Announcement

Collapse
No announcement yet.

Progresjon - kjøpehjelp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Progresjon - kjøpehjelp

    Hei,

    Har nå begynt å gå litt lei Nanoen siden den har en tendens til å bli tatt av vinden. Den er gøy å fly inne, og ute når det er vindstille, men der stopper det. Jeg har derfor begynt å kikke på litt større varianter og trenger litt hjelp i jungelen.

    Har sett på flere produsenter og modeller, og finner ikke helt ut hva jeg skal gå for. Ser at det er mange som anbefaler Align over hele linja, og det virker som det er det naturlige valget, men det finnes jo mye annet tøft der ute.

    Hva er forskjellen på disse 450ene fra Align?
    - T-Rex 450 Pro DFC Super Combo
    - T-rex 450L Dominator Super Combo (6S)
    - T-rex 450L Dominator Super Combo (3S)

    Jeg tipper førstnevnte er en tidligere modell(?), og at de to siste er inneværende modell med forskjellig motor og swash servoer?
    Jeg ser mest på førstnevnte med tanke på pris, og at jeg ikke har flydd 450 på annet enn simulator hittil. 6S varianten kan vel kanskje bli i kraftigste laget?

    Har også sett på JR Forza 450. Er denne et verdig alternativ til de overnevnte modellene? Jeg har sett at denne også kommer i 6S versjon, men det blir vel kanskje i samme gate som 450L 6S versjonen?

    Ellers har jeg sett på Blade 130X, 300X (og CFX) og 450X.

    Jeg vil helst bygge heliet selv, for å lære. Tenker det kan være nyttig siden det er garantert at jeg kommer til å kræsje det opptil flere ganger

    Det ble kanskje mye frem og tilbake her, men håper noen kan gi meg en pekepinn

    På forhånd takk!
    Last edited by scheien; 04-05-14, 12:52.
    - Nano CPX med diverse options.
    - T-Rex 450L

    Disse fjernstyrtes med en dx6i.

  • #2
    Tror jeg ville anbefalt Dominator med 6S, forskjellen er jo bare om du flyr på 3S eller 6S, og trenger ikke bety at 6S flyr mye hardere. Du kan sette begge to opp med samme headpseed, men får kaldere batteriet og lengre levetid på 6S. Eneste fordelen med 3S er om du har mye batteri fra før egentlig. Det er en kjempemodell som du neppe vokser fra på lenge, selv om behovet for noe større muligens vil melde seg på et senere tidspunkt

    Pro DFC er en eldre model ja, men prisforskjellen er ikke all verdens, og du får bedre annenhåndsverdi på dominatoren.

    Forza er en helt ny modell, og de fleste vil nok si det er en bedre modell enn Align sin Dominator, men dyrere med dyrere deler og dårligere deletilgang ville jeg tro, uten at jeg har sett på detaljer på denne. Blade sine helikopter for lunken tilbakemelding på forumet her, tror det er helt greit, men ikke mer.

    Ellers det vanlige råde, sim sim sim

    Comment


    • #3
      Ang delepris så tror jeg ikke forza er så ille. Rimelige dei krasjene jeg har hatt der. Har jo også rcjapan som er rimelige på deler der.



      Ville sett på Forza ex, Warp 360, gaui x3 og litt slikt selv. Om en ikke skal ha noe litt større da som er mer gøy å skru på.
      Last edited by rfauske; 04-05-14, 14:58.
      Rasmus Fauske
      TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
      http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

      Comment


      • #4
        Jeg kjøpte align 450L 6s versjonen og angrer ikke et sekund! Jeg hadde mye blade heli fra før. styr unna 300x.. mye billig plast og dyre deler. deletilgang er heller ikke så bra i Norge.

        Jeg kjøpte mitt 450L for ca 3000,- fra rc711.com. Den ble levert på døren 5 dager etter med mva krav på 72,- kr. De hadde satt ned verdien på pakken. Flying-hobby.com kan jeg også anbefale strekt. Billige helikopter med gratis express frakt.

        Kjøpte også trex 500 dfc fra flying hobby. denne er sinnsykt fin å skru på, samt enkel å fly. den er veldig stabil og kanskje enklere for en fersk pilot å fly enn 450L. 450L kan også strupes ned slikt at den blir roligere.. Align er ikke det beste der ute, men for en amatør som meg er det godt nok i massevis. jeg mener også at align oser av kvalitet sett i forhold til blade. Delene er også billig.

        Jeg hadde gått for 450L eller 500 med ar7200bx/beatsx istedet for 3gx!
        trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

        Comment


        • #5
          Originally posted by Premium2006 View Post
          Jeg kjøpte align 450L 6s versjonen og angrer ikke et sekund! Jeg hadde mye blade heli fra før. styr unna 300x.. mye billig plast og dyre deler. deletilgang er heller ikke så bra i Norge.

          Jeg kjøpte mitt 450L for ca 3000,- fra rc711.com. Den ble levert på døren 5 dager etter med mva krav på 72,- kr. De hadde satt ned verdien på pakken. Flying-hobby.com kan jeg også anbefale strekt. Billige helikopter med gratis express frakt.

          Kjøpte også trex 500 dfc fra flying hobby. denne er sinnsykt fin å skru på, samt enkel å fly. den er veldig stabil og kanskje enklere for en fersk pilot å fly enn 450L. 450L kan også strupes ned slikt at den blir roligere.. Align er ikke det beste der ute, men for en amatør som meg er det godt nok i massevis. jeg mener også at align oser av kvalitet sett i forhold til blade. Delene er også billig.

          Jeg hadde gått for 450L eller 500 med ar7200bx/beatsx istedet for 3gx!
          Ser ut til at det faller på en 450L 6s. Hvordan er det å få solgt 3gx'en? Er det lett?
          - Nano CPX med diverse options.
          - T-Rex 450L

          Disse fjernstyrtes med en dx6i.

          Comment


          • #6
            Jeg solgte min for 475,- på finn. Var solgt ila noen dager. Hvor kjøper du? Og hvilken gyro skal du bruke? Jeg anbefaler batterier fra hobby king. 1550mah til en billig penge. Kjøpte noen gens ace på 1200mah, men de er for små!
            trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

            Comment


            • #7
              på denne er det fri frakt: http://www.flying-hobby.com/trex450l...n-p-12281.html

              Denne blir litt dyrere(200 kr),men den er på lager til halv pris på frakten: ALIGN RH45E17XW T-Rex 450L DOMINATOR Super Combo (6S) - BUY NOW@RC711.com

              Batterier finner du her: Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking
              trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

              Comment


              • #8
                Originally posted by Premium2006 View Post
                Jeg solgte min for 475,- på finn. Var solgt ila noen dager. Hvor kjøper du? Og hvilken gyro skal du bruke? Jeg anbefaler batterier fra hobby king. 1550mah til en billig penge. Kjøpte noen gens ace på 1200mah, men de er for små!
                Hadde tenkt å handle fra rc711, ser passelig bra ut med tanke på pris + frakt.

                Hadde tenkt å gå for en ar7200bx da jeg har lest mye bra om den. Litt stiv pris på den her i Norge, så får se hva jeg ender opp med
                - Nano CPX med diverse options.
                - T-Rex 450L

                Disse fjernstyrtes med en dx6i.

                Comment


                • #9
                  Mener det var en her på forumet som skulle selge en brukt. Du får den brukt for 700-1000 kr.
                  trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                  Comment


                  • #10
                    Da var godsakene bestilt!
                    - Nano CPX med diverse options.
                    - T-Rex 450L

                    Disse fjernstyrtes med en dx6i.

                    Comment


                    • #11
                      Da blir det bygging i neste uke! Skal du bruke ar7200bx må du bruke riktig servohorn på haleservo. Ikke det som er forklart i manualen. Skal bruke det som er 5-5,5mm fra senter. Manualen sier også at du skal montere halen i rammen til slutt.. Det er feil! Da må du løsne alle bolter på ramma igjen. Sett inn haleboksen når du monterer ramma, så sparer du deg for mye bry! Kos deg med bygging! Batterier da?
                      trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                      Comment


                      • #12
                        Ikke bestilt batteri enda. Må se om jeg tar et fra elefun til å begynne med. Regner med å bruke litt tid på bygginga

                        Hvordan er det med verktøy, gjengelim etc. Hva følger med? Er det noen spesialverktøy som er hendige å ha? Kan tenke meg at det er vondt å trykke på plass linkene med fingrene
                        - Nano CPX med diverse options.
                        - T-Rex 450L

                        Disse fjernstyrtes med en dx6i.

                        Comment


                        • #13
                          Denne er super! Bronto RC verktøysett - 10 deler ellers trenger du blå locktite og en dråpe superlim. Byggingen går ganske fort. Men du tjener på å være veldig nøye!
                          trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                          Comment


                          • #14
                            En dråpe superlim?

                            Da ser det ut til at det er dette som trengs:
                            - loctite (Align Holdtite Threadlock/Gjengelim)
                            - Pitch gauge (Align Digital Pitch Gauge AP800) Hvordan er det med digital vs analog, evt andre varianter (app på tlf)?
                            - Bronto verktøysettet
                            - og et par slike batterier: 6s 1400mAh - 40C - Gens Ace T-Plug ( Deans )

                            Noe mer jeg trenger ut av boksen? Bortsett fra gyroen?

                            Er det slik at jeg ikke kan bruke 3gx med spektrum satelitt på Dx6i? At 3gxen forventer gyro gain på ch7?

                            Det blir en del spørsmål fra en nybegynner
                            Last edited by scheien; 06-05-14, 12:51.
                            - Nano CPX med diverse options.
                            - T-Rex 450L

                            Disse fjernstyrtes med en dx6i.

                            Comment


                            • #15
                              Jeg har flydd mye med både AR7200BX og 3GX. Jeg er ikke lenger enig i at AR7200BX er sååååå mye bedre enn 3GX at jeg hadde brukt penger på å bytte, i alle fall ikke på en 450.

                              3GXen har et dårlig rykte på seg, men det skyldes i stor grad software som kom i starten. Dette er nå rettet opp, og med de siste softwareoppdateringene fungerer det mer enn godt nok.

                              Personlig ville jeg heller puttet disse pengene på sparebøssa til en større modell, for det "behovet" dukker garantert opp før eller senere...
                              * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

                              Comment

                              Working...
                              X