Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Lorents
    Hallo,

    Jazz kontrollerene er unntaket som bekrefter regelen her. De kan kjøre rimelig effektivt på lavere throttle %'er - men når det er sagt er 55% litt lite, så jeg ville heller byttet til 11t pinjong og kjørt opp prosenten litt. Kan være noen sekunder å hente i flytid der

    Kjører selv samme motor/kontroller og 12t pinjong på 85-90% (husker aldri %'en).
    Ok, skal prøve 11T neste gang, men mener å huske at jeg ikke nådde 2800-2900 rpm(Idle1/2) med 11T sist jeg prøvde. Mener å huske at jeg byttet til 12T nettopp for å kunne justere rpm-range mellom 2250-2850 vha. av throttle%.

    S

    Comment


    • Ok, hvis du vil kjøre 2850 må du beholde 12t pinjongen. Får akkurat 2850 selv med 12t

      Uansett, så skal Jazz kontrolleren fikse lave throttle%'er bedre enn andre kontrollere. Du har sikkert sjekket at temperaturen på regulatoren og motoren er grei når du kjører den lavt?
      Hvor er lipoen din a?

      www.airheads.no
      www.bmk-rc.com/

      Comment


      • Originally posted by Lorents
        Ok, hvis du vil kjøre 2850 må du beholde 12t pinjongen. Får akkurat 2850 selv med 12t

        Uansett, så skal Jazz kontrolleren fikse lave throttle%'er bedre enn andre kontrollere. Du har sikkert sjekket at temperaturen på regulatoren og motoren er grei når du kjører den lavt?
        Ja, motoren kommer opp mot 50-53 grader. ESC har jeg ikke målt men bare kjent på og den er ikke varm.

        S

        Comment


        • Hva anbefaler dere som har flydd T-Rex 450 se . Flaybar vekter eller ikke?

          Hadde bestillt med feil servoer så jeg måtte bestille nye. Bestillte Waipoint W092MG skulle passe rett inn i rammen men det stemmer ikke med Høyden på servohornet må sette dem inne i rammen med en skims på 3mm for å få linkene rett .
          Amund Gårdhammer
          www.ringerikemfk.com

          Comment


          • Om du fester linken på innsiden av hornet så skal den bli rimelig bra....

            Comment


            • Originally posted by Tintin
              Om du fester linken på innsiden av hornet så skal den bli rimelig bra....
              Jeg må feste lingken på innsiden med servoen inne i ramma med en skims på 3mm for å få den helt rett

              Anbefaler du vekter på flaybaren eller ikke vekter?
              Amund Gårdhammer
              www.ringerikemfk.com

              Comment


              • Hvilken link snakker vi om nå, den bakre eller alle?
                Den bakre må nødvendigvis sitte inni ramma.

                Jo vekter på flybaren er bra til man lærer heliet å kjenne, den gjør den ganske mye roligere på cyclic.

                Ellers er det mulig jeg uttrykte meg upresist det med å passe rett inn. Tenkte da på at hullene i ramma er passe. De er for små til f.eks. en 084. Og det trengs ingen borring eller skjæring som med en del andre servoer.

                Comment


                • Alle tre servoene må settes inni rama, men de 2 fremere må skimses med 3mm på topen av servoen får å få lingken rett. Servoene passer rett i hulene så det stemmer.
                  Amund Gårdhammer
                  www.ringerikemfk.com

                  Comment


                  • Låter svært merkelig, de er da ikke nevneverdig høyere enn 084ene, har du et bilde ?

                    Comment


                    • Originally posted by Tintin
                      Låter svært merkelig, de er da ikke nevneverdig høyere enn 084ene, har du et bilde ?
                      Her er et bilde med servoene montert utenpå ramma . Kan legge ut et når jeg får satt dem inni men skims
                      Attached Files
                      Amund Gårdhammer
                      www.ringerikemfk.com

                      Comment


                      • Du burde vel snu dem med akselen bakover, ikke at det spiller noen stor rolle for de sitter vel like greit på innsiden av ramma men en skive under kulelinken ville vel også gjøre susen om du setter i en lengre skrue.

                        Comment


                        • Jeg puttet dem inn feil ført ja. Men nå har jeg plasert dem på innsiden av ramma med 3mm plastskims. Men nå hvart dem Stående litt innover. kan hande jeg puser av litt på kula. Vil ikke ha skive under kulelinken da den kan vri seg lettere.
                          Attached Files
                          Amund Gårdhammer
                          www.ringerikemfk.com

                          Comment


                          • noen prøvd disse

                            Siden finnes ikke
                            Rune Gjelsnes
                            Vikersund
                            92624841

                            Comment


                            • Originally posted by RGJ
                              Jeg har kjøpt noen eksemplar som jeg desverre ikke har fått brukt noe særlig ennå. Det jeg kan si er at "Deans"-pluggene på disse er utrolig trange. Det er tungt å plugge i og veldig vanskelig å få fra hverandre. Mer kan jeg sikkert si en gang i fremtiden når jeg har fått prøvd dem litt.

                              Utover det vil jeg ønske god jul til de som feirer sånt

                              Comment


                              • R48 alternativ

                                I følge manualen til min bruktkjøpte 450SE skal noen deler limes med R48 (green). Den har jeg selvsagt ikke og butikkene er stengt i dag. Spørsmålet er hva jeg kan bruke i stedet? Kan jeg f.eks. bruke tynn CA? Epoxy?

                                Jeg har også Z-48 thread locker fra Pacer Technology. Regner med at den kan erstatte T22.

                                Comment

                                Working...
                                X