Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hei jeg bestilte tail blade holders i metal til rexen.ser at disse er det kulelinker på.slik er det ikkje på originalen på min s.er dette slik det er på se modellene?ser ut som se v2 og er uten ball links.er jeg som har kjøpt feil her.blir det mere slark med kule linker?
    mvh jan sigurd røyseland

    Comment


    • Ja og det er en gammel holder, 2 år skulle jeg tro....

      Comment


      • tailholders

        Originally posted by Tintin View Post
        Ja og det er en gammel holder, 2 år skulle jeg tro....
        synes du jeg burde kjøpe den lik jeg har heller i metall?altså uten kulelinker. blir fort noen lapper når en skal ha blått gull på heliet og i tilegg reservedeler liggende det har jeg merket.treger som ein hund på at jeg ikkje kjøpte 450 se v2 med en gang
        mvh jan sigurd røyseland

        Comment


        • Mindre mulighet for slark i den nyere. Dette driver man ikke med for å spare penger. Har 2 450er fra tiden før det fantes noen SE eller metalldeler for den saks skyld - har mye plast i reservedelsboksen(e)

          Comment


          • hei hei,har nå fått konventert min trex s til se v2.og dette er helt sikkert noe jeg inbiller meg men jeg synes den ble liksom mere presis med stiål over hele linja.flyginga går og fremover,hovrer fint ut en heil batteripakke.helt i begynnelsen nølte jeg lissom litt og dro heliet litt rundt før jeg tok den opp.nå er jeg mere konsekvent og bestemt og bare tar det opp med en gang.treningsunderstellet røska jeg og av,rexen ser jo ganske ustabil ut med det smale understellet,men jeg synes det går mye bedre uten støtteballene.så en stor takk til alle som har svart meg og hjulpet meg med å komme igang med denne flotte hobbyen
            mvh jan sigurd røyseland

            Comment


            • dette er sikkert et dumt spørsmål men hvordan brukes swashleveler tool?jeg kjøpte en til trex 450.men skjønner ikkje heilt hvordan denne skal brukes.hvis jeg setter den på main shaft blir linkene til servoa for korte.
              mvh jan sigurd røyseland

              Comment


              • Du bruker den bare til å sørge for at swashen blir helt vinkelrett på akslingen.
                Så jeg skjønner egentlig ikke hvordan neon linker kan bli for korte ettersom du bare skal justere en eller 2 av dem noen få omdreininger...

                Comment


                • Først må du fjerne alle delene i hodet bortsett fra hovedaksling og swashplaten. Linkene til swashen skal ikke taes av! Etterpå setter du på spenningen og setter throttel i modtstilling. Deretter setter du leveleren oppå swashen slik at alle de tre "beina" på leveleren hviler oppå kulelink festene på swashen. Nå kan du justere linkene slik at det er kontakt på alle tre berøringspunkter samtidig. Hvis du mangler noen tidels millimeter på den mekaniske justeringen, bruker du subtrim i radioen for å korrigere det resterende (viktig at du nuller ut alle subtrims før du begynner den mekaniske justeringen!!) Når du har swash i vater på midtstikk kjører du full negativt pitch og justerer endepunktene på servoene for å få den i vater igjen, så fullt positiv og samme prosedyre der. Kjør gjerne noen fulle utslag opp og ned og kontroller igjen. Ferdig.
                  Olav.......

                  Comment


                  • ok skjønner.har fått justert swashen nå.
                    mvh jan sigurd røyseland

                    Comment


                    • Var ute etter å ha børstet støv av den søte lille fuglen som har ligget i kofferten sin alt for lenge..... For å sitere en kollega.... "då' e' de' jævlig..." Har nå satt Trexen i bakken for tredje gjang pga uforklarlige glich eller hva i h.. det er. (Har "bare" en XL HDE, men vurderer sterkt en SE, for jeg får ikke denne til.) Mulig det oppsettet med HS56 på swash/pich og HS50 på halen kan være årsaken. Leser her at Tintin sier at 50'en ikke har vert stor suksess, hva merner du med det?

                      Gikk i hvertfall i bakken med et brak etter at jeg forsøkte å bruke sideror. Det var ikke noe respons på sideroret, det virket som om halen var "limt" fast så stupte det i bakken..... Servoen var helt ny, ettersom at denne tok kvelden i forrige stup...Har bestillt 81 servo og håper dette løser biffen!

                      Jeg har en Eclipse 7 radio, finnes det QPM mini mottakere eller er det kun den som fulgte med radioen som er å oppdrive? Har prøvd denne men den trekker for mye strøm i fra BEC og er veeeldig tung.... noen forslag?
                      JAH@
                      \"Allt som går opp, kommer før eller siden ned igjen!\"
                      T-Rex 450XL
                      T-Rex 500CF
                      Styrker

                      Comment


                      • Jeg tviler på at en fungerende HS50 er årsaken. Når jeg sier folk ikke har hatt de beste resultater med den så er det hvor godt halen holder og logring som har vært saken. Her er det nok andre årsaker. Ødelagte drev i servoen, at den gikk for langt, bandt og overbelastet bec.

                        Spørsmål fra meg: Hvilken er den beste Spektrum mottakeren for en 450?
                        Har gått til anskaffelse av ny JR 2.4GHz radio og trenger mottakere til mine 450er

                        Comment


                        • Jeg bruker en AR6100, funker helt fint for meg.
                          Hilsen Rune Marcussen

                          MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                          JR DSX9

                          Fitjar Modellflyklubb
                          ---------------------------------------------------------------------------
                          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                          Comment


                          • Noen forskjell på 6100 og 6100E annet enn pinnenes plassering og prisen?
                            Er pinner opp upraktisk?

                            Comment


                            • Originally posted by Tintin View Post
                              Noen forskjell på 6100 og 6100E annet enn pinnenes plassering og prisen?
                              Er pinner opp upraktisk?
                              Det tror jeg ikke det er.

                              Jeg har den med pinnene opp, og det er helt ok for meg, hvis jeg hadde visst om den andre når jeg kjøpte, så hadde jeg sikkert gått for den, men jeg har ingen god forklaring på hvorfor
                              Hilsen Rune Marcussen

                              MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                              JR DSX9

                              Fitjar Modellflyklubb
                              ---------------------------------------------------------------------------
                              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                              Comment


                              • Vil bare komme med en liten OPS!! vet ikke om det sagt før men.
                                De siste 4 bomene jeg har fått i carbon fra elefun har vist seg og være sprøe,
                                1 har knekt i lufa ved en liten oppbremsing samt
                                2 har knekt ved landing tatt med seg blader og nå siste gangen swash plate og
                                1 har knekt helt inne ved feste til bommen.

                                Vær OPS.... kan bli dyrt.

                                hehe

                                Anders

                                Comment

                                Working...
                                X