Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uravitch 206 cm OV-10 Bronco

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• tahustvedt
    replied
    Spruta chrome-lakk på forkanten, men det ble litt overdrevet. Etterpå tok jeg en bit med tørkerull og sprit og dro over bladene i luftretningen.

Leave a comment:

• Sundtair
    replied
    Har du lagt slitasjemerker på det ene bladet? eller er det lyset ser fantastisk fint ut

Leave a comment:

• tahustvedt
    replied
    Venter fortsatt på motorer, servoer og annet smått før jeg kan bygge ferdig, men jeg har laget propellene. 17x10, som er skalastørrelse.
    Attached Files

Leave a comment:

• tahustvedt
    replied
    Jeg har nå lakket alle delene grå.
    Attached Files

Leave a comment:

• tahustvedt
    replied
    Har begynt så smått å lakke ting. Hjuldørene bøyde seg da de fikk lakk på utsiden. Jeg hadde glemt av det fenomenet. Regner med jeg kan fikse det ved å lakke innsiden også, eller legge de på printerens plate med varme.

Håper de har mer grunning På Europris. De er ikke så flinke til å fylle opp hyllene med lakk når det er tomt der.
    Attached Files

Leave a comment:

• LN-DRA
    replied
    Vakkert dette!

Leave a comment:

• tahustvedt
    replied
    Jeg venter på servoer og motorer før jeg kan gjøre mye, men har drevet litt med hjuldører og understell.
    Attached Files

Leave a comment:

• tahustvedt
    replied
    Har hengslet halerorene og laget feste for høyderorservo. Høyderoret er stivt nok til at jeg burde kunne bruke én servo på ene siden.
    Attached Files

Leave a comment:

• tahustvedt
    replied
    Bakkantlistene til høyderor og sideror lagde jeg av ett balsaflak. Jeg delte det 12,7 mm tykke flaket på langs i høyderetningen slik at jeg fikk to bakkantlister. én som blir høyderor og én som blir to sideror.
    Attached Files

Leave a comment:

• tahustvedt
    replied
    Målt og borret hull for nacellene også. Det passer og er til og med rett. Målinger diagonalt mellom halebommene gir samme mål, så det er bra. H-stabilisatoren passer til og med mellom V-stabene.
    Attached Files

Leave a comment:

• tahustvedt
    replied
    Gjorde det enkelt på vingefestet i stedet for å gå for skala-fairing. Vingeboltene skrus inn fra innsiden, via bakluka.
    Attached Files

Leave a comment:

• Sundtair
    replied
    Fantastisk info, gøy å se hva du får til. Drømmer om å bygge en q400 med Widerøe logo. men noen år til tror jeg. Må tegne tegningen først, og lære å tegne har litt fra maintenance manualen til q400

Leave a comment:

• tahustvedt
    replied
    Forskjellig rotasjonsretning er i hovedsak en fordel dersom ene motoren skulle stoppe i lufta. Da er det best at den nedovergående siden av propellen er nærmest rkoppen. Jeg pleier gjøre det som er skalariktig da det er usannsynlig å oppleve motorstopp med elektro. Bronco skal ha kontraroterende.

56-cm skal være ok. Man bør uansett rekkeviddeteste. På Broncoen blir det mye mer da vingen er diger.

Leave a comment:

• ingeb
    replied
    Originally posted by tahustvedt View Post
    Du mister ikke muligheten for kontraroterende. Eneste du gjør i praksis er å forlenge motorledningene, som gir mer ledningsvekt. Motorledningene bør også ikke ligge sammen med servoledningene ut i vingene, som vanlig med motorledninger. Eneste ulempen er den ekstra vekten av ledningene, og kanskje mindre kjøling til ESC hvis alternativet er at de ligger i luftstrømmen i cowling.

Hvis du bruker spennings-cut off så er det enda viktigere å kjøre de med samme batterikilde, men jeg bruker ikke cut off i mine store fly da det er for sent når batteriet er tømt så mye.
    No er ikkje eg begynt på prosjektet mitt endå, men det kan nå vere greit å fiske litt rundt om saker og ting slik at en er litt forberett.

Har du noko erfaring med forskjellig rotsjonsretning på motorane? og fordelane med det? ser enkeltte har det.

Når det gjeld en ESC og ett batteri, så skjønar eg problematikken rundt det med forskjell som kan oppstå på einskilde batteripakkar, så de er sikkert lurt.

Ledningsplaseringa til motor og servoer til vingen er vel nokk at en plaserer med litt avstand slik som 5-6 cm avstand?

Leave a comment:

• tahustvedt
    replied
    Du mister ikke muligheten for kontraroterende. Eneste du gjør i praksis er å forlenge motorledningene, som gir mer ledningsvekt. Motorledningene bør også ikke ligge sammen med servoledningene ut i vingene, som vanlig med motorledninger. Eneste ulempen er den ekstra vekten av ledningene, og kanskje mindre kjøling til ESC hvis alternativet er at de ligger i luftstrømmen i cowling.

Hvis du bruker spennings-cut off så er det enda viktigere å kjøre de med samme batterikilde, men jeg bruker ikke cut off i mine store fly da det er for sent når batteriet er tømt så mye.

Leave a comment:

Working...
X