Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uravitch 206 cm OV-10 Bronco

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sundtair
    replied
    Kult fly, artig å følge med på

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Jomfrutur. Neseleggen slet med motvinden så den gikk ikke inn, ellers alt bra:

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    En liten video. Den passer i bilen.

    Attached Files

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Motoren kom omsider, så jeg kunne fortsette byggingen. Propellene er testet og justert til å trekke like mye effekt. Ca 830 W per motor med halvfullt batteri. Det er ikke enormt med krefter, men tror det blir passelig. Store saktegående 17" propeller har høy virkningsgrad sammenlignet med små glow-propeller. Totalvekten ender opp på ca 9400 g. Ca 181 W/kg, eller 82 W/lbs.
    Attached Files
    Last edited by tahustvedt; 06-08-20, 13:39.

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Spruta chrome-lakk på forkanten, men det ble litt overdrevet. Etterpå tok jeg en bit med tørkerull og sprit og dro over bladene i luftretningen.

    Leave a comment:


  • Sundtair
    replied
    Har du lagt slitasjemerker på det ene bladet? eller er det lyset ser fantastisk fint ut

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Venter fortsatt på motorer, servoer og annet smått før jeg kan bygge ferdig, men jeg har laget propellene. 17x10, som er skalastørrelse.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Jeg har nå lakket alle delene grå.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Har begynt så smått å lakke ting. Hjuldørene bøyde seg da de fikk lakk på utsiden. Jeg hadde glemt av det fenomenet. Regner med jeg kan fikse det ved å lakke innsiden også, eller legge de på printerens plate med varme.

    Håper de har mer grunning På Europris. De er ikke så flinke til å fylle opp hyllene med lakk når det er tomt der.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • LN-DRA
    replied
    Vakkert dette!

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Jeg venter på servoer og motorer før jeg kan gjøre mye, men har drevet litt med hjuldører og understell.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Har hengslet halerorene og laget feste for høyderorservo. Høyderoret er stivt nok til at jeg burde kunne bruke én servo på ene siden.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Bakkantlistene til høyderor og sideror lagde jeg av ett balsaflak. Jeg delte det 12,7 mm tykke flaket på langs i høyderetningen slik at jeg fikk to bakkantlister. én som blir høyderor og én som blir to sideror.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Målt og borret hull for nacellene også. Det passer og er til og med rett. Målinger diagonalt mellom halebommene gir samme mål, så det er bra. H-stabilisatoren passer til og med mellom V-stabene.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Gjorde det enkelt på vingefestet i stedet for å gå for skala-fairing. Vingeboltene skrus inn fra innsiden, via bakluka.
    Attached Files

    Leave a comment:

Working...
X