Announcement

Collapse
No announcement yet.

Helt rått! Første flytur med Compass 6hv

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Helt rått! Første flytur med Compass 6hv

    Jeg er fortsatt litt shaky etter jomfruturen i dag

    Denne kjører altså på 2 x 6s batterier i serie. Dette er et 12S ytelsesmonster!

    Helikopteret er fra VARIO BENELUX som akkurat nå er den nærmeste distributøren.
    I kitet fulgte det med:
    • 615mm Compass Blader
    • 70A HV Regulator (uten bec)
    • 640kv Compass Outrunner.

    Det jeg trengte ved siden av var radioutstyr, og jeg utstyrte den med følgende:
    • Align DS610
    • Align DS650
    • Spartan 760
    • CC BEC Pro 20A (på 6S)
    • Turnigy 6 stk 6s 3000mAh
    • AR6200 m/satelitt.



    Manualen var direkte, og var veldig grei å sette sammen. Servoer var bare å putte i, og skru fast. Har du bygget et heli før, så går det uten noe problem.
    Alle linker var skrudd i perfekt lengde på forhånd, så det var veldig raskt å sette opp. Compass sitt hodet er litt eget, med blant annet justerbar phasing. Bladgrepene var smoothe og slark-fri. Det lå en lapp i esken med advarsel om at spindel-skruene måtte sjekkes og locktightes, ellers var det meste locktightet fra fabrikk. Men som enhver dreven bygger tenker, så gikk jeg over absolutt alle skruer selv, vasket bort gammel locktite, og satte de inn igjen på ny.


    Med Swash-mixene på rundt 50%, fikk jeg 7 grader cyclic og 10 grader pitch. Men det er mulig å sette det opp veldig mye mer agressivt. Jeg valgte det litt roligere på maiden, og glad er jeg for at jeg gjorde det!

    Jeg må bare si at jeg er utrolig fornøyd. Det var ikke i min villeste fantasi at det skulle fly såpass bra som det gjorde. Jeg fløy t-rexen etterpå, og den var som ei hengeræv å fly i forhold :P

    Noen bilder her. En kompis filmet også, så det blir nok en Vimeo-snutt her etterhvert.



    Jeg tar det selvsagt med på Elefunfly

    Her er filmsnutten jeg lovte
    Last edited by lacappuchino; 08-07-10, 12:45. Reason: ikke 6 par, men 6stk.. 12S!
    Honeybee CP 2

  • #2
    Grattulerer Kenneth! tror vi må se på lekene til hverandre en dag, hehe
    Stian Håvak (82)
    Fly low or crash trying!

    MFN @ Facebook - Like!

    Comment


    • #3
      Jah jeg tror det! Om 1,5 uke så kommer noen karer innover, da syns jeg du skal henge deg på å møte opp her i fredrikstad for en liten uoffisiell funfly! Hadde vært artig
      Honeybee CP 2

      Comment


      • #4
        Har sett en T-rex 700 med 12 cellers oppsett...Holly shait.... Jeg ser litt skuffende på stratusen min med OS HZ mens jeg sier .. BAD BOY!!
        Tom Jonny Pettersen
        http://www.bodomfk.no

        Comment


        • #5
          Jeg har blitt så imponert over hvor godt 6hv'en føltes, og det helt stock ut av esken. Vurderer sterkt å flytte t-rex utstyret over i en 3d+, som har blitt skrytt minst like mye av.
          Honeybee CP 2

          Comment


          • #6
            Compass har gjort mye riktig med de nye modellene sine.
            Jeg har ikke hørt annet en gode ord fra kjøperne, men det er så altfor få av dem i Norge.
            Desverre har jeg fortsatt t600, men kanskje det forandres med tida.
            Hans Christian Thjømøe





            Comment


            • #7
              Kenneth var utrolig snill og lånte meg denne maskina. Jeg kommer til å gå til anskaffelse av et Compass helikopter

              Video fra testferden:
              Last edited by xilian; 04-10-10, 08:40.
              Hans Christian Thjømøe





              Comment

              Working...
              X