Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Er nok ikke det heller nei. Men not to worry, problemet er løst
    Postmannen kom idag med en mH-haleboks, nytt halegir og ett nytt belte. Etter å ha montert alle disse forsvant vibrasjonsproblemet ganske kjapt
    Morten Smøraas

    Comment


    • #77
      Godt å høre at mH delene fungerer bra.
      Håper denne funker like bra, helst bedre

      edit\\
      Last edited by sjaa; 23-06-06, 09:25.
      Mvh
      JoE
      Agder Modellflyklubb

      Comment


      • #78
        Hva er mH delen egentlig, har dere noen lenke til dette?

        Comment


        • #79
          Vet ikke hva Psyko-lefse har satt på, men jeg venter spent på denne
          Mvh
          JoE
          Agder Modellflyklubb

          Comment


          • #80
            Originally posted by sjaa
            ....glemte forhanderen å sette privat avsenderadresse på pakka og den ble stoppet i tollen. Det ble 500 raske til statskassa, og ...
            Dette "hjelper" bare mot betaling av moms dersom du samtidig ber ham om å sette gave. Dette er å forfalske en tolldeklarasjon. I USA risikerer man $10.000 og/eller fengsel for en slik sak. Jeg skjønner om han ikke gjøre det.
            500 i statskassa er 500 til fellesskapet.
            Detter er ikke noe å avertere....

            Comment


            • #81
              Originally posted by Tintin
              Dette "hjelper" bare mot betaling av moms dersom du samtidig ber ham om å sette gave. Dette er å forfalske en tolldeklarasjon. I USA risikerer man $10.000 og/eller fengsel for en slik sak. Jeg skjønner om han ikke gjøre det.
              500 i statskassa er 500 til fellesskapet.
              Detter er ikke noe å avertere....
              Hmm, ser den Tintin.. Innlegget er endret!
              Jeg bidrar med flere SEŽer hver måned . Jeg har ingen problemer med at vi har tollbestemelser, men når nivåene for innførsel er håpløst utdaterte (uendret siden midten av 70-tallet)mister jeg litt respekt for disse reglene. En indexregulering av disse satsene hadde løst problemet. Både AP og SV flagget justering av satsene i velgkampen, men jeg mistenker dette for å være en posisjonering før forhandlinger med SP.

              Skal holde meg for god til å flagge dette på forumet i fremtiden!
              Mvh
              JoE
              Agder Modellflyklubb

              Comment


              • #82
                Det kan jeg være enig i på den annen side så ville det bli håpløst å drive noen norsk butikk om man skulle konkurrere mot de som ikke behøver legge på moms. Ikke mange her som ville få solgt deler da.
                Om Tollvesenets nettløsning kunne brukes opp til la oss si 5 eller 10 tusen + at det da ikke ble gebyrer om man nettfortoller selv hadde vært det riktige, dvs at man bare betalte momsen.

                Comment


                • #83
                  Jeg tror vi er på samme side her.
                  Hvis ikke jeg husker feil var det vel 1500,- som ble nevnt i valgkampen for tollfri innførsel. Dagens 200 er en dårlig spøk.

                  Samtidig undrer det meg litt når jeg ser priser i norske nettbutikker sammenliknet med f.eks. danske nettbutikker. Det er lik moms i de to landene og vilkårene for å få tak i varer er temmelig like (kjenner ikke detaljene god nok til å påstå at de er identiske), men allikevel er det store prisforskjeller (har ikke full oversikt, men sjekk f.eks prisene på t-rex deler hos rotordisc.dk så ser du raskt forskjellene, opp til halv pris). Jeg tenker vel mine tanker om at noen tjener for mye penger på det de selger.
                  Jeg mener ikke å henge ut norske butikker, og jeg ville foretrekke å handle i Norge, men de gjør seg lite attraktive med det prisnivået som generelt råder i hobbynorge. Jeg gjorde en undersøkelse på et utvalg Align metalldeler til t-rex og fordelingen var slik: Usa ca 1500, Danmark ca 1900 og Norge ca 2600 (og da mangler det et par deler som ikke var tilgjengelig i Norge).
                  Mvh
                  JoE
                  Agder Modellflyklubb

                  Comment


                  • #84
                    oi, 700 spenn for en haleoppgradering fra microheli?

                    Comment


                    • #85
                      At vi fortsetter å handle ute når det ikke lønner seg hjemme stimulerer til økt konkurranse som kjøperne får glede av. Ville ikke se bort fra at dette bare går i rett retning. Så er det vel ingen tvil om at tjener de for lite så blir de borte så skal man tjene lite per ting så må man selge mye.

                      Men et fribeløp på kr 1000 eller mer i stedet for kr 200 ville nok bety kroken på døra for mange norske små nettbutikker.

                      Comment


                      • #86
                        Tolldiskusjon nå ja, får vel slenge meg inn
                        Kan jo begynne med å si at tollgrensen på 200 kroner er latterlig lav, og ikke har fulgt resten av økonomien siden 70-tallet. Hadde den det hadde den vel vært på over 1000 kroner nå? Når 70-80% av en gjennomsnittlig inntekt forsvinner på skatter/avgifter til staten har ikke jeg noen betenkeligheter med å få butikker i USA til å "jukse" litt med verdien på pakka (og på den måten fjerne litt penger fra Carl I. Hagen sin feriebudsjett), selv om jeg somregel holder meg til 30 dollar per bestilling derifra (man får ganske mye deler for 30 dollar).

                        Det hjelper jo heller ikke på at norske nettbutikker har høye priser på deler (dette er vel også staten sin feil), mens vår danske nabo (med samme gjennomsnittlønn?) har lave priser. Ett fint eksempel på det er main-gear, 69 kroner i danmark, 149 kroner i Norge.

                        Menmen, over til noe annet. Kjøpte denne og denne til Trex'en, nå holder halen som støpt uten vibrasjoner
                        Se om dere klarer å gjette neste oppgradering (på bildet av kroppen)
                        Attached Files
                        Last edited by Psyko-lefse; 23-06-06, 11:39.
                        Morten Smøraas

                        Comment


                        • #87
                          Niks, ikke endaihvertfall. Men må få meg ett par nye servoer, HS-65HB blir det nok
                          Morten Smøraas

                          Comment


                          • #88
                            Originally posted by Psyko-lefse
                            Tolldiskusjon nå ja, får vel slenge meg inn
                            Kan jo begynne med å si at tollgrensen på 200 kroner er latterlig lav, og ikke har fulgt resten av økonomien siden 70-tallet. Hadde den det hadde den vel vært på over 1000 kroner nå? Når 70-80% av en gjennomsnittlig inntekt forsvinner på skatter/avgifter til staten har ikke jeg noen betenkeligheter med å få butikker i USA til å "jukse" litt med verdien på pakka
                            Det hjelper jo heller ikke på at norske nettbutikker har høye priser på deler (dette er vel også staten sin feil), mens vår danske nabo (med samme gjennomsnittlønn?) har lave priser. Ett fint eksempel på det er main-gear, 69 kroner i danmark, 149 kroner i Norge.
                            Har snakket med en dansk kompis som bor i Norge, og han mener bestemt at det er de samme vilkår som gjelder i Danmark som i Norge. Jeg fastholder mine tanker om at det prisnivået vi har i Norge (som er mistenkelig jevnt de ulike butikkene i mellom) er kunstig høyt og gir gode penger i kassa.

                            Originally posted by Tintin
                            At vi fortsetter å handle ute når det ikke lønner seg hjemme stimulerer til økt konkurranse som kjøperne får glede av. Ville ikke se bort fra at dette bare går i rett retning. Så er det vel ingen tvil om at tjener de for lite så blir de borte så skal man tjene lite per ting så må man selge mye.

                            Men et fribeløp på kr 1000 eller mer i stedet for kr 200 ville nok bety kroken på døra for mange norske små nettbutikker.
                            Jeg er forsåvidt enig med deg, men jeg ser ingen grunn til at jeg skal holde liv i nettbutikker hvis det ikke er liv laga uten svært høye priser. Da må disse
                            gjøre noe med drift/innkjøpsordninger/sortiment e.t.c Så lenge det er så enkelt å handle på nett, og selv etter porto+fortolling+gebyr har jeg spart gode penger på å handle utenlands.
                            Mvh
                            JoE
                            Agder Modellflyklubb

                            Comment


                            • #89
                              Det er nok alt for lite konkurranse i Norge. Samtidig blir nye forhandlere 'kneblet' av de andre. Se på Micromonsters feks. De solgte for 'billig' fuel??????? Utrolig!

                              Når slike ting skjer blir jeg ennå mindre lysten til å handle i norske butikker. Så vet dere det - butikker!

                              Og nå har Smallsize, Strømmen og modellhobby blitt èn! Det spøker litt for utvalget, spør du meg.

                              Thor Wang

                              Comment


                              • #90
                                Da har jeg fått en T-Rex med alt nødvendig utstyr fra Helidirect. Lurte bare på en ting. Hvilken type Loctite bruker dere til å sikre skruene som skal metall mot metall? Det finnes mange forskjellige typer. Noen som låser skruene mer enn andre, og noen er for permanent fastsetting. Man må jo kanskje kunne ha muligheten til å få dette opp igjen...?

                                Skal begynne å montere så snart jeg har dette klart.
                                - Frank A -

                                Comment

                                Working...
                                X