Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tail pitch slider løsner i fra gjengene på "akslingen" - T-Rex 450 Sport

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tail pitch slider løsner i fra gjengene på "akslingen" - T-Rex 450 Sport

    Hei,

    Dårlig emnetittel. Skal prøve å forklare bedre eller/og få på plass noen bilder snart

    På haleakslingen er det ei tønne som glir frem og tilbake som igjen er festet til selve pitch slideren til rotorbladene.
    Tønna har noen gjenger som pitch slideren skal skrus inn på. Er dere med? Bra.

    Problemet mitt er at denne skrur seg av og løsner etter ca ett minutt. Dvs eg får tid nok på meg til å få opp rotorhastigheten og så ta av en halvmeter over bakken. Dette har nå skjedd to ganger.

    Første gang var etter at heliet var bygget på testturen for å se at alt var rett. Eg antok da at den løsnet pga at eg ikke hadde festet den godt nok. Så eg pakket sammen og skrudde den på igjen frem til tur 2, som var i dag. Da var eg klar, spoolet opp, tok av og plutselig såg eg at noe skjedde og heliet begynte sakte å rotere rundt sin egen akse, heldigvis for meg så var det sakte. Dumme meg prøvde å korrigere med rudder med da løsnet den helt og rotasjonen økte kraftig. Eg fikk heldigvis doningen ned på bakken uten noen skader. Før eg tok av så sjekket eg bla at denne var på, og det var den. Nå etter en veldig kort tur var den av. What gives?

    Første som slår meg er at eg har montert beltet på feil vei. På turen hjem gikk eg igjennom monteringen i hode og var skråsikker på at når eg roterer hovedrotoren så skal halerotoren gå MOT klokka, slik eg hadde satt det opp. Når eg nå kom hjem så fikk eg bekreftet at det er det som står i manualen. Men er dette allikevel feil?

    Takker for innspill.

    Her er et bilde av delene. Det er tønna som går på selve akslingen som faller av pitch armene(i sølv):
    Click image for larger version

Name:	15905.jpg
Views:	1
Size:	4.3 KB
ID:	627052
    Thorbjørn Kirkeleit
    Haugaland Modellflyklubb

    Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

  • #2
    Og her er svaret: 450 Sport (CAUTION) - HeliFreak

    Når eg bygde heliet så slo tanken meg om å ha locktite på, men pga hvor nærme delen er deler som faktisk SKAL gli, så droppet eg det i forhold til risikoen med å feste noe som skal være løst. Eg forventet nesten at gjengene var laget på en slik måte at når den roterte(av motorkraft) så ble den stram, ikke løs.

    Men men. Alt skal løses
    Thorbjørn Kirkeleit
    Haugaland Modellflyklubb

    Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

    Comment

    Working...
    X