Announcement

Collapse
No announcement yet.

ESC til 600E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Lars Odland View Post
    Greit nok at jeg må måle strømtrekk når jeg rører med stikkene, men hvordan, måle mellom servo og mottaker/regulator feks. og hva forteller tempen meg annet enn regulatoren er under belastning?
    Kjøleribber skal jo bli varme, det er jo derfor de er der for å trekke til seg varmen.

    I følge SGP så tåler BUS/cyclic utgangene i regulatoren hans 10amp+
    Reactor-X Features and Specifications:

    Input Voltage Supply 7.2-7.4V nominal
    Output 1 (CCPM/3Servo BUS) 6.0V or 6.8V selectable; 10A+
    Output 2 (RX, Gyro, Tail Rotor) 5.2V; 5.0A MAX
    On/Off Failsafe Reactor failsafe to ON if switch failure
    Compatibility JR, Spektrum, Futaba, Hitec, etc.
    Battery types supported Li-Poly, Li-Ion, Ni-MH, Ni-Cad
    Fast charge capable Included fast charge cable
    Weight 56.5g

    Om da du skal ta utgangspunkt i maks peak som du har målt til 2amp på 8717 så vil det si at du i teori kan belaste utgangen med i alle fall 5 slike kraftige servoer?
    Kjøleribber skal bli varme ja, men jeg synes den ble varm litt fort.
    Du har selvfølgelig rett i at det ikke sier så mye annet enn at den har belastning, men som sagt så synes jeg den ble varm litt for fort til at jeg ville bruke den.

    Om cyclicutgangen hadde hatt 5 utganger så kunne du det ja, men det er bare tre.

    Jeg har en servotester som viser hvor mye strøm servoen trekker på 4.8 volt som Bantam lager. Den heter helimeter og har innebygd turteller(tror du så den når jeg var i haugesund?).
    Mvh
    Bjørn Tore Espevik

    Team Visa...

    Comment


    • #32
      Jeg kjører jo 4 8717 og en 8900 rett på mottakeren, ser ikke for meg at den tåler 15A....
      Og det heliet har du også flydd, Bjørn Tore
      Hilsen Rune Marcussen

      MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
      JR DSX9

      Fitjar Modellflyklubb
      ---------------------------------------------------------------------------
      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

      Comment


      • #33
        Kapasitet på batteriet har du Rune?

        Comment


        • #34
          Jeg har ett FP evorx 2s2p 3000mah.
          Hilsen Rune Marcussen

          MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
          JR DSX9

          Fitjar Modellflyklubb
          ---------------------------------------------------------------------------
          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

          Comment


          • #35
            Originally posted by roadrune View Post
            Jeg kjører jo 4 8717 og en 8900 rett på mottakeren, ser ikke for meg at den tåler 15A....
            Og det heliet har du også flydd, Bjørn Tore
            Du har ikke regulator.
            For at spenningen skal falle så mye at du får en brown out på ditt oppsett så må enten mottakerbatteriet bortimot kortsuttes, eller så må loddingene på servokontaktene smelte eller brenne av. Når du i tillegg har to tilkoblinger av batteriet på mottakeren så blir ikke lasten så stor pr kontakt at det er noe fare.
            Om mottakeren din ikke tåler 15A aner jeg ingenting om, men det er i så fall kun "samleskinnen" på mottakeren belastes med 15A, og ingenting av selve elektronikken i mottakeren.
            Bare et par poster siden jeg sa jeg ikke likte å tro eller anta, men "samleskinnen" på mottakeren din tåler mer enn 15 A fordelt på to tilkoblinger i en peak (tror jeg nok host host)
            Litt mye off topic nå ...
            Mvh
            Bjørn Tore Espevik

            Team Visa...

            Comment


            • #36
              Så siden min mottaker, JR R921 tåler 8 volt så kan jeg like godt kjøre ett 2cells batt rett i mottakeren med fordelsmessig 2 kontakter og droppe hele regulatoren?

              Comment


              • #37
                Om resten av elektronikken tåler det så...
                Mvh
                Bjørn Tore Espevik

                Team Visa...

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Lars Odland View Post
                  Så siden min mottaker, JR R921 tåler 8 volt så kan jeg like godt kjøre ett 2cells batt rett i mottakeren med fordelsmessig 2 kontakter og droppe hele regulatoren?
                  At mottakeren din tåler 8V eller 1V har ingen ting med amparene den tåler. Det er utsyret som koples på mottakeren som trekker store strømmer gjennom mottakeren som er problemet.
                  Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

                  walter@retlaw.no

                  Comment


                  • #39
                    Ja sef. Kort tenkt av meg, så da blir det regulatorløsning i denne maskinen også med følgende utstyr (tror jeg):
                    -Foreløpig Align sin medfølgende ESC på 75 amp og XL motoren.
                    -Scott Gray reg.
                    -3stk. JR 8717
                    -JR 8900 på hale sammen med enten Spartan eller CY Solid G

                    Høres dette ok ut?

                    Av batterier tenkte jeg å prøve Thunder Power eXtreme V2 25C 5000 6S1P TP Battery.

                    Gled dere til maset om oppsett av ESC og andre ting begynner

                    Comment


                    • #40
                      Hvorfor finner ikke jeg Kontronik Jive HV 100amp noen plass?
                      Har kun fått fram Jive og Jazz HV 80amp.
                      Last edited by LarsO; 19-08-08, 01:02.

                      Comment


                      • #41
                        Ring Thorbjørn på Rc-seilfly.. Vet at Jive 100 LV koster rundt 2500,- Dette er high end regulatorer for de som vil ha det beste.
                        -Jim Johansen-
                        Flyklart:
                        Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                        Under construction:
                        Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                        Comment


                        • #42
                          Jeg tror ikke den finnes i HV, på samme måte som 60A bare finnes i HV og ikke LV....
                          Jeg er ganske sikker på at Bjørn Tore bruker Jazz 80A på sin 600, og holder det for han, så holder det vel for alle.
                          Hilsen Rune Marcussen

                          MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                          JR DSX9

                          Fitjar Modellflyklubb
                          ---------------------------------------------------------------------------
                          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                          Comment


                          • #43
                            Sjekk Esprit Tech/Model 1.321.428.3066 der har de alle versionene.
                            -Jim Johansen-
                            Flyklart:
                            Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                            Under construction:
                            Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                            Comment


                            • #44
                              Har skjekket de fleste butikker og finner ikke Kontronik Jive HV 100amp, finner den heller ikke på Kontronik.com.
                              Ble fortalt at jeg burde gå for 100amp. og Jive HV var tingen, liten vits i å lete etter et produkt som ikke eksisterer...

                              Da kan jeg jo like godt gå for en Kontronik Jazz 80amp da jeg ikke trenger bec`en så er på Jive.
                              Last edited by LarsO; 19-08-08, 11:39.

                              Comment


                              • #45
                                Se der ja, så lenge varte XL motoren til "Hellign"
                                50-60 turer holdt den, akslingen er helt løs og hele driten høres ut som en halvfull adventskalender når jeg rister på den.
                                Trenger forslag til ny motor folkens, en motor som holder lenge og ikke trenger noen bedre en Align sin 100 amp. reg. (ryker sikkert den også snart, lenge leve Align elektronikk)
                                Håper på det kommer en Jive 100 inn på budsjettet snart...

                                Comment

                                Working...
                                X