Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fokker D7 1/4 skala

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Og da var sideplatene ferdig malt, selvfølgelig med maling som ikke fester seg på aluminium. Så her må det skrapes.. om ikke det ikke går så er det bare å kjøpe nye plater og sette i gang på nytt. Skikkelig nedtur, hadde sett fram til å få dette ferdig. Sukk.

    Comment


    • På tross av pålagt jobbing i helga håper jeg at sideplatene kan limes på slik at jeg kan vise bilder av det hele. Begynner å likne på no nå, syns fortsatt at dette er det beste og flotteste flyet fra første verdenskrig ! Men begynner å bli Ingvil om når jeg får den i lufta, kanskje det blir vinterjomfrutur på isen..

      Comment


      • Stadig nærmere ferdigstilling. Ser enkelt ut men dette har jeg jobbet mange uker for å bli ferdig og bra! Det dere ser som brytere og fuel dot har kostet masse tankekraft men tror det blir bra. Originalen har deksel her neste er å feste dette med magneter.
        Attached Files

        Comment


        • Ser jo veldig bra ut dette er
          Alu blir på stor fly påført primer før lakk
          Mvh Andreas
          Stevensaero, glede i noen balsaflak.
          PCM.at mye glede i litt carbon
          Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

          Comment


          • Regner med hele modellflynorge lurer på hvordan det går med min Fokker!
            status er at det er en del skaladetaljer igjen samt montering av radioutstyr osv. Begynner å bli skremmende ferdig. Montert maskingevær (Spandau) i kveld, det ble nesten bra. Tror jeg lar det være som det er selv om det ene kom litt for nærme motoren. Så er det sikte som må lages og foring til skuddene til maskingeværer. Etter det er det skinn rundt cockpiten . Blir spennende å komme så langt som å starte opp motoren. Aldri hatt bensinmotor før

            Comment


            • Veldig fornøyd med dummymotoren
              Attached Files

              Comment


              • Annen vinkel
                Attached Files

                Comment


                • Nå begynner det å bli skremmende få skaladetaljer igjen. Holder nå på med skinnkanten rundt cockpiten, så må jeg vel bare hoppe i det og la den kunsteriske delen være og sette i gang med radio og Montering av alt rundt motoren, dvs tank og bensinslanger samt elektronisk tenning, noe jeg ikke ser fram til. Har forøvrig ikke montert sammen hele flyet etter at det ble trukket og malt, håper alt fortsatt passer sammen. At alt dette skal i lufta, tja det er jo liksom poenget da, men vet fortsatt ikke om jeg tør ta det opp selv, ser for meg at nervene kommer til å slå klikk og hele greia går i bakken.
                  men uansett, jeg syns den begynnner å bli veldig fin, sikkert det vakreste flyet på stripa (og ja da vet jeg er inhabil som en nybakt pappa)

                  Comment


                  • Dette blir virkelig fint, blir en fryd for øyet når den taxser ut i soloppgang
                    Mvh Andreas
                    Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                    PCM.at mye glede i litt carbon
                    Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                    Comment


                    • Tilbakemeldinger?
                      Attached Files

                      Comment


                      • Tilbakemeldinger?
                        Attached Files

                        Comment


                        • Det som er litt tragisk er at Balse USA har gjort en del feil i forhold til riktig skala. Det gjelder primært form på høyderor og balanseror. Disse skulle vært litt mere firkantet. Men men. Om det flyr som det skal spiler det vel egentlig ingen rolle, om alt går bra når det monteres sammen ser det uansett bra ut og jeg er ikke ute etter å vinne skalakonkuranser.

                          Comment


                          • ser jo utmerket ut Motor, maskingevær og pilot ser bra ut Blir jo spennende med resten, skal bli artig å se i luften.
                            Mvh Andreas
                            Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                            PCM.at mye glede i litt carbon
                            Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                            Comment


                            • Ferdig med cockpiten, sikte og maskingevær. Må ta noen ukers mot til meg før jeg begynner med radiomontering. Tror jeg. Og alt motormikkmakket. Er spent på om vibrasjon fra motor kommer til å riste løs alle dingser av skalamessing art, men det vil jeg jo finne ut av. Aldri bygget så nøyaktig skalafly før, og har Click image for larger version

Name:	image_84335.jpg
Views:	76
Size:	157.8 KB
ID:	680574 ingen erfaring med firetakter bensinmotor.
                              Attached Files

                              Comment


                              • Ditta blir bra , håper då får filma maiden
                                Inge Brautaset
                                EMHW Christen Eagle II (Red Eagle II) Valach 120
                                T-rex 600 med skalakropp Funkey AS 350
                                ESM F8F Bearcat med DLE 30cc
                                ESM FW190 Saito FA-170R3
                                Peakmodel Edge 540 med DLE 30cc
                                Graupner Piper Cherokee med Os 10cc
                                Aviomodelli VOR 250
                                Carf Spitfire med 75cc 3W
                                Phoenix Modell Ka8 3,5m
                                Simprop Speedcobra

                                Comment

                                Working...
                                X