Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jansr
    replied
    ok forstår.får bare prøve meg frem litt.men har enda et problem.jeg har sett videoen av bob om esc setup.er jo helt greit og sette denne opp.når jeg setter full throttle og skal sette den opp kommer først en melodi så en til.når jeg setter stikka ned til 1 og skal deaktivere brems skjer det ingenting.det skal jo komme et pip og så skal den vel gi to pip for og si ifra at den går over til trinn 2.men hos meg skjer ingenting.har og prøvd og reversere throttle men da kommer hele melodiene om hvordan den er satt opp.er det noen andre som har hatt lignende problem?

    Leave a comment:


  • Atle
    replied
    Nå er jeg ganske fersk selv, men fikk hjelp av en i klubben til throttle kurven min, en kurve jeg synes var MYE lettere å håndtere enn den du beskriver. Min er 0-80-80-80-80. Da får du en flat kurve på trhottle, slik at du justerer bare pitch. For meg ble det veldig mye lettere å kontrollere.

    På pitch kurven (i normal) har jeg 41.5 - 58 - 75 - 87,5 - 100. Da starter pitch på rundt -4/5, og går forsiktig oppover etter som du beveger stikka. Helien hovrer i midtstilling. Har du en linjær kurve i normal, og er fersk som meg, er det lett om man får litt panikk å dra stikka helt i bunn. Da får du full negativ pitch, og helien kommer VELDIG fort ned. Men i idle 1 og 2 skal den vel være linjær ja.

    Sikkert endel som er uenig med meg i disse kurvene, men ble anbefalt av en ganske rutinert flyver, og for meg funka det veldig bra

    Leave a comment:


  • roadrune
    replied
    Nå forstår ikke jeg hvordan pitch kurven din virker, men omregnet i prosent, skal du ha 0-25-50-75-100 i idle up, altså en helt lineær kurve fra bånn til topp, hvis du får for lite eller for mye utslag, må du justere i swash menyen, verdiene der, fungerer som endepunkter for henholdsvis pitch, aileron og elevator.

    Leave a comment:


  • jansr
    replied
    må bare mase litt til på dere.jeg gikk inn i heli mix menyen på radioen.der gikk jeg først inn på throttle og satte di prosenta som stod oppført som general flight 0% 40% 65% 85% 100% da går kurva fra midten altså den linjære streken i kurva og på skrå opp til topps.gikk så inn på pitch og satte -2 på 0 +5på 65 og +9 på 100.men da ville nesten ikke swash gå oppover i det hele tatt når jeg ga full throttle.skulle jo bli temmelig vridning på rotorbladene ved +9 i pitch.huff har jo kommet en del videre føler jeg men problemer dukker stadig opp.må vel bare ta det med godt humør

    Leave a comment:


  • jansr
    replied
    på tail i helimiks menyen min sto kurva justert på +30 ene veien og -30 andre veien.satte disse på null streken i diagrammet ble da linjær.nå vrir hverfall ikkje bladene seg når jeg gir throttle.tusen takk så langt folkens

    Leave a comment:


  • jansr
    replied
    merkelige throttle kurve jeg har også,input og output går i minus når jeg drar positiv pitch,og i pluss når jeg drar stikka helt ned.jeg skal koble til batteriet og se om bladene på halen vrir seg vist jeg setter i null

    Leave a comment:


  • Tintin
    replied
    Det står på side 66 og omtales bare som heli mixer så vidt jeg kan se.
    Alt som har med tail og gyro bør du nok sette til 0%

    Leave a comment:


  • jansr
    replied
    kan revomiks hete noe annet i radioen min.kan ikkje finne noe som omtaler revo i menyen på jr stikka mi.

    Leave a comment:


  • Tintin
    replied
    Det er en miks der det gis litt ror når du gir gass, brukes ikke når man har en heading hold gyro

    Leave a comment:


  • jansr
    replied
    ja noe muffins er det.helt sikkert noe med miksinga på radioen.jeg får sette meg ned og studere manualen og se om jeg kan finne ut noe om det.ps hva er revo mix?

    Leave a comment:


  • roadrune
    replied
    Kanskje du har revo mix aktivert i radioen din?

    Leave a comment:


  • jansr
    replied
    Originally posted by Tintin View Post
    Plukket frem manualen på nett og det ser ut til at du har helt rett der.
    Rekkefølge, cyclic er kanal 1-3, 4 er halen, 6 er throttle. Gyro gain kan du da ha på 7 alternativt 5.
    ja det ser ut til og funke nå.men du hadde jo ikkje direkte feil du heller da men nå er jeg hvertfall et skritt videre.nå må jeg finne ut av pitch og throttlekurver,og ikkje minst gyroen.når jeg har throttlestikka i senter og gir gass vrir halerotorbladene seg.samme skjer når jeg drar stikka helt tilbake.dette skjer både når gyro er aktivert og av.skal det være slik?i teorien skal vel bladene ikkje vri seg før man rører sideror.

    Leave a comment:


  • Tintin
    replied
    Plukket frem manualen på nett og det ser ut til at du har helt rett der.
    Rekkefølge, cyclic er kanal 1-3, 4 er halen, 6 er throttle. Gyro gain kan du da ha på 7 alternativt 5.

    Leave a comment:


  • jansr
    replied
    radioen er en jr graupner mx 16s.jeg kom over dette som stod i manualen.note from modellers upgrading from earlier graupner systems compared with the previous reciever sequence servo socket 1(collective pitch servo)and servo socket 6(throttle servo)has been interchanged.

    Leave a comment:


  • Tintin
    replied
    Mmmm, dette rimer ikke helt. Du sa du hadde en JR/Graupner radio og da har du vel throttle på kanal 1.
    Futuba/Hitec har en annen rekkefølge på kanalene. Cyclic på 1,2 og 6 og throttle på 3, mens JR har cyclic på 2,3 og 6 og throttle på 1.

    Hva heter radioen din??

    Leave a comment:

Working...
X