Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ferdig loddet fra fabrikk? (align Trex 450 sport)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ferdig loddet fra fabrikk? (align Trex 450 sport)

    Helien min oppførte seg som en ledning var løs i går. Drev litt med helien idag og fikk rotorn omsider i gang, med litt problemer i starten. Er kontaktene mellom esc og motor ferdigloddet fra fabrikk?

    Mistenker at det er kontaktene som er problemet
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    Hm. Merkelig. Eg har faktisk hatt noen startproblemer selv. Kobler til batteri uten å få lydene fra ESC, men mottakeren får strøm. Kobler fra og kobler til igjen så løser det som regel problemet. Er også en 450 Sport.
    Thorbjørn Kirkeleit
    Haugaland Modellflyklubb

    Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

    Comment


    • #3
      Originally posted by spitmk16 View Post
      Er kontaktene mellom esc og motor ferdigloddet fra fabrikk?
      Om de ikke var det er det så lå de vil løst i kit'et og du har selv måttet lodde de...?
      Men dålig kontakt i lodding på plugger lar seg vel greit kontrollere og utbedre.
      Utover det er ESC'ene til align ikke kjent for å være evigvarende. Men er det et helt nybygget kit?
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #4
        Originally posted by arhennie View Post
        Om de ikke var det er det så lå de vil løst i kit'et og du har selv måttet lodde de...?
        Men dålig kontakt i lodding på plugger lar seg vel greit kontrollere og utbedre.
        Utover det er ESC'ene til align ikke kjent for å være evigvarende. Men er det et helt nybygget kit?
        Relativt nytt, og jeg kjøpte dette brukt. Derfor visste jeg ikke om det var fabrikkslodding eller ikke.
        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

        Comment


        • #5
          Selve ledningene til batteriet var loddet på ESC'en ja, fra fabrikk. Hvor god den er vet eg ikke. Høres jo mistenkelig ut.
          Thorbjørn Kirkeleit
          Haugaland Modellflyklubb

          Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

          Comment

          Working...
          X