Tenkte jeg skulle dele min erfaring rundt denne maskinen.
Etter lengre tids vurdering ble den ble kjøpt inn på Boxing day.
Jeg skal kjøre den med 14s og følgende utstyr ble kjøpt inn

Scorpion 4530
Kontronik Kosmik 160
MKS X8 HBL850 x3
MKS X8 HBL880 X1
Vbar NEO v/rescue
Mikado VCV sensor
Mikado Bat ID sensor. Denne leser også tagsene til Revolectix sin nye BUMP som brukes sammen med PL8 laderne. Se egen tråd på denne, helt genialt.
Selve byggingen er som alle SAB sine maskiner med nøyaktige og flott finish på de maskinerte delene.
En bør beregne seg tid til å pusse kanter på alle carbon deler. Da blir resultatet så mye bedre.

Selve byggingen går raskt, selv liker jeg å bruke tid på dette.
Det mekaniske oppsettet bruker jeg god tid på slik at dette blir helt perfekt.
Etter dette monteres elektronikken denne bruker jeg også en del timer på slik at den blir ryddig.

Når dette er ferdig starter jeg på selve programeringen.
Jeg bruker SOKO Heli-Tools, sammen med VBar Control og Neo går det som en drøm og sette opp denne maskinen.
Hale settes opp etter anbefaling fra Kyle Stasy. Han anbefaler å sette linken så langt inn på servoarmen som mulig slik at den skal få mest mulig å jobbe på, dette på grunn av den trebladete halen. Jeg endte opp med 15mm, Fikk da 118 - 118 for dere som er kjent med Vbar.

Videre nedjustert jeg gain på cyclic til 40.
Klar for Maiden.

Maiden ble gjennomført helt smertefritt.
Analyseren registrerer ingen vibrasjoner, traking er helt 100.
Gain og hale fungerer helt perfekt. Enormt med Power

Dette er en helt fantastisk maskin. Kan anbefales.
Etter lengre tids vurdering ble den ble kjøpt inn på Boxing day.
Jeg skal kjøre den med 14s og følgende utstyr ble kjøpt inn
Scorpion 4530
Kontronik Kosmik 160
MKS X8 HBL850 x3
MKS X8 HBL880 X1
Vbar NEO v/rescue
Mikado VCV sensor
Mikado Bat ID sensor. Denne leser også tagsene til Revolectix sin nye BUMP som brukes sammen med PL8 laderne. Se egen tråd på denne, helt genialt.
Selve byggingen er som alle SAB sine maskiner med nøyaktige og flott finish på de maskinerte delene.
En bør beregne seg tid til å pusse kanter på alle carbon deler. Da blir resultatet så mye bedre.
Selve byggingen går raskt, selv liker jeg å bruke tid på dette.
Det mekaniske oppsettet bruker jeg god tid på slik at dette blir helt perfekt.
Etter dette monteres elektronikken denne bruker jeg også en del timer på slik at den blir ryddig.
Når dette er ferdig starter jeg på selve programeringen.
Jeg bruker SOKO Heli-Tools, sammen med VBar Control og Neo går det som en drøm og sette opp denne maskinen.
Hale settes opp etter anbefaling fra Kyle Stasy. Han anbefaler å sette linken så langt inn på servoarmen som mulig slik at den skal få mest mulig å jobbe på, dette på grunn av den trebladete halen. Jeg endte opp med 15mm, Fikk da 118 - 118 for dere som er kjent med Vbar.
Videre nedjustert jeg gain på cyclic til 40.
Klar for Maiden.
Maiden ble gjennomført helt smertefritt.
Analyseren registrerer ingen vibrasjoner, traking er helt 100.
Gain og hale fungerer helt perfekt. Enormt med Power

Dette er en helt fantastisk maskin. Kan anbefales.
Comment