Announcement

Collapse
No announcement yet.

Warp 360 bygge tips ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Warp 360 bygge tips ?

    Begynner å sette sammen en warp i morra,er det noe spesielt man bør tenke på eller er det bare å følge manualen ?

    Kommer til å bruke en ikon gyro og CC edge 50A esc,men hva med servoer ?


    Har sett på servoking sine på rcbatterier.no og kst servoer fra elefun.no.De har noen ville tall men er det nødvendig ?
    Har noen ds410/420 i en 250 jeg ikke får solgt,kansje de kan brukes ?

  • #2
    Denne er litt større enn en 450 og ds410 er skikkelig møkkaservoer. Jeg ville gått for noen litt kjappere noen! Forøvrig er det bare å følge manualen. Flyr bra denne med ok elektronikk!

    Comment


    • #3
      Kst 215 på 7.4V i hue å ræva burde bli bra.

      Comment


      • #4
        hade valgt servoking eller kst servo , kommer ikke går feil , dem mini versjon av servoking har fårt veldigt bra kritik så tror micro er lika bra , har testa en del servo og align bodde du håller deg undan , de blir dårligt / slakk veldigt fårt , besta eg testa på 450 før den fikk en ny eier var kst servo
        håller med Truls her på align servo
        Goblin 700 : vbar 5,3 pro
        Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

        HD 500 Cell : brain2

        DX9

        Comment


        • #5
          tgy 306 f.eks

          Comment


          • #6
            Uuu her var det trangt,ikke positivt trangt heller,linkene må reames hva trenger jeg for utstyr til det ?
            Gjerne en link til elefun eller no

            Comment


            • #7
              Originally posted by melby View Post
              Uuu her var det trangt,ikke positivt trangt heller,linkene må reames hva trenger jeg for utstyr til det ?
              Gjerne en link til elefun eller no
              Har ikke link her og nå men du trenger vell en 4.7mm ellerno? Alternativt kan du presse linkene på plass og prøve å knipe på de med en knipetang for å utvide plasten litt. Kan hjelpe det og!

              Comment


              • #8
                Veldig trange,4.7 mm kan virke lite ,har bare et analog skyvelær men ser ut til at de er rett under 5mm

                Denne er til compass: http://www.mikronor.no/helikopter-re...ng-tool-reamer

                Men dt står ikke til hva eller dimensjon den passer til

                Comment


                • #9
                  Jeg kjøpte den reameren de har på lager hos Elefun, og denne virket ikke i det hele tatt. Virker som den var for liten.
                  Fikk låne en RJX reamer (Blå fra hobbyking) fra naboen som var 4.75mm. Må jobbe en del med linkene, men resultatet ble bra med denne.

                  Comment


                  • #10
                    Hvis du har en ball til overs kan du lage din egen reamer. Lag en lite spor i ballen med en tynn fil (vær forsiktig) og gi linkene dine en omgang eller to.

                    Prøv deg fram, ikke ta for mye. Bedre at de er trange enn litt for løse i starten.
                    Kristian Westgård
                    Nittedal

                    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                    — Neil Armstrong

                    Comment


                    • #11
                      Den mikronor har passer alle compass heli. Flere av linkene på warp er samme som på 7hv.

                      Comment


                      • #12
                        Etter 14 dagers venting og telefoner frem og tilbake fra oslo fredrikstad så finner mikronor ut at ball reamer
                        det har det ikke på lager.
                        Håper det er sommervikarenes feil at butikken deres set ut som en en vits i mine øyne,og at det ikke er normal prosedyre at de ikke vet hvilken avdeling som har nettbutikk ansvaret!

                        Til sammenligning elefun ringte dagen etter og beklaget at bec jeg bestilte ikke var på lager om jeg kunne bruke en annen,skal ikke mer til !

                        Det ser ut til at compass deler må tas fra utlandet ihvertfall til ferien er over,så de finner ut hvem som har nett ansvaret !
                        Er det bare mikronor som har kompass deler i norge ?



                        Da trenger jeg gode tips til å få reamet uten reamer

                        Nevnt over her er å file et spor i en ball å bruke som reamer?

                        Comment


                        • #13
                          Jeg bruker bare en nebbtang og klemmer forsiktig på linken mens den sitter på ballen. Prøv deg forsiktig fram til du kjenner den blir litt løsere. Tar du for hardt i ødelegger du linken og du risikerer at den løsner under flight. Så prøv deg forsiktig fram.
                          arhennie

                          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                          http://hadelandmfk.no/
                          www.henniehobby.no/arne

                          Comment


                          • #14
                            eg har aldrig likt mikronor sina sida , ok se nu han har delt noe av compass moder på reserve deler , men aton500 og 6HV har felles og det sinns eg ikke spesiellt bra om , det tar mer tid å finner deler man skal har og nye er ikke på lager , eg har meråminder kund bestellt från utlandet
                            fastlab er veldigt bra og du får vare nestan lika fort som från en del norske butik , link

                            elefun er den besta norske sida eg har brukt men de har ikke compass

                            nb: har ikke handlat fån rcpro har hørt de er bra men så bodde dem og har de olika deler til olika model og ikke bara samla alla deler under huvud merker
                            Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                            Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                            HD 500 Cell : brain2

                            DX9

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by melby View Post
                              Etter 14 dagers venting og telefoner frem og tilbake fra oslo fredrikstad så finner mikronor ut at ball reamer
                              det har det ikke på lager.
                              Håper det er sommervikarenes feil at butikken deres set ut som en en vits i mine øyne,og at det ikke er normal prosedyre at de ikke vet hvilken avdeling som har nettbutikk ansvaret!

                              Til sammenligning elefun ringte dagen etter og beklaget at bec jeg bestilte ikke var på lager om jeg kunne bruke en annen,skal ikke mer til !

                              Det ser ut til at compass deler må tas fra utlandet ihvertfall til ferien er over,så de finner ut hvem som har nett ansvaret !
                              Er det bare mikronor som har kompass deler i norge ?



                              Da trenger jeg gode tips til å få reamet uten reamer

                              Nevnt over her er å file et spor i en ball å bruke som reamer?
                              Det der er normal "service" fra Mikronor uavhengig av årstid

                              Jeg tror neppe de overlever så lenge, og da kan vi jo håpe på at en seriøs forhandler tar opp tråden i Norge.
                              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                              Anything worth doing is worth overdoing!

                              Comment

                              Working...
                              X