Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitt nye Align 450 SE V2 V3 Pro rotorhode.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mitt nye Align 450 SE V2 V3 Pro rotorhode.

    Etter å ha fløyet fløyet mitt gamleTrex450 SE V2 rotorhode gjennom knall og fall det siste året har tiden kommet til bytte av viktige komponenter som grunnet generell slitasje.
    Swash og nedre mikserarmer var det som sto i høysetet for byttet og ny 450 Pro swash og Pro mikserarmer blei bestilt sammen med ny V3 hodeblokk.
    Så nå består rotorhodet nedenfra og opp av Pro swash, V2 washoutbase med Pro mikserarmer, over der står da V3 hodeblokka med påmontert V2 seesaw, V2 mikserarmer og seesawbur og V2 bladholdere med standoff kuler for linkene.
    Jeg må vel bare få fremhevet at jeg liker å mikse sammen det beste fra flere verdner samt gjennbruke litt av det gamle.

    Jeg bestilte også de nye faste Pro plastlinkene i håp om at hodet skulle bli enklere å sette opp men de lot seg ikke bruke ettersom geometrien i hodet hadde blitt litt rar med disse linkene
    Det ser nemlig ut som swashen på Pro står lengere ned en på SE V2 og ramma kommer i veien om man forsøkjer å montere den så langt ned som på Pro så derfor blei det fullt oppsett fra nederst til øverst.
    Rotorhodet blei da satt opp med mikserarmer i vinkel og vater med +/- 13 grader colective pitch og 7 grader colective pitch slik det gamle hodet var satt opp.
    Grensen ser da ut til å ligge på 13 grader for mere en det vil få washoutbasen til å gå mot hodeblokka øverst og swashen vil butte i ramma nederst ved fullt colective + syklisk utslag.
    På det gamle hodet fikk jeg binding i hodet på de ytterste ekstremutslagene mens nå glir det så fint med de samme utslagene så dette er definitivt et hode som tåler mere utslag.

    Når jeg monterte bladholderne så blir det klart at hodeknappen får ligge for den vil kune bøye bladholderne når man krasjer.
    Uten kan bladholdern fritt bevege seg rundt uten at noe stopper bevegelsen om noe skulle tvinge de rundt så tror bladholderne har det bedre uten.
    Foreløpig har jeg kun testhovra heliet på baksiden av der jeg bor men kjenner med det samme at noe var forandret og det til det bedre.
    Nå er stabilt hover plutselig en lek samt at bevegelsene virker meget presise.
    Neste turen på stripa skal bli spennende for da skal herligheten testes ut for fullt.

    Beklager billedkvaliteten men det var disse bildene eller ingen.
    Attached Files
    Trex 450 blandingsrase 4S
    Logo 500
    Blade mCPX
Working...
X