Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by JR DUDE View Post
    Hallo godtfolk.
    Har kjøpt meg en trex450s. Fant fort ut et problem der.
    På Flybar controll arm hadde jeg ca 5mm slark.
    flybar arm collar skulle vært kortere etter det jeg såg.
    Jeg har snudd armene riktig vei,så det er ikke problemet.
    Kan det ha vært en feil fra align eller har jeg gjort noe galt?
    Takker for svar
    Tror dette er en liten feil fra Align. Har hørt flere som har hatt samme problem. Jeg har også satt sammens en 450S som hadde denne slarken. På 450SE har de gjort denne tight og fin. Jeg klemte bare sammen kontroll armen med fingrene før jeg skrudde til sett skruene.
    Geir G
    -----------------------------
    T-Rex 600N Pro VBar
    Raptor 50 Titan
    T-Rex 450SE
    Spektrum DX7
    -----------------------------

    Comment


    • Halerotor og paddles

      Bruker ennå de orginale halerotor-bladene som kom med kjerra.. Jeg oppgraderer jo stadig med bedre utstyr etterhvert som jeg blir flinkere men er det noe å hente ved å kjøpe noen dyre halerotor blader??? og i tilfelle hvilke?? Kjører ikke 3D... Og hva med paddles?? er det noe å hente her for en ikke 3D gutt..
      - T-rex 450SE V2
      Futaba 7c fasst - Futaba 401 gyro - 3x HS-65MG - Futaba 9257.
      - Twister Medevac
      - Big Lama

      Comment


      • Gode og billige haleblader er K&B 450-size.

        For paddlere anbefales Gorilla fra Heliup. Disse gir meget god respons.
        Mathias
        Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

        Comment


        • Karbonhalebladene til Align er meget bra, anbefales sterkt
          Morten Smøraas

          Comment


          • Originally posted by TRAVEn View Post
            Bruker ennå de orginale halerotor-bladene som kom med kjerra.. Jeg oppgraderer jo stadig med bedre utstyr etterhvert som jeg blir flinkere men er det noe å hente ved å kjøpe noen dyre halerotor blader??? og i tilfelle hvilke?? Kjører ikke 3D... Og hva med paddles?? er det noe å hente her for en ikke 3D gutt..
            Kan også anbefale deg Gorilla sine paddlere. Disse kan du justere til slik du ønsker dem. Dersom du bestiller er det også lurt å ta med gorilla sitt understell. Umulig å ødelegge.

            De har dem hos rchover.com og readyheli.com (sikkert også flere steder).
            - Erik -

            ------------------------------------------
            Logo 600SX + 6003D
            Logo 400SE

            Futaba 18MZ

            Comment


            • Kom over denne.. 404 Not Found

              Jeg ser bare en klump metall i mine øyne, men hvordan virker denne.. Noen som har erfaring med denne??
              - T-rex 450SE V2
              Futaba 7c fasst - Futaba 401 gyro - 3x HS-65MG - Futaba 9257.
              - Twister Medevac
              - Big Lama

              Comment


              • Hei

                Originally posted by geirgr View Post
                Tror dette er en liten feil fra Align. Har hørt flere som har hatt samme problem. Jeg har også satt sammens en 450S som hadde denne slarken. På 450SE har de gjort denne tight og fin. Jeg klemte bare sammen kontroll armen med fingrene før jeg skrudde til sett skruene.
                Ok,så du mener dette er feil fra align ja. Trodde det kanskje skulle mellom noen foringer imellom hodet og flybaren,men såg nøyere over dette så fant jeg ut da denne feilen. Har nå bestilt meg metall flybare. Håper da denne passer som den skal da.
                Ellers får dere ha et godt nytt år i trondheim. (kommer du nedover til vinstra snart? Påsken blir det mye flyving. Hils Kari)
                Takk for deeeeeee

                Mvh Pål Jonny

                Comment


                • Originally posted by Mathias View Post
                  Gode og billige haleblader er K&B 450-size.

                  For paddlere anbefales Gorilla fra Heliup. Disse gir meget god respons.
                  Enig, det er uten tvil de som er best i forhold til prisen...
                  Om du i tillegg gjør "chinese weight" mod'n så blir halen meget bra

                  Fireup's Tail Mod Jig - HeliFreak
                  Mvh
                  Bjørn Tore Espevik

                  Team Visa...

                  Comment


                  • Originally posted by TRAVEn View Post
                    Kom over denne.. 404 Not Found

                    Jeg ser bare en klump metall i mine øyne, men hvordan virker denne.. Noen som har erfaring med denne??
                    Du tar av den øvre delen av hode og trekker den ned over masta slik at den ligger den mot swash-platen.
                    - Erik -

                    ------------------------------------------
                    Logo 600SX + 6003D
                    Logo 400SE

                    Futaba 18MZ

                    Comment


                    • Originally posted by Heliman View Post
                      Enig, det er uten tvil de som er best i forhold til prisen...
                      Om du i tillegg gjør "chinese weight" mod'n så blir halen meget bra

                      Fireup's Tail Mod Jig - HeliFreak
                      Har du prøvd denne mod'n? Har lenge tenkt å gjort det, men da feste kulene der boltene til halebladene går inn. Har sett at det er en del som har gjort dette. Problemet er at jeg ikke har lange nok skruer. Har sett noen på IMPX, men er ikke helt sikker på om de er lange nok...
                      Mathias
                      Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                      Comment


                      • Ja, men i en enkel variant...
                        Jeg tok bare å byttet ut skruene i bladholderen med noen lengre og satte to muttere på den siden hodet på skruen er, og tre muttere på den andre siden.
                        Det blir ikke helt det samme, men det ble merkbart bedre....
                        Last edited by Heliman; 10-01-08, 17:45. Reason: Doh... det var jo det du skrev :)
                        Mvh
                        Bjørn Tore Espevik

                        Team Visa...

                        Comment


                        • Originally posted by Heliman View Post
                          Ja, men i en enkel variant...
                          Jeg tok bare å byttet ut skruene i bladholderen med noen lengre og satte to muttere på den siden hodet på skruen er, og tre muttere på den andre siden.
                          Det blir ikke helt det samme, men det ble merkbart bedre....
                          OK, får vel måle hvor lang skrue jeg trenger - så bestiller jeg de på IMPX hvis de er lange nok...

                          Hvor lange skruer brukte du?
                          Mathias
                          Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                          Comment


                          • Det husker jeg ikke, jeg hadde noen liggende...
                            skal se om jeg finner skyvelæret som minstejenta på 4 har brukt til fiskestang, så skal jeg måle..

                            De er 17mm med hodet.
                            Last edited by Heliman; 10-01-08, 18:19. Reason: Fant skyvelæret :)
                            Mvh
                            Bjørn Tore Espevik

                            Team Visa...

                            Comment


                            • Eh, det er vel strengt tatt bare å måle hvor lange skruer du TRENGER, og kjøpe de hos en jernvarehandel?

                              Koster helt sikkert mindre, og du får den lengden du trenger...
                              Hilsen Rune Marcussen

                              MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                              JR DSX9

                              Fitjar Modellflyklubb
                              ---------------------------------------------------------------------------
                              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                              Comment


                              • Headspeed og pitch ved hovring T-rex 450 SE V2

                                Hallo godt folk...

                                Trenger litt hjelp ang. headspeed og pitch jeg skal ha ved hovring / Normal flyging.. Bruker 12 pinion med 335 pro blader ( de røde og hvite ). Har ikke motoren jeg bruker foran meg nå men det er den som fulgte med V2 versjonen kjøpt på elefun... Føler at noe ikke står i forhold til hverandre når jeg hovrer / Normal flyging... Ikke stabilt opp/ned... Kan det ha seg at jeg har for mye pitch og for lite head speed eller for lite pitch og alt for mye head speed...
                                Det bør vel kanskje være ok forhold her for ikke å slite unødvendig på chopperen ??

                                Har en Micropower E logger med RPM sensor på vei i posten så jeg tenkte å bruke...

                                Slik det er idag har jeg lagt meg på 5 i pitch.. Headspeed har jeg som sagt ingen peil om hva ligger på...

                                På forhånd takk
                                - T-rex 450SE V2
                                Futaba 7c fasst - Futaba 401 gyro - 3x HS-65MG - Futaba 9257.
                                - Twister Medevac
                                - Big Lama

                                Comment

                                Working...
                                X