Announcement

Collapse
No announcement yet.

Roxxter 55 kræsj

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Roxxter 55 kræsj

    Litt irritert nå....
    Jeg var i bakken med roxxter 55'n min og ødela bom, mast og spindel.. Ikke så veldig alvorlig smell, så jeg bestillte meg nye deler fra tyskland.
    Etter å ha bygget opp igjen modellen med ny mast og spindel så var tiden inne for å testfly modellen. Jeg hadde i mellomtiden kjøpt meg noen nye 4000mah batteripakker jeg tenkte jeg skulle kjøre inn samtidig.
    Første pakken gikk greit med litt rolig ff og et par looper og roller, dette så lovende ut....
    Byttet til batteripakke nummer to, løftet modellen opp i hover og tenkte jeg skulle hovre litt inverted.
    Når jeg flippet modellen over på rygg så knakk masten!! Dette førte til en boomstrike som gjorde at de nye batteriene tok av, mellomlandet i hovedbladene og ble dermed ble de også ødelagt
    Foreløpig ser det ut som om mast,spindel,understell,bom,støtstang til halen,blader og flybar samt diverse lager er ødelagt.
    Tror ikke jeg gidder bygge den opp igjen....

    Så nå er jeg lei av roxxteren, men jeg har en god del med deler om noen skule være intressert
    Mvh
    Bjørn Tore Espevik

    Team Visa...

  • #2
    Ikke særlig inspirerende historie det der nei.

    Har aldri hørt om Roxxter før, så jeg tok et kjapt søk på google.
    Så nå lurer jeg på, åssen er det mulig at masten bare knekker på den maskinen der?
    Hadde det vært en billig Kina modell hadde jeg vel skjønt det. Men en tysk modell, (den er tysk?), til den sinnsvake prisen burde vel holde noe bedre...
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #3
      Trodde nok det ikke skulle kunne skje jeg heller, det skal liksom være et "high end" helikopter...
      Det må jo uten tvil ha vært en feil i masten...
      Jeg har nå sendt en mail til lf-technik så får vi se hva de sier, men jeg tviler på at det blir noe annet enn "Det var synd, men vi har deler til salgs vi..."
      Mvh
      Bjørn Tore Espevik

      Team Visa...

      Comment

      Working...
      X