Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jansr
    replied
    hei igjen,jeg studerte swashplata mi nøye ser den heller ørlite forover.slik kan jeg ikkje ha det.bør jeg justere di to fremste linkene litt opp eller den bakerste litt ned?dette kan vel justeres via radio.men er greit og ha det best mulig mekanisk justert synes jeg.

    Leave a comment:


  • Tintin
    replied
    Trex 500 er den første jeg hører om der folk faktisk tar drevene under vanlig flyving, og det gjeladt vel helst noen JR servoer. I alle fall på større helier anses ikke alltid metalldrev som noen fordel siden de ofte utvikler slark.

    De har selvsagt en fordel i krasj siden drevene selvsagt tåler noe mer.

    Min helt personlige oppfatning, i alle fall når det gjelder TRex 450, er nok at om drev ryker så har de vært utsatt for et eller annet utover vanlig flyving.
    At den tipper over kan fint være nok.

    Leave a comment:


  • Atle
    replied
    Men 65 MB har vel metall-drev? Mine HB har plastikk-drev. Har bestilt tre sett med metall-drev som jeg skal sette inn så fort jeg får de. Vil helst slippe noe uforutsett havari midt i lufta.

    Leave a comment:


  • Mademan
    replied
    9650 holder for de fleste. Holder i lange baner når jeg ser ossen "Retlaw" på forumet herjer med den.

    9257 er en raskere, derfor bedre, haleservo. Men man merker ikkeno forskjell før man flyr Hard 3D. 65MB hadde jeg 0 problemer med, kanskje du fikk en litt svak servo.

    Leave a comment:


  • Atle
    replied
    Jeg fikk med tre 65 hb, og en 81 til halen. En av de tre har allerede blitt ødelagt, uten noen spes hendelser i forkant, og den på halen blir bytta ut med en futaba så fort den ryker. Er visst endel forskjellige meninger om hvilken futaba som er best på halen, men tror jeg havner på en 9257. Eller var det 9752? Husker ikke lenger jeg.

    Leave a comment:


  • Tintin
    replied
    HS55 og Align sine servoer har ikke vært noen hit i TRex 450 bare så det er nevnt.

    Leave a comment:


  • jansr
    replied
    Originally posted by Atle View Post
    Ahh, elevator

    Ja, det er super-kjappe der. Men plutselig står du der og trenger noe de ikke har på lager. Er i alle fall kjekt å ha litt deler med seg. Jeg har alltid med meg kofferten min med deler når jeg skal ut å fly. De fleste delene er jo ganske fort gjort å bytte ute i felten også, så får man en liten krasj, er det kjapt å komme i gang igjen.

    Forresten, veit ikke hvordan servoer du har, men jeg har erfart at drevene i sevoen kan fort ta kvelden, selv uten noen krasj, så kanskje greit å ha noen drev-sett i bakhånd også. Har bestilt ståldrev til mine servoer, etter å ha bli satt ut av et servo-havari.
    har bestilt en del kjekt og ha deler til rexen nå fra helihobby.no.og litt blått bling til hodet og tailskal ha meg ei bestilling fra elfun og.greit og ha litt deler liggende.enig med deg der.har hs 65hb på halen så har 3 stk hs 55.har ekstra servoer liggende.pleier og få med en neve med servoer når jeg handler fra tower.

    Leave a comment:


  • Atle
    replied
    Ahh, elevator

    Ja, det er super-kjappe der. Men plutselig står du der og trenger noe de ikke har på lager. Er i alle fall kjekt å ha litt deler med seg. Jeg har alltid med meg kofferten min med deler når jeg skal ut å fly. De fleste delene er jo ganske fort gjort å bytte ute i felten også, så får man en liten krasj, er det kjapt å komme i gang igjen.

    Forresten, veit ikke hvordan servoer du har, men jeg har erfart at drevene i sevoen kan fort ta kvelden, selv uten noen krasj, så kanskje greit å ha noen drev-sett i bakhånd også. Har bestilt ståldrev til mine servoer, etter å ha bli satt ut av et servo-havari.

    Leave a comment:


  • jansr
    replied
    deler får jeg somregel neste dag når jeg bestiller fra elefun.såpass kan jeg vente.men får bestille litt da så jeg har noen deler liggende

    Leave a comment:


  • jansr
    replied
    sorry det går litt fort i svingene iblant

    Originally posted by Atle View Post
    Hva mener du med nich? Jeg får aldri mitt til å stå rolig i lufta mer enn et par sekunder uten at jeg må korrigere på stikka. Jeg bestilte en 3-pack med vanlige align mainshaft. Men er nok mye mer enn mainshaft du trenger ekstra av Jeg har nesten et helt heli i reservedeler, mangler vel bare selve ramma og tail-hub. Har halebom, bunnplate, understell, canopy, main og hale blader, flybar, flybar paddles, batteriplate, main-hub, halereim, hale/stab finne, maingear, aksel til halen, linker og kuler, feather shaft og ekstra gummiforinger til feather shaft. Kjedelig å bli stående en uke eller mer pga delemangel.
    NICK nese opp nese ned!

    Leave a comment:


  • Atle
    replied
    Hva mener du med nich? Jeg får aldri mitt til å stå rolig i lufta mer enn et par sekunder uten at jeg må korrigere på stikka. Jeg bestilte en 3-pack med vanlige align mainshaft. Men er nok mye mer enn mainshaft du trenger ekstra av Jeg har nesten et helt heli i reservedeler, mangler vel bare selve ramma og tail-hub. Har halebom, bunnplate, understell, canopy, main og hale blader, flybar, flybar paddles, batteriplate, main-hub, halereim, hale/stab finne, maingear, aksel til halen, linker og kuler, feather shaft og ekstra gummiforinger til feather shaft. Kjedelig å bli stående en uke eller mer pga delemangel.

    Leave a comment:


  • jansr
    replied
    hovra nå ett batteri til.eineste som er på heliet er at jeg synes det vil drifte i nich og aileron uansett hvordan jeg trimmer.må vel kansje justere linkene her eller?og ein ting til jeg har jo skjønt at om man går på siden er det jo rotorbladene og mainshaft som får juling.så jeg tenkte jeg skulle bestille inn noen deler så jeg har når uhellet er ute.hvilket mainshaft anbefaler dere ?det er jo så mange forskjellige på sida til elefun.?takker dere alle for hjelpa jeg har fått.

    Leave a comment:


  • jansr
    replied
    yes hovra nå med rexen for første gang.måtte trimme den littegrann på nick og aileron men ellers stod den temmelig stille.gjett om jeg er fornøydmen jeg må få meg litt mindre pitch på negativ.lurer på om jeg skall prøve den kurva til hover som står i manualen.

    Leave a comment:


  • Tintin
    replied
    Ja.
    Sett opp normal og idle slik at du har null i senter på alle flightmodes.
    Så tar du stikka dit og slår over før du tar av, når du kommer dit...

    Leave a comment:


  • jansr
    replied
    har jentungen nå.og så har jeg en warhawk som skulle hatt jomfrutur.men jeg skal se til kveldinga om jeg får satt på 2 stk karbonrør eller lignende.og om jeg da "tør"og dra den opp i hover.var mørkt igår kveld,jeg holdt på i garasjen med en 500w lyskaster.ikkje akkurat ideelt for en nybegynner.må gjøre noe med pitchkurva.throttle må helt til tre kvart før den begynner og lette.har ca -2 i midtstilling.ca +6 på full positiv.egentlig skulle jeg hatt 0 i pitch i midtstilling?

    Leave a comment:

Working...
X