Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lipoly V.S T-REX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lipoly V.S T-REX

    hei!
    står mye om T-rex, men ikke så mye om Lipoly V2 her på forumet.
    er det noen som har denne ?
    hvordan er den sammenlignet med T-rex på f.eks;
    støy?
    ytelse?
    pris?
    Pris deler?
    Egenskaper?
    Bruker vennlighet?
    etc...
    Bjørnar, Trondheim
    bkhans-1@broadpark.no
    Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
    Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

  • #2
    lipoly... stor sak, litt mindre enn eco8, men mer kompakt. så kjetil strøm fly demo med en slik under nm i 3d/f3c. det er en sinnsyk maskin, men den er jo svinedyr. effekten er på høyde med raptor 50, men prisen er over. hehe. liker den, og vil gjerne ha en, men den er for dyr. hehe. er noe drivverks støy, men det er det på alle modeller. deleprisene har jeg ikke sett noe på, men mistenker at de er midt på treet. kanskje noe dyrere til carbon utgaven. i hendene til kjetil så den sinnsyk ut, men har jo ikke testa en, så jeg vet ikke selv.
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

    Comment


    • #3
      Jeg sitter å venter på Lipoly V2 for testing nå. Kommer med en artikkel litt senere i høst. Håper den gir svar på flere av spørsmålene dine om maskina.
      Theodor Bastberget

      Airplanes are for people who can't fly helicopters!
      http://www.modellhelikopter.no

      Comment


      • #4
        Kjetil Strøm, han burde jo være forpliktet til å holde seg til elektromodeller

        Men jeg syns du villeder (igjen) Thomas.

        Priser hos Xmode:

        Lipoly V2 std u motor kr 3395,-
        TT R 50 u motor Kr 3200,-
        Lipoly V2 karbon med motor kr 4995,-
        TT R 50 SE m motor Kr 6000,-
        Lipoly V2 karbon SE med Hacker motor kr 5995,-

        Du må ha servoer/gyro/mottaker til begge.

        Og batteriene koster omtrent det samme som 3-4 kanner fuel så om de holder til mer enn 50 turer, hvilket vel er ganske sannsynlig, så er den altså billigere i drift enn en R50. (Er man flink får man vel ut det doble)

        En god lader koster vel ikke mer enn det man trenger av field utstyr til en R50 skulle jeg tro.

        Ah, til Lipolyen behøver man en ESC også, til ca kr 1200,- eller prisen av 4-5 kanner fuel vel så om man flyr moderat mye og klarer 2 turer i uka burde prisen på et år bli omtrent den samme for de 2 maskinene sett bort fra delebehov om man er litt flink med batterier.

        Korreksjon, man klarer seg med billigere servoer på Lipolyen da den er lettere, nåja skit i det. Sett bort i fra deler flyr man da svært billig år 2 om man er flink med batterier mens man til R50'en behøver nye 8-10 kanner fuel eller deromkring.

        Skjønner ikke hvorfor dette kalles svinedyrt, i så fall må vel en R50 anses være svinedyr også eller hva?
        Det er noen som slenger ut påstander det ikke er hold i.

        Ja det koster kanskje noe mer i starten for man nøyer seg sjelden med 1 batteri men tar man vare på dem så er det ikke noe problem å ha dem noen år.

        Sammenlignbar med en T-rex er den vel ikke akkurat, man får nitro kit til Rexen men det blir ikke rett å sammenligne den med en TT 50 for det, eller 30 for den saks skyld.

        Nåja, men omtrent det doble av hva en Rex kommer på får man regne med uansett...

        Comment


        • #5
          hehe. hvis han ser dette så kanskje du får svar vet du
          Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
          www.airheads.no

          Comment

          Working...
          X