Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trex500 FB rar vugging.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trex500 FB rar vugging.

    Heisann.

    Satt opp en trex500 FB for en kompis i går. Alt virket tilsynelatende bra etter litt justering her og der.

    Men jeg hadde en svak "vugging" forover og bakover. Når jeg gjør små input de samme retninger.

    Har flydd stort sett FBL selv og husker ikke hvordan FB oppførte seg.

    Er det bare jeg som ikke er vant til å fly med FB , og det skal være sånn?

    Eller er det noe feil?
    Alt er godt over og sjekket at ikke noe er løst eller sjeft.

  • #2
    Originally posted by thomas.kjolstad View Post
    Heisann.

    Satt opp en trex500 FB for en kompis i går. Alt virket tilsynelatende bra etter litt justering her og der.

    Men jeg hadde en svak "vugging" forover og bakover. Når jeg gjør små input de samme retninger.

    Har flydd stort sett FBL selv og husker ikke hvordan FB oppførte seg.

    Er det bare jeg som ikke er vant til å fly med FB , og det skal være sånn?

    Eller er det noe feil?
    Alt er godt over og sjekket at ikke noe er løst eller sjeft.
    Sjekka du CG?
    Propellen skal være på toppen!
    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

    Comment


    • #3
      Nei, det gjore jeg faktisk ikke. Det må jeg gjøre. Hmm... Hvor ille kan den være? Får jo ikke flyttet rundt på batteriet så mye akkurat.

      Comment


      • #4
        Man får oscillering hvis man har for harde dempere i hodet i forhold til headspeeden. Prøv å bytte til mykere dempere eller øk headspeeden.
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment


        • #5
          Originally posted by jotto View Post
          Man får oscillering hvis man har for harde dempere i hodet i forhold til headspeeden. Prøv å bytte til mykere dempere eller øk headspeeden.
          OK. Hmm... Det må jeg teste litt. Vet at mann får oscillering ved lav headspeed. Men da er det generelt alle veien og hele tiden. Jeg fikk de kun forover og bakover. Må teste litt mere

          Comment


          • #6
            Originally posted by thomas.kjolstad View Post
            OK. Hmm... Det må jeg teste litt. Vet at mann får oscillering ved lav headspeed. Men da er det generelt alle veien og hele tiden. Jeg fikk de kun forover og bakover. Må teste litt mere
            Man ser det gjerne først i elevator-retning. Helikopteret har jo tyngden fordelt mere utover i lengderetningen enn sideveis.
            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

            Anything worth doing is worth overdoing!

            Comment


            • #7
              OK, da får jeg prøve det. takk for tips

              Comment

              Working...
              X