Announcement

Collapse
No announcement yet.

gyro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • gyro

    har en csm hh gyro på min zaap 400. Er den veldig dårlig i forhold til den futaba 401 dere snakker varmt om? Jeg flyr ikke akro, bare koser med med 8 tall og svinger og pene landinger.
    arvid.

  • #2
    Hei.
    CSM gyroer er ikke dårligere enn Futaba 401.
    De er bare litt vanskeligere å sette opp.
    les bruksanvisning nøye tre ganger og
    så prøve å sette opp.


    En dyktig helikopter pilot bruker CSM 720.
    Husker ikke navn og hvilken konkuranse.



    Mvh

    Odd Arne
    OAF
    Caliber 30FT MiniTitan
    Div Fly
    Radio Hitec Aurora 9
    www.ringerikemfk.com
    http://modelsport.no/

    Comment


    • #3
      flott. da har jeg jo fått svar på spørsmålet mitt. Tenkte bare kanskje at en "bedre " gyro kunne gjøre det lettere for meg og komme litt videre.
      Men... trenger jeg og komme videre?? he he.
      takk for svarene.
      arvid.

      Comment


      • #4
        Det er adskillig enklere å få halen til å stå helt stille med en Futaba 401 gyro sammenlignet med alt fra CSM. Og med 401 får du heller aldri drifting, nesten uansett hvor dårlig oppsett du har. Drifting er ett reelt problem med både JR og CSM gyroer da de har en annen type sensor som er mer følsom for vibrasjon og temeraturforandringer. Drifting oppleves som at halen alltid vil rotere sakte en eller annen vei. Drifting har oftest sammenheng med vibrasjoner fra driverk eller motor.

        Som andre sier her: får du til CSM`n så er det absolutt ingen grunn til å bytte!

        En dyktig helikopter pilot bruker CSM 720.
        Husker ikke navn og hvilken konkuranse.
        Bob Johnston flyr med CSM. Blandt oss gamle så er han "the King of Autorotations"
        Last edited by Tom Erik; 13-02-07, 19:00.
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

        Comment


        • #5
          vel altså. Den er ikke så stødig som jeg trodde når jeg kjøpte den, Den virker urolig. En sa til meg at en hh gyro virker som ett kompass og holder halen helt rolig inntil jeg gir beskjed om noe annet. Men om jeg bytter.... må jeg da også bytte servo? bruker nå hitech hs 55 overalt.takk for alle svar.
          arvid

          Comment


          • #6
            Originally posted by arvid
            vel altså. Den er ikke så stødig som jeg trodde når jeg kjøpte den, Den virker urolig. En sa til meg at en hh gyro virker som ett kompass og holder halen helt rolig inntil jeg gir beskjed om noe annet. Men om jeg bytter.... må jeg da også bytte servo? bruker nå hitech hs 55 overalt.takk for alle svar.
            arvid
            På T-Rex`n jeg hadde en stakket stund, brukte jeg csm 560 med HS-50
            Det funka tilfredstillende, den holdt halen greit i tic-toc og ellers ikke noe drifting.

            På Titanen min bruker jeg csm sl720 og det funker også helt greit, men etter at jeg bytta til Spektrum utstyr har jeg fått problemer med drifting. Helt klart at dette har noe med set-up å gjøre, må jobbe litt med den biten.

            Duncan Osbourn fikk vel en bra plassering i 3D masters med denne gyroen ettersom jeg har hørt og det tyder jo på at det er muligheter Jeg hater sånne ekstra dubbeditter som egentlig ikke behøver å være med opp, det er hovedgrunnen til at jeg valgte csm sl720

            Avsluttningen i oppsettet til csm er å flippe HH/normal bryteren fem ganger med 1sec mellomrom i hover eller helst i sånn passe fart forover, dette for å sette nullpunktet for å forhindre drifting og sette riktig pirorate.

            Edit: For å få halen roligere kan du prøve å skru ned atv/end-point på rudder eller litt exponensial.
            Last edited by Guest; 13-02-07, 19:39.

            Comment


            • #7
              Jeg bytta ut min CSM 180 til gy401 + 9254 og kjenner ikke igjen helikopteret mitt.
              Det har blitt mye enklere å kose fly med.
              =================
              Runar Holm
              www.maxmekker.com
              =================

              Comment

              Working...
              X