Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tror nok ikke A.Szabo er den som belaster motoren mest... Jeg er sikkert mye styggere med motorene mone enn han er, tross alt så skal du lete en stund for å finne noen som er så dyktig å porsjonere pitch/cyclic så han karen der
    Jeg bommer rett som det er på både pitch og cyclic, så jeg har nok noen strømtopper som er myyye høyere enn nødvendig ja
    Mvh
    Bjørn Tore Espevik

    Team Visa...

    Comment


    • Originally posted by Mathias View Post
      På min 430XL 3700kV er ikke dette nødvendig. Går meget kjølig og fint. Men så kommer det an på flystil da - Jeg er ikke den som belaster motoren mest for å si det sånn... Hadde det vært Szabo jr. foran senderen, så kan det hende at dette hadde blitt nødvendig.
      Det kommer litt an på hvilken motor du har. En Medusa motor trenger kjølekappen, mens NEU trenger det ikke - selv om NEU motoren har mye høyere KV enn medusa motoren.

      Etter at jeg fikk meg en NEU motor ble jeg overrasket over hvor kald denne motoren kunne være etter å flydd så hardt jeg kan.
      - Erik -

      ------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

      Futaba 18MZ

      Comment


      • Originally posted by Heliman View Post
        Tror nok ikke A.Szabo er den som belaster motoren mest... Jeg er sikkert mye styggere med motorene mone enn han er, tross alt så skal du lete en stund for å finne noen som er så dyktig å porsjonere pitch/cyclic så han karen der
        Jeg bommer rett som det er på både pitch og cyclic, så jeg har nok noen strømtopper som er myyye høyere enn nødvendig ja
        Nja, tror nok ikke at utstyret til Szabo jr. er akkurat kjølig etter bruk... Men hvis du vil, så kan jeg godt endre det til Bjørn Tore Szabo.

        Originally posted by ehaga View Post
        Det kommer litt an på hvilken motor du har. En Medusa motor trenger kjølekappen, mens NEU trenger det ikke - selv om NEU motoren har mye høyere KV enn medusa motoren.

        Etter at jeg fikk meg en NEU motor ble jeg overrasket over hvor kald denne motoren kunne være etter å flydd så hardt jeg kan.
        Den NEU-motoren har jeg også lyst på, men akkurat nå er det større ting på gang. Kanskje senere?

        Uansett "jansr", tror nok ikke du får bruk for kjøleribbe enda.
        Mathias
        Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

        Comment


        • At A.Szabo flyr hard 3d er det vel ingen tvil om, og at en nybegynner veldig ofte belaster motor og kontroller mye mer enn en proffene er det ikke noe tvil om heller spesielt når det skal prøves litt 3d
          Og neida, jeg gjør på ingen måte krav på Szabo navnet heller, Hva fikk deg til å tro det Mathias Jetchin ?
          Mvh
          Bjørn Tore Espevik

          Team Visa...

          Comment


          • hei igjen den gyroservoen som er med til gy 401 er denne av std size?må jeg kjøpe gyroen uten servo og skaffe meg en servo utenom?evt hvilken er brukandes?
            mvh jan sigurd røyseland

            Comment


            • Har ikke sett den med annet enn fullsize servoer, 9257 er vel det som er regnet for å være blant de beste til 450'n i dag tror jeg...
              Mvh
              Bjørn Tore Espevik

              Team Visa...

              Comment


              • Det er noen butikker som selger 401/9256 comboer f.eks., men det vanlige er at man får en 9254 som ikke er spes bra på en 450 da det er en std størrelse servo.
                Sjekk hvilken som er med og hvilken størrelse den har...

                Comment


                • Jeg mener å ha sett at Hobby og Fritid selger 401 og 9257 servoen. De hadde i allefall dette tidligere.
                  - Erik -

                  ------------------------------------------
                  Logo 600SX + 6003D
                  Logo 400SE

                  Futaba 18MZ

                  Comment


                  • Skal du handle fra utlandet så har deeteen med driverse servopakker:

                    http://www.deeteeenterprises.com/NS....Y-401.Gyro.php
                    Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

                    walter@retlaw.no

                    Comment


                    • hvor får man tak i et greit treningsunderstell til t rex 450?elfun har bare et men det passer vist ikkje.
                      mvh jan sigurd røyseland

                      Comment


                      • Trex 450s CF

                        Hallo godtfolk.
                        Har kjøpt meg en trex450s. Fant fort ut et problem der.
                        På Flybar controll arm hadde jeg ca 5mm slark.
                        flybar arm collar skulle vært kortere etter det jeg såg.
                        Jeg har snudd armene riktig vei,så det er ikke problemet.
                        Kan det ha vært en feil fra align eller har jeg gjort noe galt?
                        Takker for svar
                        Takk for deeeeeee

                        Mvh Pål Jonny

                        Comment


                        • Originally posted by jansr View Post
                          hvor får man tak i et greit treningsunderstell til t rex 450?elfun har bare et men det passer vist ikkje.
                          Er det et for microhelier, eller for større fugler som Raptor eller T600..?
                          Mathias
                          Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                          Comment


                          • Originally posted by Mathias View Post
                            Er det et for microhelier, eller for større fugler som Raptor eller T600..?
                            Han spør vel om et til 450'n
                            Impx har i hvertfall et som går an tror jeg...
                            Mvh
                            Bjørn Tore Espevik

                            Team Visa...

                            Comment


                            • Originally posted by Heliman View Post
                              Han spør vel om et til 450'n
                              Impx har i hvertfall et som går an tror jeg...
                              Det jeg tenkte var at hvis det var et slikt lite treningsunderstell lagd for E-Sky HoneyBee, Blade CP etc, så går det an å stripse det fast til understellet. Regnet nemlig med at det var festene til understellet som ikke passet, da Trex-gearet er mye bredere enn E-Sky ol...
                              Mathias
                              Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                              Comment


                              • Originally posted by jansr View Post
                                hvor får man tak i et greit treningsunderstell til t rex 450?elfun har bare et men det passer vist ikkje.
                                Hvis du går inn på HeliDirect - Your #1 Sources for R/C Helicopters, FPV, Jets and More. og søker på training så kommer det opp 4 stk.. Jeg brukte det til 9,99 dollar og funket fint for meg...

                                edit - Men jeg tror dette er det samme som elefun sier IKKE passer til 450'n, men jeg stripset nå bare mitt på.. Men er ikke 100% sikker her...
                                Last edited by TRAVEn; 08-01-08, 20:49.
                                - T-rex 450SE V2
                                Futaba 7c fasst - Futaba 401 gyro - 3x HS-65MG - Futaba 9257.
                                - Twister Medevac
                                - Big Lama

                                Comment

                                Working...
                                X