Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fokker D7 1/4 skala

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har forsøkt tilsvarende . Det pussige er at i dag fungerte alt jeg planla.. akkurat som jeg planla! Selv om det kalles ready to fly, er nok en liten overdrivelse, har vært mye å montere, det elektriske oppsettet har vært vanskelig og vanskelig og det funka ikke med den motoren som satt ilden jeg hadde og som kræsja.

    Comment


    • 6Mye har skjedd her etter forrige innlegg . Flyet er i prinsipp ferdig, men jobber nå med radioinstalasjon. Derettter er det balansering og sp kan motor prøvesttartes, noe jeg er veldig spent og. Ang radio har jeg gått for AX3X teknologi fra spektrum, men mottaker som kalles AR637T. All hjelp som kan tenkes trenger jeg for å tørre å ta flyet opp. Har gjort en prøvemontering av hele flyet i stua, ble vel ikke akkurat dagens helt av det, flyet er stort! Må gjøre det samme igjen for å få,programmert radio og mottaker med korrekt funksjon og utslag på balanserorene, blir vel ikke mulig før jula er over. Både mottaker og radio er forresten brukervennlige og lette å bruke. Å montere sammen en WW1 modell er jo egentlig komplisert, men denne har ingen stag og gikk fort å sette sammen!.

      Comment


      • Nå er flyet 1, skriver en skrue igjen for å starte opp motoren! Radio er montert og etter beste evne satt opp med en AR637T mottaker og min Spektrum ix12 radio. Og skruen som mangler og som jeg ikke kan finne rundt i alle småeskene med dingser, er skruen som fester servoarmen til servoen på trottelen. Så den venter vel i posten til meg på tirsdag regner jeg med. Skrudd fast propellen i dag, og det kjennes ut som om det er mye høyere kompresjon i denne, en OS 40GF, enn jeg er vant med fra den gang jeg hadde mindre fly med mindre glow motorer. Blir i beste fall fall spennende og starte den opp. Deretter må hele flyet settes sammen i stua, eneste plassen i huset som er stort nok, og så er det balansering. Blyplate kjøpt i dykkerbutikk og saget opp i ca hundre grams biter. Tror ikke den trenger så mye bly i nesa pga vekta av en firetakter

        Comment


        • Originally posted by LN-DRA View Post
          Sliter med lodding. Skal ha nye kontakter på batteriene mine (til min elektro Horizon Carbon cub) men er ikke i stand til å få det til. Set x antall YouTube-videoer der det ser kjempeenkelt ut og gjort på få sekunder. Har omtrent samme utstyrt og loddetinn, men det funker ikke. Fortvilendes
          Har du god temperatur på bolten din?
          Lars Norberg

          Comment


          • Hei Lars! Fant ut av det hele og alt er nå loddet supert sammen, takk for råd

            Comment


            • Originally posted by LN-DRA View Post
              Hei Lars! Fant ut av det hele og alt er nå loddet supert sammen, takk for råd
              Så bra Hva var problemet?
              Lars Norberg

              Comment


              • Enkelt og greit, jeg lot ikke blyet smelte på loddebolten, så,snart jeg skjønte dette nærmest absorberte blyet inn der det skulle.

                Comment


                • Da er min Fokker DVII offisielt ferdigbygd! Siste skrue satt!
                  Det betyr dog ikke at det er flyklart. Planene er nå å få start på motoren, og deretter balansere flyet! Fare format det ikke er i lufta før våren, jeg har mulighet for å fly på oppmåkt stripe på Årungen (et vann) men er upraktisk pga behov for benk for montering av flyet. Da vil jeg heller ta det opp på flyplass som er mer egnet til våren.
                  i mellomtiden har jeg selvfølgelig et nytt prosjekt på gang, Nick Ziroli sin DBS Dauntless. Har investert i tegninger og ferdigkuttet kit fra Tyskland. Mye større prosjekt tror jeg enn min Fokker, men kan hende det blir en ny føljetong om dette her på dette forumet.

                  Comment


                  • Originally posted by LN-DRA View Post
                    Da er min Fokker DVII offisielt ferdigbygd! Siste skrue satt!
                    Det betyr dog ikke at det er flyklart. Planene er nå å få start på motoren, og deretter balansere flyet! Fare format det ikke er i lufta før våren, jeg har mulighet for å fly på oppmåkt stripe på Årungen (et vann) men er upraktisk pga behov for benk for montering av flyet. Da vil jeg heller ta det opp på flyplass som er mer egnet til våren.
                    i mellomtiden har jeg selvfølgelig et nytt prosjekt på gang, Nick Ziroli sin DBS Dauntless. Har investert i tegninger og ferdigkuttet kit fra Tyskland. Mye større prosjekt tror jeg enn min Fokker, men kan hende det blir en ny føljetong om dette her på dette forumet.
                    Bilde? Årungen må jo være ganske perfekt om det ligger et godt lag med pudder rundt for første tur da. Blackbird setter jo ut en benk også som sikkert kan brukes til montering osv
                    Lars Norberg

                    Comment


                    • Forsøkt å laste opp bilde men ikke fått det til. Nye forsøk npr jeg har montert det opp for balansering!

                      Comment


                      • Slitt med oppsett av radioen. Trottel cut har ikke vært som den skulle, i tillegg har jeg måttet binde radioen hver gang jeg startet den opp. Fikk den fikse ideen om at jeg satte opp alt med opprinnelig oppsett på radio og mottaker, så ville det gå. Utrolig nok har det virka! Har etter dette prøvd på start at motoren, men den er helt død. Får fusel men tenner ikke, skjønner ikke hva som er galt. Mulig for lite strøm på batteriet..Skal sjekke om det er tenning på pluggen, men ikke kommet så,langt. Har annet batteri jeg kan bruke, det skal testes. kjedelig med modellfly der motoren er død. Har jo aldri hatt bensinmotor før, bare glødeplugg så dette er nytt territorie for meg. Gode ideer tas i mot med takknemlighet .
                        Last edited by LN-DRA; 15-02-21, 21:42.

                        Comment


                        • Originally posted by LN-DRA View Post
                          Slitt med oppsett av radioen. Trottel cut har ikke vært som den skulle, i tillegg har jeg måttet binde radioen hver gang jeg startet den opp. Fikk den fikse ideen om at jeg satte opp alt med opprinnelig oppsett på radio og mottaker, så ville det gå. Utrolig nok har det virka! Har etter dette prøvd på start at motoren, men den er helt død. Får fusel men tenner ikke, skjønner ikke hva som er galt. Mulig for lite strøm på batteriet..Skal sjekke om det er tenning på pluggen, men ikke kommet så,langt. Har annet batteri jeg kan bruke, det skal testes. kjedelig med modellfly der motoren er død. Har jo aldri hatt bensinmotor før, bare glødeplugg så dette er nytt territorie for meg. Gode ideer tas i mot med takknemlighet .
                          Trenger jo ikke så mye annet en bensin og gnis (på riktig tidspunkt) før det skal si pang, så sjekk batteri og gnis før du fortsetter. Videre om den klarer å dra bensin inn, eventuelt fukte litt i forgasseren direkte osv.
                          Lars Norberg

                          Comment


                          • Motoren startet endelig i går! Har gått gjennom allle elektriske innstillinger, fant en del feil, fikk så motoren til å,tenne et slag men ikke mere. Begynte så å jobbe med innstillingene på karburatoren og plutselig gikk den som en klokke! Kjempeoverrasket! Dessverre var ikke tomgamgsinnstillinegn riktig, har forsøkt i dag å få den i orden, men da er den selvfølgelig helt død. Ser ut som om påska kommer til å bli brukt til å få stilt alt riktig inn. Radio, tomgamgsskrue og høygangsskrue. Skal nok få det til, men er ingen mekaniker, så dette er vanskelig for en enkel akademikerm fra landet.. må jo få greia i lufta før eller senere! Håper den forblir der og kommer mykt tilbake til moder jord. Men trenger fungerende motor..

                            Comment


                            • Hvilke motor har du? Sikkert noen som kan hjelpe deg med innstillinger. Står muligens noe om grunninnstillinger for innkjøring av motor.
                              Mvh Andreas
                              Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                              PCM.at mye glede i litt carbon
                              Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                              Comment


                              • Har en OS GF 40.,den kommer med en bra manual, skal nok få den til etterhvert. Det jeg nå lurer mest på om det fullgass skruen som skal stilles inn før tomgangsskruen justeres? Den skal jo starte på tomgang så få ikke det helt til å rime.

                                Comment

                                Working...
                                X