Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lite problem med Lama V3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by lipo
    Hva var dyrest? Lamaen eller gyroen på Raptoren?

    hehe.. ja det var det da! trenger vel ikke svare på den... jeg flyr med det som det er jeg, så bestiller jeg noen nye rotorblad når de får det på lager! er bare for morro jeg kjøpte det likevel, greit å ha siden det har vært så mye drittvær og eksamen stress om dagen! fin måte å koble av litt!
    T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
    Yak 54 m ASP65
    Depron vrak ;)
    masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

    "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

    -- Ronny --

    Comment


    • #17
      Jeg har en Vortex med kontraroterende blad på, og denne bruker å bli helt spinnvill enkelte ganger. Drar til ene siden slik at jeg må ha full stikk til den ene eller andre siden for å kompensere. Bruker da å justere på den 4in1 controllern slik at jeg får det nesten i ro. Resten finjusterer jeg med trim på sender, men det skal ikke mer enn en liten klask til før den finner ut at den skal justere seg selv..

      Husk å ta strømmen når du skal justere
      -=-Trondheim Mfk-=-
      * Raptor 50 Titan (SE)
      * T-Rex 450SE
      * E-Sky CP2 (Solgt)
      * Vortex
      * E-Starter
      * Slow Stick
      * Spektrum DX7

      No helicopters were harmed in the creation of this post

      Comment


      • #18
        Dette har vært diskutert mange ganger før her. Du har 1 eller 2 skruer som det nevnes på mottaker/escen inne i heliet.
        Om de er merket så er det den som står prop=proportional på du skal justere på for å ordne dette. Den justerer forholdet i kraft mellom de 2 rotorene, akkurat som trimmen og rorstikke gjør. denne kan du bruke for å få den til å holde.

        Men som det også nevnes, dette vil variere med batterispenning. det er greit å stille den slik at den vrir seg sakte ene veien uten trim med fullt batteri og andre veien uten trim når man nærmer seg tom. Da skal du kunne bruke trimmen hele veien for å holde det noenlunde stødig. Når det ikke holder med trim da så har du for lite strøm og det er sunt for lipoet at du avslutter.

        Husk dette er en dingseboms der komplett heli og radio koster mindre enn en GY401 gyro så ikke forvent presisjon....

        Obs...viktig som Strutings sier, du kan justere mens strømmen er på men du må koble fra og til igjen for at justeringen skal ha effekt.
        Last edited by Tintin; 05-12-06, 06:20.

        Comment

        Working...
        X