Har nettopp kjøpt en brukt Blade x130 Denne er svært oppjustert med mye ekstra som ny haleservo,gear i halen, motor ol.
problemet er at jeg mener den ikke fungerer korrekt mens selger mener at den er slik den skal være..
Problemstillingen er som følger:
Jeg har full kontroll på servobevegelser så lenge jeg ikke gir gass, så fort jeg gir gass og rotoren begynner å snurre går servoer til rotorhode ut mot ytterpunkt, slik at sworch platen blir stående skjeft. fortsetter jeg da å gi gass har jeg liten eller ingen kontroll på rotorhode. Helien velter tilslutt over på siden.
Trekker jeg ned gassen går det et sekund eller to så midtstiller servoer seg igjen.
Selger hevder at dette er normalt og kommer av at gyrofunksjonen på denne ikke greier å holde dette på plass før helien er i lufta.
Han har selv tatt helien opp og fløyet denne for meg. så Ja den kan fly men må jages som en hund på bakken med å holde sworch platen level ved tackoff.
Er dette normalt for denne type helikopter? Har frem til i dag fløyet 4 kanals FP helier som jeg aldri har opplevet lignende oppførsel.
problemet er at jeg mener den ikke fungerer korrekt mens selger mener at den er slik den skal være..
Problemstillingen er som følger:
Jeg har full kontroll på servobevegelser så lenge jeg ikke gir gass, så fort jeg gir gass og rotoren begynner å snurre går servoer til rotorhode ut mot ytterpunkt, slik at sworch platen blir stående skjeft. fortsetter jeg da å gi gass har jeg liten eller ingen kontroll på rotorhode. Helien velter tilslutt over på siden.
Trekker jeg ned gassen går det et sekund eller to så midtstiller servoer seg igjen.
Selger hevder at dette er normalt og kommer av at gyrofunksjonen på denne ikke greier å holde dette på plass før helien er i lufta.
Han har selv tatt helien opp og fløyet denne for meg. så Ja den kan fly men må jages som en hund på bakken med å holde sworch platen level ved tackoff.
Er dette normalt for denne type helikopter? Har frem til i dag fløyet 4 kanals FP helier som jeg aldri har opplevet lignende oppførsel.
Comment