Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sant det er feil motaker som lager glitchinge? Eller er det reg.?

    Comment


    • Glitch

      Det kan være mange ting som forårsaker dette, skjelden det er feil i motaker eller regulator men elektroninske fortyrrelser lager såkalt glitching. Metall som slår mot metall kan også være en faktor. Prøv og flytt motakeren eventuelt antennen.
      Lars Norberg

      Comment


      • Viste dere at t-rex ccpm xl er utgåt? Denne modellen vil kome istedenfor: T-rex S http://www.align.com.tw/shop/product...oducts_id=1467

        Kansje du burde skrive om den?

        Comment


        • Kanskje litt OF

          Lurte på om noen her har kjøpt den T-Rex 450SE fra Rotordisc.dk ?

          Ser at websiden dems så koster den T-Rex`n :

          Pris i DDK ex. > 2360,- / inkl mons > 2905,-

          I Norge koster den hos elefun > 3995,-

          Men hvis man bestille fra Danmark, så må jeg regner med frakt , toll (25% mons) + post tollbehandling!

          Vil jeg i det hele tatt kunne tjene/spare på å kjøpe fra Danmark ?
          Tommy

          Futaba 14Mz 2,4GHz
          Futaba 10CG 2.4GHz

          Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
          Raptor 50Titan SE (x3)

          Div. modell flyr.. (alt for mange)

          Comment


          • Originally posted by Heligutten
            Lurte på om noen her har kjøpt den T-Rex 450SE fra Rotordisc.dk ?

            Ser at websiden dems så koster den T-Rex`n :

            Pris i DDK ex. > 2360,- / inkl mons > 2905,-

            I Norge koster den hos elefun > 3995,-

            Men hvis man bestille fra Danmark, så må jeg regner med frakt , toll (25% mons) + post tollbehandling!

            Vil jeg i det hele tatt kunne tjene/spare på å kjøpe fra Danmark ?
            Jeg bestilte noen fly fra El-fly i Danmark til 2000kr fikk påslag på 750kr.
            Jeg bestilte T-Rex 450 se fra www.helikraft.com dem kjører avslag på total prisen ut Desember fikk over 1000kr i rabat på hele orderen jeg bestilte og rask levering fikk pakken på en uke.
            Amund Gårdhammer
            www.ringerikemfk.com

            Comment


            • Ok... takk for svar!

              Kikket innpå websiden dems nå , ser at den har kosta $499,- før og er satt ned til $474,05,-

              Er det den som er nye prisen ut denne mnd? Siden du nevnte at du fikk rabatt på hele orden, hadde du vel bestilt en del i tilegg tilT-Rex`n...?
              Tommy

              Futaba 14Mz 2,4GHz
              Futaba 10CG 2.4GHz

              Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
              Raptor 50Titan SE (x3)

              Div. modell flyr.. (alt for mange)

              Comment


              • Originally posted by Heligutten
                Ok... takk for svar!

                Kikket innpå websiden dems nå , ser at den har kosta $499,- før og er satt ned til $474,05,-

                Er det den som er nye prisen ut denne mnd? Siden du nevnte at du fikk rabatt på hele orden, hadde du vel bestilt en del i tilegg tilT-Rex`n...?
                Dem slår av på totalsumen til slutt etter hvor mye du handler for. blir fort noen dolar ut av det når en skal ha med batterier,servoer,gyro,balangserer og div reservedeler til T-rex og Raptor
                http://www.helikraft.com/newsdesk_in...newsdesk_id=15
                Amund Gårdhammer
                www.ringerikemfk.com

                Comment


                • Billigere eller dyrere å bruke plastbladene når man allikevel har dem?

                  Originally posted by Psyko-lefse
                  -Medfølgene plastblader duger best som malingspinner, bruk trebladene.
                  Men hvis man ikke skal male da? Som nybegynner kommer man til å knekke en del blader. Da kan man jo spare litt penger ved å knekke disse plastbladene først. Behøver jo ikke akkurat kjøpe nye av dem. Eller er det slik at plastbladene er så dårlige at de øker risikoen for en krasj som skader mer enn bladene?

                  Comment


                  • Neida det går godt å hovre med dem men de er så myke at om du setter heliet litt hardt ned så risikerer du at de bøyer seg ned og tar bommen. Gjorde det 2 ganger før jeg sluttet med plast.
                    Nå skal det legges til at det var første generasjon plast som ikke hadde den karbonfiberpinnen inni så risikoen er nok ikke så stor for bomstrike med de med karbonpinne.

                    De er også ganske tunge så man bør sjekke at ting ikke går for varmt.

                    Comment


                    • Har hatt litt problemer med stor friksjon i XL-halen min (sikkert skadet/bøyd i en krasj), så bestilte meg ett sett med den nye halen fra Align (basert på Trex 600 sin). Er meget imponert over denne, tilnærmet null friksjon og adskillig mindre slark enn XL/SE og 1. microhelihale. Halen er nå dønn stabil uten antydninger til logring

                      Tenkte jeg skulle nevne det hvis noen har samme problem.

                      http://www.align.com.tw/shop/product...oducts_id=1398
                      Attached Files
                      Morten Smøraas

                      Comment


                      • Har den samme og er fornøyd. Oppdaget i går at jeg hadde stripset fast ikke bare light stringen til halebommen men også linken til halen, den funket fint for det....med dette nye oppsettet (var bedre uten stripsen da).

                        Så om noen har bruk for cf linker til halen så si ifra, har 2 jeg har tatt av + reserver til overs...

                        Comment


                        • Align T-Rex 450S ARF - noe å satse på ???

                          Kommer nå til å hande en Align T-Rex 450S ARF( Siden finnes ikke ). Dette er den billigste modellen med tanke på utstyr. Men tenker at dette kan være en begynnelse. Fra før har jeg en Lama-V3 og HB CP-2. Er kke fornøyd med CP2, da denne er for lett og ustabil. Mestrer hovring med denne, men har ikke tenkt på 3D enda. Lamaen er jo safe. Og gøy å ha i stua.
                          På simulator mestrer jeg hovring og litt 3D.
                          Vil en Align T-Rex 450S ARF være en grei maskin for meg å fortsette med nå ?
                          Hvor lang flytid kan jeg regne med på denne ?
                          ---------------------
                          * Align T-Rex 450S (i deler)
                          * Align T-Rex 450SE
                          * Honey Bee CP2
                          * E-sky V3 Lama
                          * Shock-Flyer EDGE arTistic 540

                          Comment


                          • Den er bra nok den men personlig er det et par komponenter jeg hadde bedt om å få bytte.
                            For det første ville jeg bedt om en Futuba GY 401 gyro i stedet for den inkluderte 190n + at jeg hadde bedt om CF ramme (kr 100,-).
                            Egentlig ville jeg nok anbefale å ta den neste pakka men med CF ramma da den også gir deg en bra lader. Den som følger med den billige funker men det tar trolig 4 timer å lade batteriet. den i den dyrere pakka klarer seg vel med 1 time, har mye å si for å få mye flytid.


                            På den annen side så flyr nok pakka som den er og det er alltid ting man vil bytte...kan lage en liste lengre enn armen min med kjekt å ha men fullstendig unødvendige ting...

                            Comment


                            • Enig i at ladetid er viktig. Regner med å kjøpe extra batterier også. Må se på dette hos Elefun i dag. Så din konklusjon er at pakka til 6995.- er mye bedre ?

                              Men hvor lang flytid kan jeg regne med her med det medfølgende batteriet ?
                              ---------------------
                              * Align T-Rex 450S (i deler)
                              * Align T-Rex 450SE
                              * Honey Bee CP2
                              * E-sky V3 Lama
                              * Shock-Flyer EDGE arTistic 540

                              Comment


                              • Regner med at du kan få 10 min med hovring og FF ut av den pakka.
                                Kjøp en lipoalarm + bruk timeren, alarmen er kun back-up til den dagen du glemte timeren.
                                Det er lurt å ha en lader som viser hvor mange Ah den putter tilbake i pakka, man skal aldri bruke mer enn 80% av oppgitt kapasitet, dvs i et 2200 mah batteri skal man ikke måte putte tilbake mer enn 1760 mAh, helst enda mindre.

                                Gyroen og laderen i den dyrere pakka er mye bedre og du vil neppe angre det valget men legg på en hundrings og få et heli med cf ramme i stedet for aluminium. Alu bøyer seg og kan ikke bøyes tilbake uten å deformeres.

                                Det virker som du er klar over at dette er en startpakke med en del rimelige alternativer. Bare sånn i tilfelle du skulle ville vite hva mitt valg ville bli i dag om jeg skulle kjøpe helt nytt så tror jeg det måtte bli følgende liste sånn ca.

                                En TRex, helst en SE
                                GY401 gyro
                                Cyclic servoer: Hitec 56/Waypoint 092/JR DS285
                                Haleservo. Futuba 9650 eller JR DS3400G (siste kommer i sett med de nevnte JR cyclic servoer)
                                Batterier FlightPower EVO eller Thunder Power rundt 2100-2200 mah
                                (Finns andre bra alternativer som DN, Align etc)
                                Radio: DX7
                                Lader: TP1010 eller annen tilsvarende som tar 10S eller en av de Align kommer med.

                                Men nå er vi oppe i en helt annen pris en økonomipakken...

                                Comment

                                Working...
                                X