Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uravitch 206 cm OV-10 Bronco

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Uravitch 206 cm OV-10 Bronco

    Jeg stjal døra fra dassen sånn at jeg kunne bygge nytt fly. Byggesettet har jeg hatt liggende en stund men manglet lister og flak. Det bestilte jeg for noen uker siden siden for å bygge før sommeren.

    Av en eller annen grunn har Uravitch laget den med neselegg som svinger opp bakover. Det er motsatt av full size og vil bare gjøre CG-endringen når hjulene går opp verre. Jeg lager den motsatt så det blir mer skalariktig. Det er bare en semiskalamodell, men det får være måte på.

    Tror jeg skal slaglodde understellsdeler av stål og kanskje lage 3D-pritbare kåper som jeg trer over. De man får kjøpt er ikke særlig pene.

    Skal designe 3D-printede deler til nese, cowling, vingetipper og canopy. Uravitch selv nekter å svare meg når jeg kontakter ham for å handle plastdelene. Jeg måtte ty til Ebay for å få tak i tegningen og short kit.
    Attached Files

  • #2
    Har begynt å printe fronten av cenopyen. Spent på hvordan den ser ut i virkeligheten.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Stilig prosjekt Broncoen er styggpen maskin :P
      Lars Norberg

      Comment


      • #4
        Litt fremgang. Sølvloddet 14x12 mm rør for å lage trailing link understell. Ikke ferdig, bare prøvde å få gjort unna den første skjøten. Begge er rette og burde bli like nok til slutt. Nesa er printet av PLA og har hull for pitot-rør og lys.
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Omtrent samme dag som du startet på denne ble denne lansert på MotionRC:

          Nexa OV-10 Bronco 1800mm (70.8") Wingspan - ARF [NXA1000-001] Motion RC
          Lars Norberg

          Comment


          • #6
            Ja, men den er for liten for meg, og isopor.

            Comment


            • #7
              Litt fremgang. JEG har lakket canopyen med klarlakk. Den blir ikke klarere enn dette, men jeg syns det er greit, for det er passelig når man ikke lager full cockpit.
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Blir litt størrelse på den ja Hva slags motorer skal du ha i denne?
                Lars Norberg

                Comment


                • #9
                  Slike motorer med 290kv og 6S lipo. Page Not Found - Aliexpress.com

                  Propellene blir 3D printede tre-blads spesialpropeller på 17" med justerbar pitch.

                  Comment


                  • #10
                    Her er et hovedhjul, uten skruer og kulelager og sånt. 3D printet i PLA og elastisk TPU. Dekket er lakket med gummispray fra Europris. Ved siden er et ubehandlet dekk. Det er 116 mm diameter. Skalariktig diameter er ca 121 mm, men det er litt for trangt inni nacellene. I tillegg havner hjulene lengre bak enn skala for Bronco siden jeg ikke har skalariktig oppheng for understellet. Det blir gjort litt enklere på modellen. Det blir trommelbrems inni hjulet.
                    Attached Files
                    Last edited by tahustvedt; 15-04-20, 22:54.

                    Comment


                    • #11
                      Hvordan er det å printe den elastiske TPU'en? Hvilken bruker du?
                      Lars Norberg

                      Comment


                      • #12
                        Det er Hobbyking sin egen flex som de ikke selger lenger. Printer lett, men bare én del av gangen pga tråder.

                        Comment


                        • #13
                          Nesehjul, og hovedhjul med trommelbrems. Nesehjulet er 95 mm.
                          Attached Files

                          Comment


                          • #14
                            Ferdige og lakkede trailing links.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #15
                              Oratex betrekning. Veldig bra duk.
                              Attached Files

                              Comment

                              Working...
                              X