Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uravitch 206 cm OV-10 Bronco

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Mangler litt rør og plater før jeg kan bygge resten av hovedleggene, men sånn ser det ut hittil.
    Attached Files

    Comment


    • #17
      Det går radig unna når du først setter i gang Bestemt deg for et fargeskjema?
      Lars Norberg

      Comment


      • #18
        Nei. Kanskje gršå. Kanskje grå og grønn, eller kanskje NASA sin hvite. Det blir i hvert fall ikke lysebrun slik alle andre har.

        Comment


        • #19
          Neselegg omtrent ferdig. Må bare koble styreservoen til leggen, men det er bagatell. Leggen er oljedempet. Selve leggen er mest PLA mens styrebraketten er slagloddet stål.
          Attached Files

          Comment


          • #20
            Gaflene til hovedleggene er loddet sammen og grovslipt. Når jeg får rørene jeg mangler til eggene så kan jeg lodde de sammen til to solide enheter. loddesølvet har trukket seg inn mellom flatene helt inn til skruen som holdt det sammen under loddingen. En fordel med slaglodding over sveising er at det trekker inn og holder på hele overflaten mellom, ikke bare rundt kantene.
            Attached Files

            Comment


            • #21
              Originally posted by tahustvedt View Post
              Nei. Kanskje gršå. Kanskje grå og grønn, eller kanskje NASA sin hvite. Det blir i hvert fall ikke lysebrun slik alle andre har.
              Den ser jeg, når man først bygger selv er det moro å velge et skjema ikke alle andre har på ARF'ene sine
              Lars Norberg

              Comment


              • #22
                Dette blir bra! Spennende å se at du lager understell selv!

                Comment


                • #23
                  Utrolig hva lakk gjør med litt amatørsveisinger.

                  Vingene blir sikkert ferdigbygd senere i dag. Jeg måte lage endespantene til sentervingen av 4mm kryssfinér selv da designet ikke er laget for å være delbar, så det manglet spanter. Fatter ikke hvordan de kunne designe en sånn modell uten delbar vinge.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #24
                    Ferdig med å pusse vingene nå. Skal lage 3D-printbare balanseror og flaps, så jeg må scanne profilen og begynne på designet nå.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #25
                      Lagde triangellister for å dekke oversiden og undersiden av rorene på vingen siden jeg skal 3D-printe ror. Lagde også hengsler i glassfiber som skrur fast til vingen og kan fjernes senere ved behov. JEg kan trekke vingen når jeg har printet ferdig vingetippene og sjekket passform på alt.

                      Jeg har tenkt å drive flaps med én servo i midten og 6 mm vevd karbonfiberrør som momentrør ut tiil alle rorene. Det vil bli en pinnekobling mellom vingedelene.
                      Attached Files

                      Comment


                      • #26
                        Vingetipper er ferdige, limt og pusset. Vingene er nå også ferdig trekt. Jeg har designet cowlinger og de ble ganske bra, men jeg må justere litt for at de skal passe perfekt så jeg printer neste testprint nå.
                        Attached Files

                        Comment


                        • #27
                          Liming av festeblokker for cowling.
                          Attached Files

                          Comment


                          • #28
                            Understellet er ferdig. Oljestøtdempere.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #29
                              Cowlingene festes med fire treblokker. Det kommer kjølekanal i firewall når jeg har fått motorene og vet hvordan de skal festes. Jeg skal la kjøleluften gå ut gjennom eksosrøret.
                              Attached Files

                              Comment


                              • #30
                                Noen må holde forumet i live.

                                Har kutta bort endene av fillet-ene på cowlingene og skal slipe innsiden av profilen så det passer så bra som mulig. Den er printet helt hul med to 0,4 mm omriss, så veggen er ca 0,8 mm.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X