Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hei
    Noen som vet om en hyperion titan 50 opto kan brukes til heli evt. t-rex. For da kan jeg kjøpe en uten motor/esc for å gjøre det litt billigere
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • Den er i alle fall listet som heli esc hos aircraft world og har governor...

      http://aircraft-world.com/prod_datas...Titan10-80.pdf

      Comment


      • Regner med det er den lille trex 450'en du tenker på?

        Hvis jeg ikke leste feil tåler ESC'en tåler 50 ampere og opp til 5S lipoer. Det holder i MASSEVIS for en trex 450
        Hvor er lipoen din a?

        www.airheads.no
        www.bmk-rc.com/

        Comment


        • Ja er den lille jeg tenker på Vet den er mer en stor nok, men da det er så at jeg har en slik liggende, da kan jeg jo bruke den
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • Planlegger en selv..

            Hei!

            Har også fått øyne opp for denne lille lekkere saken

            Så planlegger en selv , lurte på om mitt kommendene oppsett:

            - T-Rex 450SE
            - Aling 2100mah 3s 16c
            - 3stk Futaba S3108
            - 1stk Futaba S9650
            - Futaba GY-401 Gyro
            - Futaba R146 motakker

            Sender som skal brukes , er en Futaba FF9 Super (bestilt)!

            Lurte på om batteri valget, hvor mye fly tid har man med den Aling pakka?

            Lurte også på hvor den lønner seg å shoppe T-Rex`n hen ,billigeste stedet ?
            Tommy

            Futaba 14Mz 2,4GHz
            Futaba 10CG 2.4GHz

            Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
            Raptor 50Titan SE (x3)

            Div. modell flyr.. (alt for mange)

            Comment


            • Jeg flyr 10 min "vanlig flyging" og holder meg innenfor 80% grensen.

              Comment


              • Fikk en T-Rex 450 SE i posten i dag. Sitter å bygger den i sammen da jeg er kommet til motor, er mitt spørsmål hvilken pinjong skal jeg velge følger med 11T og 13T skal ha på 325 blader ?
                Amund Gårdhammer
                www.ringerikemfk.com

                Comment


                • Regner med at det er den ble 430 motoren. I så fall vil jeg anbefale å begynne med 11T. Du får lett 2500+ rpm på hovedrotor med den pinjongen og det holder nok i starten. Hvilke batterier du har og flystil er vel det mest avgjørende. Om du har gode batterier og skal fly 3D så er 13T og rundt 3000 rpm på hodet det som gjør folk glade.

                  Bruk 80%, helst 85% eller mer throttle.

                  Mange har tabbet seg ut ved å velge 13T og kjøre med 60% throttle fordi rpm er skremmende høyt og endt med å svi opp escen...

                  Comment


                  • Prøver med 11T først så får jeg se omm det blir 13T etter vært. Skal ha på natt blader som er 325. Batterier er FP 2100 3S. Måtte bestile meg nye servoer for dem jeg bestilte først hvar forstore Futaba S3101. Bestilte Waipoint 092 fra elefun håper dem duger i Rexen.
                    Amund Gårdhammer
                    www.ringerikemfk.com

                    Comment


                    • De passer perfekt i CF ramma.

                      Comment


                      • Originally posted by Tintin
                        De passer perfekt i CF ramma.
                        Da er det bare å vente på posten med servoer. Må si Aligin har en finn SE maskin med finne blåe aludeler dette er sikklig fint å se på og den lille alukoforten som den er pakket i,så måtte førte inntryke bli 100% fornøyd når jeg åpnet esken . Håper den flyr like bra
                        Amund Gårdhammer
                        www.ringerikemfk.com

                        Comment


                        • Originally posted by Tintin
                          Mange har tabbet seg ut ved å velge 13T og kjøre med 60% throttle fordi rpm er skremmende høyt og endt med å svi opp escen...

                          Tintin, kan du forklare hva som kan skje med Esc'en ved at en kjører lav throttle prosent?
                          I mitt tilfelle har jeg en Jazz(govenor)/Medusa med 12T. Normal kjører jeg med 55% throttle. Det gir meg mye flytid og ca. 2300 rpm. På Idle1 har jeg 85% og tror det ga meg 2850 rpm. Idle2 er 90%.
                          Jeg flyr mye på normal fordi det som sagt gir meg mye flytid. Jeg kan ikke si at jeg har eller har opplevd noen problemer med det.

                          S

                          Comment


                          • Escene jobber "hardere" på lav throttle og blir varmere av en lav throttlesetting. Dette er nok et større problem på mer marginale escer som Align sine enn din Kontronik...

                            Motoren kan også bli varmere da lite turtall må kompenseres med mer pitch.

                            Har du flat lurve på 55% i normal? eller er det midtpunktet med f.eks 90-95 i enden?

                            Comment


                            • Originally posted by Tintin
                              Escene jobber "hardere" på lav throttle og blir varmere av en lav throttlesetting. Dette er nok et større problem på mer marginale escer som Align sine enn din Kontronik...

                              Motoren kan også bli varmere da lite turtall må kompenseres med mer pitch.

                              Har du flat lurve på 55% i normal? eller er det midtpunktet med f.eks 90-95 i enden?

                              Den er flat på 55%

                              S

                              Comment


                              • Hallo,

                                Jazz kontrollerene er unntaket som bekrefter regelen her. De kan kjøre rimelig effektivt på lavere throttle %'er - men når det er sagt er 55% litt lite, så jeg ville heller byttet til 11t pinjong og kjørt opp prosenten litt. Kan være noen sekunder å hente i flytid der

                                Kjører selv samme motor/kontroller og 12t pinjong på 85-90% (husker aldri %'en).
                                Hvor er lipoen din a?

                                www.airheads.no
                                www.bmk-rc.com/

                                Comment

                                Working...
                                X