!
                        Anbefaler alle overintellektuelle akademikere å ha en håndtverker til sønn!
                        Last edited by LN-DRA; 21-12-19, 12:44.

                        Comment


                        • Endelig kommet i gang igjen, Julas prokrastinering er over, dårlig kombinasjon med Jul, masse på jobb me derpå følgende manglende fri og skalabygging. Har må begynt med balsaforinger på vingestag. I tillegg fått Mail fra USA om at mine dekaler er ferdigprodusert og i posten. Brukt mye tid på å finne et firma som kunne hjelpe meg med dette, det heter Callie Grafics, er spent på resultatet. Koster ikke mye, i motsetning til andre skaladetaljer jeg har bestilt. Bilder kommer når dette kommer i posten!

                          Comment


                          • Det finnes da firmaer i europa som fikser både dekaler og paintmasks:
                            Flightline Graphics - Custom Paint Masks & Decals
                            Tailormadedecals

                            Kjell

                            Comment


                            • Flightline Grafics er nede for tiden har prøvd der. Det tyske firmaet har jeg ikke sett før,uansett er mine nå i posten og håper å få dem i løpet av neste uke

                              Comment


                              • Ett skritt videre.. skal montere ledninger til sevoer i vinge, dekke med Solartex og lakkes svar. Stadig nærmere jomfruturen.. skummelt...
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X