Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Psyko-lefse
    Roterer du den feil vei vil halerotoren gå feil vei. Den skal gå med halebladene mot hovedbladene, dvs mot klokken sett fra høyre side.
    Så der ligger feilen.. Endelig.. Feilsøkt i heledag. Klarte å snu bladene og reimen da jeg byttet til mircoheli sitt halemekanikk. Prøvde helien idag og driftet som f***. Da er påskeferien reddet
    Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

    walter@retlaw.no

    Comment


    • noen norske forhandlere som tar inn Rick sine pleksi greier slik at man kan legge gyroen under halebommen? Eller har noen her på forumet bestilt flere enn 1stk? Ser liksom ikkje poenget med å kjøpe så lit i usa.
      Mvh Oly. "I reject the reality, and substitute my own."
      -T-rex 450 HDE
      -E-sky honey bee fp(pulverisert)
      Status: Skulelei

      Comment


      • Audible LiPo Voltage guard

        Funker denne fint i T-Rexen, eller finnes det noe mer genialt på markedet?
        Siden finnes ikke
        Bruker timer på radioen for å sjekke når jeg må lande, men det hjelper lite når man tar med batteri som ikke har blitt ladet opp etter forrige tur

        Kan man koble disse alarmene rett i mottakeren, eller må den stå i parallell mellom batteri og ESC?
        Geir G
        -----------------------------
        T-Rex 600N Pro VBar
        Raptor 50 Titan
        T-Rex 450SE
        Spektrum DX7
        -----------------------------

        Comment


        • Originally posted by geirgr
          Funker denne fint i T-Rexen, eller finnes det noe mer genialt på markedet?
          Siden finnes ikke
          Bruker timer på radioen for å sjekke når jeg må lande, men det hjelper lite når man tar med batteri som ikke har blitt ladet opp etter forrige tur

          Kan man koble disse alarmene rett i mottakeren, eller må den stå i parallell mellom batteri og ESC?
          Jeg vet ikke om denne tilfredsstiller genialiteteskravet ditt, men den er i alle fall et alternativ: 404 Not Found

          Jeg har ikke prøvd noen av disse.

          Disse må nok kobles parallellt med batteriet skal det ha noen mening.

          Comment


          • Hvordan holder lipo-batterier seg med strøm i? Hvis de har bra egenskaper til å holde på strøm så kan man vel skrive opp hvor lang tid det var igjen på batteriet forrige gang!
            Mathias
            Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

            Comment


            • Originally posted by Mathias
              Hvordan holder lipo-batterier seg med strøm i? Hvis de har bra egenskaper til å holde på strøm så kan man vel skrive opp hvor lang tid det var igjen på batteriet forrige gang!
              Lipo holder veldig godt på ladingen (i motsetning til de fleste andre oppladbare batterier).

              Jeg tror det er vanskelig å holde regnskap på ladetilstanden i praksis. Rent bortsett fra at det krever litt å måle tiden og føre regnskapet så er det en del faktorer som er vanskelig å holde styr på. F.eks. temperatur, belastning (som består av mange faktorer), forskjell fra syklus til syklus som følge av naturlige endringer i batteriet osv.

              Spenningsmåling under bruk er en av de beste indikatorene du kan ha på når det er på tide å lande.

              Comment


              • Ledningoppsett i Trex450

                Halloen Sitte her med mitt nye helikopter og eneste som gjenstår (tror jeg) er å få surret opp ledningene.. ledningene er jo en mil lange, spesielt den fra gyroen som skal plugges i mottakeren bare 3 cm unna. Har vært å sedd på finless sin film men det kommer dårlig frem hvordan det er surret opp under/inni der.. Den gyro-ledningen, kan den f.eks surres noen runder rundt halebommen før den tar turen til mottaker?? , eller er dette fy,fy pga forstyrrelser e.l ??? Så har du ett bilde av hvordan du har gjort det så bare send inn. Hadde satt pris på det
                - T-rex 450SE V2
                Futaba 7c fasst - Futaba 401 gyro - 3x HS-65MG - Futaba 9257.
                - Twister Medevac
                - Big Lama

                Comment


                • Jeg har rett og slett kuttet disse ledningene, og loddet sammen ledningen ifra gyroen og til servoen. Samt bare kuttet vekk endel cm. på ledningen ifra gyroen til mottaker, og loddet den sammen igjen.

                  Comment


                  • Det er jo ingen bra løsning om man en dag vil dumpe 450n og kjøpe en 600, ja du kan lodde på lengre ledninger igjen og få enda et punkt som kan skape trøbbel.
                    Bare lag en liten pen kveil av overskuddsledningene, strips dem og legg den ikke ramma. Sørg for å ha så mye slakk at ikke ledningen står stram til gyroen og dermed overfører vibrasjoner.

                    Ikke surr ledninger rundt noen ting.

                    Comment


                    • Om du er så dårlig til å lodde at du mener loddingene dine er ett større usikkerhetsmoment enn kontakter, ja da bør du lære å lodde.

                      Forøvrig er 401 gyro ubrukelig til annet enn små elektrohelikopter i mine øyne, så for meg er ikke det noen problemstilling.

                      Comment


                      • Du leste nok så fort at du ikke skjønte hva jeg mente.

                        Om andre vil bruke 401en i en større maskin og da senere trenger lengre ledninger igjen så må man nødvendigvis skjøte de ledningene man har kappet. Om man lodder sammen ledningene igjen så har man et loddepunkt + en kontakt (eller enda et loddepunkt) som det kan skje ting med. Om jeg bare kveiler ledningene og så senere strekker dem ut så er det bare kontakten altså et punkt mindre som kan skape trøbbel.

                        Jo jeg vet dine meninger om 401 men nå er det ikke alle som er så superflinke til å fly som deg og som dermed klarer seg helt fint med en 401 i sine 50 maskiner.......
                        For oss som er så ferske at vi hverken flyr superfort baklengs verken rett eller i sirkler så duger den helt fint tusen takk.

                        Noen råd passer best for erfarne og andre passer best for de uten så mye erfaring.

                        Comment


                        • Vanskelig å ta råd seriøst fra en som mener 401 er ubrukelig til annet enn små elektrohelikoptre. Er flere i klubben her og i Bergen som flyr hard 3d med 401 i 50-size maskiner, og det går jo som det suser det. Tror heller du bør se på haleoppsettet ditt hvis du har opplevd at den er udugelig til 50-size helikoptre

                          Når det kommer til ledningene hadde jeg klippet og loddet de om jeg viste at den ikke kom til å bli brukt i noe annet, og kveilet de hvis den muligens skal bli brukt i et annet helikopter. Elefun selger strømper man kan trekker over ledningene, i disse er det plass til litt ekstra ledning.
                          Morten Smøraas

                          Comment


                          • ends-point

                            Ett lite spørsmål til t-rex'n min: Når jeg har alle stikker i center er swash plata sentrert osv men når jeg simulerer at jeg skal lette tilter swash plata seg ørlite bakover (d vil man vel ikke?) Den armen jeg har brukt på den bakerste er noen få mm kortere enn de 2 andre.. Ett veldig enkelt svar på dette spørsmålet er jo å få 3 like armer men er det her "ends-point" kommer inn??? At jeg plusser på noen prosent på den bakeste servoen??
                            - T-rex 450SE V2
                            Futaba 7c fasst - Futaba 401 gyro - 3x HS-65MG - Futaba 9257.
                            - Twister Medevac
                            - Big Lama

                            Comment


                            • Hvorfor har du ikke brukt 3 like armer? Vil heller anbefale deg å få 3 like enn å endre på EPA. Dette fordi da må den ene servoer gå lengre enn de to andre, og siden den ikke går noe fortere vil du ende opp med samme problemet.
                              Morten Smøraas

                              Comment


                              • Det var ikke med i settet 3 like armer som passet, men da fikk jeg jo svar på dette og må inn og kjøpe meg noen armer
                                - T-rex 450SE V2
                                Futaba 7c fasst - Futaba 401 gyro - 3x HS-65MG - Futaba 9257.
                                - Twister Medevac
                                - Big Lama

                                Comment

                                Working...
                                X