Announcement

Collapse
No announcement yet.

~1:6 Fokker Eindecker fra Dancing Wings Hobby

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tahustvedt
    replied
    En flytur i dag. Ene siderorhengselen knakk (én av tre) så jeg kunne ikke fly mer enn denne ene turen.

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    I dag fløy jeg den masse.

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Gratulerer med maiden Så ut som den fløy fint den. hvordan var kitet å bygge? har siklet litt på den camelen dem har

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Nå har den flydd. Den flyr fint. Det var en del ujevn sidevind i dag men det gikk bra. Den er nok fantastisk når det er vindstille. Det er mer enn nok power så jeg tror jeg skal prøve en propell med lavere stigning hvis jeg får til å printe en. Det er vanskeligere å få fin print med lavere stigning fordi overhenget blir flatere.

    Flyet ser ganske tøft ut i lufta.

    Video:
    Attached Files

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    I dag fikk jeg mer Oratex sånn at jeg kunne trekke vingene og rigge det. Det var en grei jobb. Det er hurtigkoblinger for å koble til og fra når man tar og ov po vingene. De holdere egentlig vingen godt inntil kroppen så vingeboltene inni er sikkert overflødig.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Litt jukselær ble ramme rundt cockpit.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Irriterende at kroppen ble så skjev at jeg måtte sette den i spenn for å få haleflatene rette. Sånn ser det ut etter korrigeringen. Nesten så jeg får lyst til å kjøpe et nytt kit og bygge det rett, uten å stole på laserkuttingen. Det var mye spenn når topplata ble limt på kroppen.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Jeg har veid flyet og det vil komme på 2184 g total flyvekt. Det er veldig lett for et fly på denne størrelsen. 2,2 kg vil fly nesten som en slow flyer. Pasende for å sånn gammel drage.

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Har lagt ut 3D-printbare hjul nå for flyet, og andre WW1-fly. De kan selfvølgelig skaleres opp og ned til hvilken som helst størrelse:
    Wheels for 1/6 scale Fokker Eindecker
    Attached Files

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Den er 3D-printa. Min egen design. Brukter samme på min Sopwith Camel, men større. Det er en Le Rhone, som er feil motor for Eindecker, men nært nok for meg.

    Leave a comment:


  • Sundtair
    replied
    Riktig pussing på alu også. Utseende blir bra det har du printa den motoren, eller fulgte den med?

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Snurrebørstet metallfinish.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Bare vingene igjen nå før den er flyklar.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Plastdelene bak cowling var lett å tilpasse.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Snurrende dummymotor.
    Attached Files

    Leave a comment:

Working...
X