Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nei, jeg hadde ikke fått med meg den. Vet du om noen i Norge som har fått denne inn på lager?
    Terje Fagermoen
    Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
    Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

    Comment


    • Nei dessverre, har ikke fått fulgt med på slikt i det siste men om noen så burde det være Elefun, den har vært på markedet noen uker. Tror den kom samtidig med den i metall til 600n og den har vært tilgjengelig en god stund, fikk vel min for over 1 mnd siden men må innrømme at den da kom fra Østen sammen med noen andre greier som ikke var tilgjengelige her enda..

      Comment


      • ikke bare en del

        hadde ikke tenkt og kjøpe litt men et helt sett ifra de.
        etter Walkera'n gikk i bakken blir det litt mye og kjøpe deler for og gidder ikke gjhøre noe med den kjøper heller et komplett trex...men om noen trenger deler til den nye Walkera 60 har jeg det ..blå hale mekanikk og rotorhode ....nytt som bare det + vraket også!regner med at det ikke passer på trexen så gidder ikke ha det liggende!
        Rune Gjelsnes
        Vikersund
        92624841

        Comment


        • Originally posted by tfagermoen
          Noen som har erfaring med halemekanikken fra xmseller?
          (synes Align sin SE hale virker litt slarkete)
          Den ser helt lik ut som den helidirect selger (HDX). Jeg har en slik en og den fungerer veldig bra. Ser ut som du kan ha større utslag enn den som følger SE-versjonen.
          - Erik -

          ------------------------------------------
          Logo 600SX + 6003D
          Logo 400SE

          Futaba 18MZ

          Comment


          • Skal kjøpe oss T-rex 450SE, men hva slags batteri?

            Vi er tre stykker i dronetjenesten som skal kjøpe oss T-rex 450se og lurer derfor på hva slags batteri pakker som funker og ikke koster 3 månedslønner for oss. Har sett oss ut en pakke fra Align som er på 2200 mAh og 18c.

            De har også en batteripakke på 2200 mAh og 16c som jeg ser en del av dere bruker, men 18c pakket koster faktisk en del mindre. Stod at det var pga annen fabrikat.
            Men vet at det er noen pakker som ikke er noe gode i forhold til hva den sier selv , så vi vil gjerne høre om dere har noen erfaringer med denne?
            Attached Files
            Lars Norberg

            Comment


            • Har ikke prøvd de 2200 pakkene men har 4 av 16Cn som er 2100 mah og ikke 2200. Disse er helt supre i Rexen og skal være de samme cellene som Thunder Power sine tilsvarende pakker som igjen anses være blant de beste.
              2100 pakkene har mer A å by på i forhold til vekten om jeg husker rett. 2200/18C pakkene har ikke fått like god omtale.

              Gode batterier koster penger, å kjøpe dyre batterier er ofte god økonomi fordi man ikke ødelegger dem så lett med overutlading.

              2100 cellene kan kjøpes på eBay for ganske hyggelige priser. Mine var vel under $ 60,- om jeg husker rett.

              Comment


              • Jeg har veldig god erfaring med EVO 20 pakkene. Tidligere brukte jeg 1800 mah, men har nå gått over til de nye 2150 mah. Disse er samme størrelse som 1800 pakkene.

                Det er vel kanskje ikke de billigste batteriene, men de er veldig bra. Kan også anbefale den nye V-balancer til FlightPower.
                - Erik -

                ------------------------------------------
                Logo 600SX + 6003D
                Logo 400SE

                Futaba 18MZ

                Comment


                • Har meget god erfaring med Helidirects Prolites. Disse passer perfekt til Trex, og sammenlignet med EVO-20 pakkene jeg hadde yter disse bedre, og holder ytelsen over flere cycles

                  404 Not Found
                  Morten Smøraas

                  Comment


                  • Originally posted by RGJ
                    hadde ikke tenkt og kjøpe litt men et helt sett ifra de.
                    etter Walkera'n gikk i bakken blir det litt mye og kjøpe deler for og gidder ikke gjhøre noe med den kjøper heller et komplett trex...men om noen trenger deler til den nye Walkera 60 har jeg det ..blå hale mekanikk og rotorhode ....nytt som bare det + vraket også!regner med at det ikke passer på trexen så gidder ikke ha det liggende!
                    Hei hei... Fikk meg nylig Walkera 60 med Alu deler. Har ikke krasjet det enda men har du fortsatt walkeraen 60 liggende?? Kunne gjerne tenkt meg den slik at eg kunne brukt delene... Hvilken pris tenkte du RGJ??
                    Mvh
                    Thomas
                    45037657

                    Comment


                    • Bra Tråd
                      Lurer på å Kjøpe en T-Rex450SE. Har noen spørsmål omm servoer, Har Futaba eller JR noen servoersom passer i 450SE å som er bra? skal ha Futaba 401 med 9650 men resen er jeg ikke siker på.
                      Hvem FlightPower batteri skal jeg velge?
                      Er det noe som må opgraderes på SE?
                      Amund Gårdhammer
                      www.ringerikemfk.com

                      Comment


                      • Hva er egentlig feil????

                        Jeg finner ikke helt ut hvor jeg har gjort feil i oppsettet på T-Rex'n og radioen (Hitec Optic 6). Problemet er at når jeg trottler opp, drar først servoene swash platen ned, helt til 1/4 trottel er gitt. Etter det, drar den riktig vei.

                        Har sjekket EPA og Trim. Har også sjekket at Trottel curven er riktig samt pitch curven. De går stigende hele veien.

                        Har noen peiling på hvilke andre plasser jeg skal søke? (Kanskje dette ikke var verdens beste forklaring på problemet, men...)
                        - Frank A -

                        Comment


                        • Hva er pitch kurve punktene dine, høres veldig ut som om det første ikke er lavere enn det neste....

                          Comment


                          • Originally posted by Tintin
                            Hva er pitch kurve punktene dine, høres veldig ut som om det første ikke er lavere enn det neste....
                            Den er 40/55/75/85/100
                            - Frank A -

                            Comment


                            • amundrg: Jeg ville satt inn en ekstern BEC. Jeg kjører med 3stk Hitec HS-65, Futaba 401 m/9650 på halen. Dette greier ikke den innebygde BEC'n i fartsregulatoren å dra. En annen i klubben jeg flyr i kjører med 4små Futaba servoer (tilsvarende HS-65) og han måtte også sette inn ekstern BEC.
                              Terje Fagermoen
                              Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
                              Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

                              Comment


                              • Mulig noen trenger ekstra bec men det er ikke den som er problemet her....

                                Comment

                                Working...
                                X