Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Før du kan programmere må du sørge for å ha en linjær throttlekurve fra 0 til 100%.
    Det er noe rart med det du beskriver for har du først fått de rette tonene så går den igjennom programmering uansett hvor du holder stikka, men den gir ikke en bekreftelse for at du har satt stikka et gitt sted. Den piper gjentatte ganger først 1 pip i et gitt intervall deretter bekreftelsestone deretter 2 pip gjentatt, bekreftelse etc. Hvor du setter stikka under dette påvirker hvilken setting du får, men ikke tonene.

    Comment


    • linjær throttlekurve

      Originally posted by Tintin View Post
      Før du kan programmere må du sørge for å ha en linjær throttlekurve fra 0 til 100%.
      Det er noe rart med det du beskriver for har du først fått de rette tonene så går den igjennom programmering uansett hvor du holder stikka, men den gir ikke en bekreftelse for at du har satt stikka et gitt sted. Den piper gjentatte ganger først 1 pip i et gitt intervall deretter bekreftelsestone deretter 2 pip gjentatt, bekreftelse etc. Hvor du setter stikka under dette påvirker hvilken setting du får, men ikke tonene.
      når jeg skal sette throttlekurva går jeg inn på helimix og så inn på throttle,der er det et diagram en firkant med en strek i midten.når jeg gir throttle går det en loddrett strek fra høyre side til venstre.så setter jeg 0 når throttle er helt tilbake på min radio er dette punkt 5. så setter jeg 25% på punkt 4. 50% på 3. 75% på 2. 100% på 1.da har jeg en linjær kurve fra streken i midten på kurva som går fra høyre og opp til venstre hjørne i diagrammet mitt.er ikkje verdensmester i og forklare men gjør så godt jeg kan!
      mvh jan sigurd røyseland

      Comment


      • Det høres i alle fall rett ut

        Comment


        • LESE MANUAL FØR MAN SPØR FOR MYE!du har helt rett tin tin.i base setting i radioen min sto radioen på min pitch front.er ikkje rart jeg har fått så bakvendte kurver.må si jeg føler meg litt dum nå.men lærer så lenge man lever
          mvh jan sigurd røyseland

          Comment


          • Ingen fare
            Prøv og feil er en anerkjent og velprøvd metode
            Når svarene slutter å komme så begynner folk å gå lei, så lenge svarene kommer er detjo bare å fyre løs. Nok av folk her som gjerne deler sine erfaringer heldigvis

            Comment


            • har satt i 12t drevet på motoren.sett at jeg skal sette opp ei grei pitchkurve til hover kan jeg følge anbefalingene i manualen til rexen eller?noen gode forslag?pitchkurva er jo opgitt i prosent.må vel sjekke pitch med pitch måler.denne har jeg.kan vel justere pitch i swash menyen.svash plata mi er faktisk temmelig i level faktisk.
              mvh jan sigurd røyseland

              Comment


              • må si jeg blir frustrert over esc setup.har prøvd en stund nå men ikkje bønn om den lar seg programere.når jeg har stikka helt opp kommer først tre pip så fire pip.etter det kommer det en tone som går opp og ned et par ganger.denne siste tona vet jeg ikkje hva betyr men den skal vel ikkje komme i setup mode
                mvh jan sigurd røyseland

                Comment


                • Dette er helt rett.

                  Du får først power on som du får uansett hvor stikka står. Deretter får du om stikka står nede et signal som angir at den har kontakt med radio, om stikka står oppe får du en rad toner som angir at den går i set up mode.
                  Deretter kommer en serie med 1 til 5 like toner gjentatt i et gitt tidsintervall som angir hvilket punkt du er på i setup.

                  Mens den piper 1 gang setter du stikka til den innstillingen du vil ha. Så kommer bekreftelsestonen at programmering av første setting er gjort. deretter piper den 2 gang, bekreftelse, 4 ganger osv.

                  Comment


                  • Originally posted by Tintin View Post
                    Dette er helt rett.

                    Du får først power on som du får uansett hvor stikka står. Deretter får du om stikka står nede et signal som angir at den har kontakt med radio, om stikka står oppe får du en rad toner som angir at den går i set up mode.
                    Deretter kommer en serie med 1 til 5 like toner gjentatt i et gitt tidsintervall som angir hvilket punkt du er på i setup.

                    Mens den piper 1 gang setter du stikka til den innstillingen du vil ha. Så kommer bekreftelsestonen at programmering av første setting er gjort. deretter piper den 2 gang, bekreftelse, 4 ganger osv.
                    det som er så rart er at jeg får samme tonene uansett hvor jeg har stikka.feks hvis jeg slår kobler til batteriet og har stikka helt oppe og da kommer først noen toner.så går den igjennom 1-5 om hvordan den er satt opp.kobler jeg fra batteriet og drar stikka helt tilbake for så og koble til igjen batteriet kommer samme tonene.dette endrer seg kun hvis jeg reverserer ch 6.men da er tonene like på full throttle som når jeg kobler ifra og drar stikka helt ned.merkelige greier!kan dette ha noe med at jeg bruker ch6?prøvde og koble esc til ch1 men da står den bare og påper heile tida.jeg har lest manualen til esc flere ganger.og gjør akkurat som det står der,samme som på esc setup filmen av bob.
                    mvh jan sigurd røyseland

                    Comment


                    • Det høres ut som om throttle kurven din ikke er rett.
                      Det er lett å sjekke. Sett en servo i throttle kanalen og se om den beveger seg mellom ytterpunktene.
                      Jeg vil gjette på at din går fra en side til midtstilling og så tilbake til samme side når du beveger stikka fra bunn til topp.

                      Comment


                      • skal sjekke dette.men i kurva skal den linjære kurva gå helt fra bunnen av diagrammet "firkanten" og forbi streken i midten og helt til topps?sånn jeg har den nå går den fra midten på "firkanten"og opp til høyre hjørne
                        mvh jan sigurd røyseland

                        Comment


                        • Nå kjenner ikke jeg radioen din godt nok men på min JR så går throttle fra nederst venstre til øverst høyre ja, i Normal.

                          Comment


                          • Originally posted by jansr View Post
                            har satt i 12t drevet på motoren.sett at jeg skal sette opp ei grei pitchkurve til hover kan jeg følge anbefalingene i manualen til rexen eller?noen gode forslag?pitchkurva er jo opgitt i prosent.må vel sjekke pitch med pitch måler.denne har jeg.kan vel justere pitch i swash menyen.svash plata mi er faktisk temmelig i level faktisk.
                            Vil bare gjenta at de kurvene jeg skrev på s. 44 fungerer veldig bra på trex'n. Da hovrer den i midtstilling på stikka, og veldig myk og fin å håndtere. Men dette forutsetter at du ved en linjær pitch-kurve har 0 grader pitch i midtstilling på stikka. Etter å satt opp min pitch-kurve, har jeg ca 5-6 grader positiv pitch når stikka er midtstilling. Bare pass på å la den få opp turtallet før du kommer til midtstiling på stikka eller høyere.
                            Atle Østereng
                            Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
                            Msn: a_ostereng@hotmail.com

                            T-rex 450 SE V2
                            Spektrum DX7
                            GY401 m/S9257
                            3 x HS-65MG

                            Comment


                            • Originally posted by Tintin View Post
                              Det høres ut som om throttle kurven din ikke er rett.
                              Det er lett å sjekke. Sett en servo i throttle kanalen og se om den beveger seg mellom ytterpunktene.
                              Jeg vil gjette på at din går fra en side til midtstilling og så tilbake til samme side når du beveger stikka fra bunn til topp.
                              satte i en servo i ch 6 men den beveger seg ingenting.eineste når jeg reverserer da går den til andre enden.lagde ei kurve helt fra bunnen på diagrammet og heilt til topps.da var det så vidt det vat bevegelse i den.egentlig ikkje rart at jeg ikkje får programert esc.noen som kan ha ein ide på hva som er galt?
                              mvh jan sigurd røyseland

                              Comment


                              • Satte du begge mixene til 0%

                                Dvs ch1 -> thro og ch1 -> tail.
                                Du må jo ha en mix mellom pitch på kanal 1 og throttle...

                                Comment

                                Working...
                                X