Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Når dere sier fuske, mener dere da at den pulser kraften regelmessig eller er det et enkelttilfelle med et eller flere minutters mellomrom?

    Det første er LVC som slår inn, nr 2 kan være statisk elektrisitet som lades ut fra halebom/rem. Fixes ved å koble en tynn ledning mellom halebom og lagrene til haledrevet/ramma.

    Comment


    • Trodde ikke statisk utladning skjedde på 2.4GHz.

      Var ikke battery protection som slo inn, da i tilfelle i 1-2 sekunder, så tilbake til normalt igjen..

      Edit: Men jeg får ikke noe turtallsendring fra 90% til 100% throttle, så noe er galt, og jeg tipper egentlig at det er motoren. Får lage meg et verktøy og åpne den en dag..
      Last edited by lacappuchino; 03-10-08, 12:34. Reason: mm
      Honeybee CP 2

      Comment


      • Statisk utlading har ingenting med radioutstyret ditt, det skjer pga. reima virker som en generator inni bommen, og når den slår over, kan den slå ut alle mottakere.
        Hilsen Rune Marcussen

        MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
        JR DSX9

        Fitjar Modellflyklubb
        ---------------------------------------------------------------------------
        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

        Comment


        • Mja det skal ikke være det på 2.4 GHz, har ikke hørt noen som har slitt med det der.
          LVC kan slå inn i starten med kalde batterier for så å forsvinne om man lander og står litt med rotor i gang mens batteriet varmes, men den er lett å kjenne igjen da det er tydlige regelmessige pulser, snaut sek normal, så red kraft i 1 sek, så fullt, så redusert osv.

          At det ikke er mer å hente mellom 90 og 100 låter som et kalibreringsproblem.

          Løse magneter eller ødelagte magneter kan vel kanskje gi krafttap.

          Comment


          • Hvor selger de den billigste komplette pakkene av disse helikopterene

            Comment


            • flying-hobby.com

              Comment


              • Originally posted by TRAVEn View Post
                På min 450SE V2 Tail Telly la jeg merke til at jeg nå kan bevege den sidelengs slik at den nesten kommer 35% utenfor beltet...
                Innerdelen er løs i Tail Telly slik at ytterdelen beveger seg sidelengs...
                Skal det være slik.. Oppdaget det etter at beltet røk etter kun 5 batterier..
                Er den ødelagt, hvor kan jeg kjøpe ny, kan ikke finne det noen plass.

                Item #108 på tegning 404 - File or directory not found.
                Trenger man den delen i det hele tatt?

                I følge HeliFreak`s side om T-Rex 450 så er det nesten så man får følelsen av at den delen kan bare fjernes. Should I remove the idle pulley ??? - HeliFreak
                Lurer litt på det selv da jeg driver med bygging av en en 450SEV2, og lurer på om en bare skal ta den av med en gang eller ikke.
                Olav Stensås
                TrMfk
                ---------------------------------------------------
                Scale Warbirds of Norway
                www.scalewarbird.org
                ---------------------------------------------------
                T-Rex 450
                TT Raptor 50 Titan
                ESM P-40 Warhawk
                Phoenix P-51D Mustang
                ESM P-51D Mustang
                Cambrian Me109 Funfighter
                Futaba 14MZ

                Comment


                • Originally posted by OS60 View Post
                  Trenger man den delen i det hele tatt?

                  I følge HeliFreak`s side om T-Rex 450 så er det nesten så man får følelsen av at den delen kan bare fjernes. Should I remove the idle pulley ??? - HeliFreak
                  Lurer litt på det selv da jeg driver med bygging av en en 450SEV2, og lurer på om en bare skal ta den av med en gang eller ikke.
                  Jeg fjernet den på mitt, og så meg ikke tilbake.
                  Hilsen Rune Marcussen

                  MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                  T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                  JR DSX9

                  Fitjar Modellflyklubb
                  ---------------------------------------------------------------------------
                  Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                  Comment


                  • Har også fjerna min uten at det har gitt meg noen form for problemer.
                    Dets eneste kontroll er og gi akslinhen til halerotoren litt bedre grep om reima samtidig som dette hjulet guider reima mot flensen av haledrevet.
                    Så på den ene siden får beltet bedre tak på haledrevet samtidig som det sliter mere på eltet en om den ikke hadde vært der.
                    Anbefaler i hvertfall og prøve.
                    Til sammenligning har ikke 500 eller 600 denne trinsa.
                    Trex 450 blandingsrase 4S
                    Logo 500
                    Blade mCPX

                    Comment


                    • Originally posted by perpyro View Post
                      Har også fjerna min uten at det har gitt meg noen form for problemer.
                      Dets eneste kontroll er og gi akslinhen til halerotoren litt bedre grep om reima samtidig som dette hjulet guider reima mot flensen av haledrevet.
                      Så på den ene siden får beltet bedre tak på haledrevet samtidig som det sliter mere på eltet en om den ikke hadde vært der.
                      Anbefaler i hvertfall og prøve.
                      Til sammenligning har ikke 500 eller 600 denne trinsa.
                      Har tatt av delen på min nå også, og alt ser ut til å gå mye lettere rundt uten den på plass.
                      Skal i hvertfall prøv den slik.

                      Har igjen å stille inn gyro og pitch nå så er den klar for testing.
                      Olav Stensås
                      TrMfk
                      ---------------------------------------------------
                      Scale Warbirds of Norway
                      www.scalewarbird.org
                      ---------------------------------------------------
                      T-Rex 450
                      TT Raptor 50 Titan
                      ESM P-40 Warhawk
                      Phoenix P-51D Mustang
                      ESM P-51D Mustang
                      Cambrian Me109 Funfighter
                      Futaba 14MZ

                      Comment


                      • Denne fortjener vel en liten oppmerksomhet her...
                        Mathias
                        Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                        Comment


                        • Bruker Jason Krauss og Alan Szabo den orginale RCE-BL35X esc-en som er med i settet i denne flygingen med den nye 450 Pro:

                          Har hørt fra flere at den orginale 6V 35X -escen ikke er noe å satse på, og da med tanke på governordelen på oppsettet. Men når en ser på slik flyging, så må da den holde for en som er nybegynner og skal prøve med litt inverted-flyging?
                          Har bestilt en Kontronik Jazz 40-6-18 for sikkerhets skyld, men kommer til å prøve den orginale esc-en som var med i settet først.
                          Olav Stensås
                          TrMfk
                          ---------------------------------------------------
                          Scale Warbirds of Norway
                          www.scalewarbird.org
                          ---------------------------------------------------
                          T-Rex 450
                          TT Raptor 50 Titan
                          ESM P-40 Warhawk
                          Phoenix P-51D Mustang
                          ESM P-51D Mustang
                          Cambrian Me109 Funfighter
                          Futaba 14MZ

                          Comment


                          • Originally posted by OS60 View Post
                            Bruker Jason Krauss og Alan Szabo den orginale RCE-BL35X esc-en som er med i settet i denne flygingen med den nye 450 Pro:
                            Ja, der bruker orginal T-rex 450 motor ja. De sier så i filmen. Samt at det utvikles en ny motor for 450 Pro når denne kommer i salg.
                            arhennie

                            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                            http://hadelandmfk.no/
                            www.henniehobby.no/arne

                            Comment


                            • Originally posted by arhennie View Post
                              Ja, der bruker orginal T-rex 450 motor ja. De sier så i filmen. Samt at det utvikles en ny motor for 450 Pro når denne kommer i salg.
                              Å f..., litt kjapp der. ESC'en sa de vel ikke noe om nei...
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment


                              • Nå er det vel på tide å oppdatere denne tråden igjen?

                                Trex450 er jo nå ute i Pro og Sport-versjon med Torque Tube som standard. SE er jo i fritt fall ut!
                                Stolt eier av;
                                CNC Fres

                                Comment

                                Working...
                                X