Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uravitch 206 cm OV-10 Bronco

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • LN-DRA
    replied
    Dette blir bra! Spennende å se at du lager understell selv!

    Leave a comment:


  • Lars N
    replied
    Originally posted by tahustvedt View Post
    Nei. Kanskje gr¨å. Kanskje grå og grønn, eller kanskje NASA sin hvite. Det blir i hvert fall ikke lysebrun slik alle andre har.
    Den ser jeg, når man først bygger selv er det moro å velge et skjema ikke alle andre har på ARF'ene sine

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Gaflene til hovedleggene er loddet sammen og grovslipt. Når jeg får rørene jeg mangler til eggene så kan jeg lodde de sammen til to solide enheter. loddesølvet har trukket seg inn mellom flatene helt inn til skruen som holdt det sammen under loddingen. En fordel med slaglodding over sveising er at det trekker inn og holder på hele overflaten mellom, ikke bare rundt kantene.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Neselegg omtrent ferdig. Må bare koble styreservoen til leggen, men det er bagatell. Leggen er oljedempet. Selve leggen er mest PLA mens styrebraketten er slagloddet stål.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Nei. Kanskje gr¨å. Kanskje grå og grønn, eller kanskje NASA sin hvite. Det blir i hvert fall ikke lysebrun slik alle andre har.

    Leave a comment:


  • Lars N
    replied
    Det går radig unna når du først setter i gang Bestemt deg for et fargeskjema?

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Mangler litt rør og plater før jeg kan bygge resten av hovedleggene, men sånn ser det ut hittil.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Oratex betrekning. Veldig bra duk.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Ferdige og lakkede trailing links.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Nesehjul, og hovedhjul med trommelbrems. Nesehjulet er 95 mm.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Det er Hobbyking sin egen flex som de ikke selger lenger. Printer lett, men bare én del av gangen pga tråder.

    Leave a comment:


  • Lars N
    replied
    Hvordan er det å printe den elastiske TPU'en? Hvilken bruker du?

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Her er et hovedhjul, uten skruer og kulelager og sånt. 3D printet i PLA og elastisk TPU. Dekket er lakket med gummispray fra Europris. Ved siden er et ubehandlet dekk. Det er 116 mm diameter. Skalariktig diameter er ca 121 mm, men det er litt for trangt inni nacellene. I tillegg havner hjulene lengre bak enn skala for Bronco siden jeg ikke har skalariktig oppheng for understellet. Det blir gjort litt enklere på modellen. Det blir trommelbrems inni hjulet.
    Attached Files
    Last edited by tahustvedt; 15-04-20, 21:54.

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Slike motorer med 290kv og 6S lipo. Page Not Found - Aliexpress.com

    Propellene blir 3D printede tre-blads spesialpropeller på 17" med justerbar pitch.

    Leave a comment:


  • Lars N
    replied
    Blir litt størrelse på den ja Hva slags motorer skal du ha i denne?

    Leave a comment:

Working...
X