Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blade 450X - Hjelp til oppsett etter oppgradering av cyclic servoer til Hitec 5065MG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blade 450X - Hjelp til oppsett etter oppgradering av cyclic servoer til Hitec 5065MG

    Hei

    Har en Blade 450x hvor jeg har oppgradert alle cyclic servoene til Hitec 5065MG.
    Utfordringen er at den doble servoarmen til elevator er noe lengre enn stock. Dette gjør at elevator vil bevege seg mer enn de andre servoene på swashplate. Kort fortalt vil elevator være lavere enn de andre ved full negativ pitch og være tilsvarende høyere ved full positiv pitch. På Mid-stick er den helt lik de andre. Ut fra hva jeg kan se må det være servoarmen som følger Hitec servoen som gjør at det blir differanser.

    Siden dette er en Flybarless med AR7200BX(beastX) kan jeg ikke justere dette med Dual Rates eller travel adjust på TX og slik jeg har forstått det er det heller ikke mulig på AR7200BX og justere dette. Har ikke testet dette i lufta enda, men det er mulig at dette ikke har så mye å si og at Beastx retter opp dette, men jeg liker å ha best mulig mekanisk oppsett.

    Noen som har noen forslag til løsning her, tenker følgende muligheter:
    - finne en servo arm som passer Hitec som er identisk lengde som stock. Anser dette som veldig vanskelig å få til.
    - Finne alternativ "Elevator Control Lever Set" som har tilsvarende lengde som Hitec servoarmen
    - La det være slik og leve med det

    Beklager norsk-engelsk språk her
Working...
X