Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rotor grip problem :S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rotor grip problem :S

    Ene main rotor grip på blade 450 er stramere/tregere å pitche med. (Var det forståelsesfult?)
    Noen her som veit koffor ?




    Når eg holder flybar i ro, vikrer det soim det skal
    Last edited by Myhre; 12-04-13, 23:46.

  • #2
    Nei, det var ikke lett å forstå.

    Comment


    • #3
      Lurer på om du mener at det ene rotorbladet ikke skaper like mye pitch som det andre?? Er det det du mener??

      Det er fordi du har bladene der du har dem, roterer du F.eks. Bladene så de står på tvers av helikopteret vil du likt. Også må du holde flybaren helt i vater. Da skal du få like mye pitch på bladene.
      Hvis jeg har forstått deg riktig.
      Det du viser på videoen er helt normalt.

      Comment


      • #4
        prøv å håller flybar fast ( lik du låser den ) , prøver det igen med stiken
        Goblin 700 : vbar 5,3 pro
        Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

        HD 500 Cell : brain2

        DX9

        Comment


        • #5
          Originally posted by thomas.kjolstad View Post
          Lurer på om du mener at det ene rotorbladet ikke skaper like mye pitch som det andre?? Er det det du mener??

          Det er fordi du har bladene der du har dem, roterer du F.eks. Bladene så de står på tvers av helikopteret vil du likt. Også må du holde flybaren helt i vater. Da skal du få like mye pitch på bladene.
          Hvis jeg har forstått deg riktig.
          Det du viser på videoen er helt normalt.
          Ja var det eg mente.
          Tusen takk for svar. Eg haldte på å bli gal av forvirring, har haldt på og spørt rundt om i hele dag...

          Men koffor går flybar kun til den ene siden ?

          Comment


          • #6
            Husk at rotorene går fort rundt når den er i lufta. Da blir alt rett og det blir likt på begge sider. Det blir litt forvirring når du har den stående slik og har flybar på skår og bladene litt på slik du hadde de på videoen.

            Comment


            • #7
              Originally posted by thomas.kjolstad View Post
              Husk at rotorene går fort rundt når den er i lufta. Da blir alt rett og det blir likt på begge sider. Det blir litt forvirring når du har den stående slik og har flybar på skår og bladene litt på slik du hadde de på videoen.
              ok. skal prøve å få flydd litt i morgen, og komme tilbake om det er noe mer :P takk for god hjelp fra alle.

              Comment


              • #8
                Er det normalt at ene rotorblad gir litt mindre pitch en det andre, eller betyr dette at swash plato ikkje er bein?

                Comment


                • #9
                  Har du swashplate level måler? Er og greit med en digital pitch måler
                  Kjell Ove
                  ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                  Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by kjellovel View Post
                    Har du swashplate level måler? Er og greit med en digital pitch måler
                    Har swash level måler ja, har gjort det så beint som muligt. har desverre ikkje digital pitch måler.

                    Comment


                    • #11
                      Er det flybar?
                      Kjell Ove
                      ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                      Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by kjellovel View Post
                        Er det flybar?
                        Yes det er de

                        Comment


                        • #13
                          har hatt samme heli selv, det er seriøst mye black magic å få det beint, det positive er at du lærer å fly bra, for den står aldri stille i lufta du får med fbl satt opp riktig

                          Comment


                          • #14
                            jeg laga meg en liten dings sånn at jeg enkelt kan justere inn rett pitch med en digital måler på flybar helier.
                            var uti uthuset å fant i en liten trebit somm jeg boret et 2mm hull i midten sånn at den skruen som skrur fast håndbremsen i midten kan gå gjennom å holde fast verktøyet, så boret jeg to 3,5mm hull sånn at jeg kunne skru inn de 4mm boltene sånn at jeg kan justere flybarn helt vinkelrett i forhold til akslingen, målte fra hoved dreve.
                            Da oppfører bladene seg som på et flybarless helie
                            håper dette kan gjøre ting litt enklere for deg
                            OBS!! dette er et justerings verktøy å skall ikke brukes til å fly med!!!!






                            Last edited by Kaffe Lars; 16-04-13, 01:02.

                            Comment

                            Working...
                            X