TF Piper Arrow

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• ingeb
    replied
    Hei og takk for sist!
    Kjekt at forumet er oppe å går igjen
    Legger ved nokon bilder , ditte prosjekt går de dessverre ganske treigt med , slik er de når der er tusen andre prosjekter pågående samtidig
    Men litt har skjedd sidan sist, kjem med meir bilder etter kvary
    Attached Files

Leave a comment:

• ingeb
    replied
    Snakka med en kar på Warbirdweekend i år angående luftlekasje på retracts, han sa at han sprøytte en type olje inn i anlegget for å få slutt på luftlekasjen, er det nokon her på forumet som veit kva type olje det kan være?
    Last edited by ingeb; 22-10-22, 19:48.

Leave a comment:

• ingeb
    replied
    Originally posted by ingeb
    Retracts er allereide bestillt med centuryjet ....elektriske:) Dyrt, men det er et must på dette flyet
    Med dei her mistet eg all kontakt, har heldigvis ikkje betalt noko endå, leste på nettsida deira at dei har instilt all produksjon av retracts in til videre.

Leave a comment:

• ingeb
    replied
    Var så heldig å fekk tak i nytt i eske Luft retracts med en kar i Danmark til halve prisen

Leave a comment:

• ingeb
    replied
    Originally posted by Leeds
    Hvordan går det med byggingen?
    Byggetørke no om sommaren

Leave a comment:

• Leeds
    replied
    Hvordan går det med byggingen?

Leave a comment:

• ingeb
    replied
    Hei og God Jul

Her et par bilder av motoren eg kom over på nett, trur ditte kan bli en bra combo
    Attached Files

Leave a comment:

• ingeb
    replied
    Hei, blir bra det her, ser du har tatt deg tid til å ordne disse nedsenkede linjene i ror og flaps delene, mye arbeid men ser mye bedre ut når betrekning kommer på. Jeg hadde lys på toppen av sideroret og bygde det inn før jeg lukket sideroret.
    Har du bestemt deg for el eller glow/bensin?
    Ja, tenkte å bruke 2-komponet sparkel og stryke det ut med fingeren i kvart spor, trur det blir lysannlegg på , har i alle fall laga til trekkemuligheter.

Det ser ut til at det blir glow ja, fikk meg tak i en brukt Os Gemini FT160,fantastisk fin lyd av denne motoren, trekker ned to flexrør til under cowling så trur eg ikkje det blir så veldigt med oljesøl.

Leave a comment:

• Leeds
    replied
    Hei, blir bra det her, ser du har tatt deg tid til å ordne disse nedsenkede linjene i ror og flaps delene, mye arbeid men ser mye bedre ut når betrekning kommer på. Jeg hadde lys på toppen av sideroret og bygde det inn før jeg lukket sideroret.
    Har du bestemt deg for el eller glow/bensin?

Leave a comment:

• ingeb
    replied
    Då har eg fått limt inn hengsleblokker og trederør for lys før planking.
    Attached Files

Leave a comment:

• ingeb
    replied
    Hei!

Har fått limt litt meir sidan siste oppdatering, balsaflaka er no klar for påliming på sideror og stab
    Attached Files

Leave a comment:

• Leeds
    replied
    Originally posted by ingeb

Veldig fin byggevideo det der, såg ut som den flaug veldig fint også,

Ka elektro oppsett du har på denne modellen?
    Ble en OS elektro, skal lete etter bilde.
    OS OMA-5025-375kv BL

Leave a comment:

• ingeb
    replied
    Synest denne var en fin modell og flaug veldig godt, usikker på om dette er en Gold edition Piper Arrow.

Leave a comment:

• ingeb
    replied
    Veldig fin byggevideo det der, såg ut som den flaug veldig fint også,

Ka elektro oppsett du har på denne modellen?

Leave a comment:

• Leeds
    replied
    Bygg og Jomfrutur https://youtu.be/vUsjkaGP-50

Leave a comment:

Working...