Announcement

Collapse
No announcement yet.

T-Rex 600. Nesten til å starte, dvs. byggingen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T-Rex 600. Nesten til å starte, dvs. byggingen.

    TTT(Ting Tar Tid)
    Det gjør det også å få post fra ymse steder, spesiellt i juletiden. Nå har jeg iallefall fått settet med ymse tillegg(bling) og nå skal en god del av langhelgen brukes til bygging.
    Desverre er 600XL motoren som jeg bestilte ekstra desverre tilbakekallt i mellomtiden. Akslingen på flere motorer har knekt. Derfor lurer jeg på en Neu motor i stedet for.
    CC 85HV Esc ligger til fortolling. Den lurer jeg også litt på. Skulle jeg starte med en Jazz 80-6-18? Etter å ha lest litt og sett på video for oppsett virker HV85'en noe komplisert å sette opp.
    Vel vel, det går seg vel til etterhvert. Jeg vil ta det med ro og ta meg god til byggingen. Muligens kommer det underveis ny hale(aksling) og kanksje det er like greit å bytte ut reima med en gang?

    Og, så er det på tide å melde seg inn i en egnet klubb i Oslo-området. På egen hånd blir det så som så med utviklingen av egne ferdigheter.

    Godt nytt år til alle!

    Stein
    Attached Files
    Last edited by Kingfisher; 30-12-06, 11:08.

  • #2
    Dette blir gøy Stein!

    Det med programmeringen av CC'en er ikke værre på noen av måtene egentlig, enten bruker du radioen og lytter til pipene eller så bruker du en CC-Link, selv om det er mange innstillinger er det ikke noen vanskelig sak å få til.

    Også ser jeg at det var du som stjal en av mine canopyer #¤¤%%&!
    Det der er den eneste jeg liker av Align sine ferdiglakkerte... Jaja, da får jeg heller bestillle en custom-lakkert.

    Uansett, lykke til med byggingen og gratulerer med en kjempeflott maskin og skikkelig utstyr i samme slengen!

    Comment


    • #3
      CC controllerene er egentlig ikke så vanskelige å sette opp, og en stor fordel med cc 85'n er at du kan kjøre med mer enn 6 celler.
      Kontroniken har maks 6 celler....
      Jeg har byttet til en kontronik Jazz 80 på min 600, og har merket at den lager mye mindre støy enn align kontrolleren. Før hadde jeg en og annen glitch, men etter at jeg byttet til Kontronig så har jeg ikke merket noen ting.
      Jeg måtte forresten bytte til 11 tenners piniong for å få samme headspeeden som 10 tenners med align kontrolleren.
      Governor funksjonene fungerer helt perfekt med kontronik, jeg vet ikke hvordan den er på cc85...
      Northwood bruker vel cc85 på sin rex, så om du får problemer med oppsettet så er det nok ikke vanskelig å få hjelp til det
      Mvh
      Bjørn Tore Espevik

      Team Visa...

      Comment


      • #4
        [QUOTE=northwood]

        Også ser jeg at det var du som stjal en av mine canopyer #€€%%&!
        Det der er den eneste jeg liker av Align sine ferdiglakkerte... Jaja, da får jeg heller bestillle en custom-lakkert.
        QUOTE]

        Takker northwood.
        Stjal jeg din, hos Helikraft? )
        Da jeg var inne der før jul så jeg at de hadde en av den jeg vill ha. Jeg bestillte den + noe annet. Deretter, av en eller annen grunn, kansellerte jeg bestillingen og skulle til å bestille på nytt. Da fikk jeg ikke bestillt samme canopy fordi de var tomme. Søren og tenkte jeg, der var det jaggu en før meg. Men, det var min kanselerte bestilling som hadde "tatt den". Etter noen timer dukket en stykk opp på lager igen.

        Ang. CC HV85 så har jeg også CC-linken, så jeg får prøve meg frem. Det går sikker greit.

        Var det slik at 600CF combo-settene ikke kom med hovedblader? Jeg har ikke fått sjekket om jeg har fått de tingene jeg bestilte men har registert at det bare er ett enkelt par blader med forsendelsen. Jeg bestilte ett par utenom.

        Heliman:
        Hvilken HS har du med govenor/Jazz'en og 6S?

        Stein

        Comment


        • #5
          Jeg har ikke målt etter at jeg byttet til Kontronik'en, men på lyden og responsen så antar jeg det ligger rundt 2000-2100.
          Jeg målte det når jeg hadde Align kontrolleren, og det høres og kjennes ganske likt ut....
          Jeg aner ikke hvorfor jeg måtte bytte pinion for å oppnå samme HS, men det har vel med frekvens og timing å gjøre antar jeg....
          Mvh
          Bjørn Tore Espevik

          Team Visa...

          Comment


          • #6
            Du får bare si i fra hvis du trenger noe hjelp med CC kontrolleren. Har en CC45HV som jeg bruker med en Neu 1910 motor her.

            Er enig i at CC kontrollerene støyer mer enn Jazz - har en og annen glitch på min som hadde vært snasent å bli kvitt
            Hvor er lipoen din a?

            www.airheads.no
            www.bmk-rc.com/

            Comment


            • #7
              PowerJazz neste, Lorents! Verdens første T-Rex 600 som kjører på 15S skal bli min!

              Angående støy, så bruker jeg en ferritt-ring på ledningen for throttle, bruker det på alle modellene mine fra shockflyers til 600'n, den gjør iallefall ingenting galt der den er.

              Og litt OT, skifter dere gutta kontakter ofte? Mine blir svarte av den voldsomme gnisten jeg får ved tilkobling... Liker ikke triksene som f.eks. resistorer da de ødelegger kontrollerens avlesning av spenning. Har fått motorkutt en gang pga. ødelagte flater.

              Comment


              • #8
                Power Jazz er for gutta med hår på b...... - skikkelige saker

                Prøver å koble pluggen på samme sted hver gang så blir det ikke så mange flekker ihvertfall og da bare på tuppen og i kanten av - polen. Må vel ta en økt å lodde på noen nye plugger en dag. Styrer også unna motstander for å lade opp kondensatorene - noen er storfornøyde mens andre får krøll med at regulatoren blir lurt.

                Ferrittringer gjør en god jobb med å redusere støy. Har brukt det på ESC og regulator for mottaker. Flyr nå med DX7 og på den lille trexen min har jeg tatt bort ferrittringen - snedige greier dette spektrum opplegget
                Hvor er lipoen din a?

                www.airheads.no
                www.bmk-rc.com/

                Comment


                • #9
                  de to laderne som du har liggende på bordet, er det thuderpower TP1010C? hvis det er det så må du gi en liten lyd fra deg når du har prøvd de! lurer litt på å kjøpe en slik lader du får ha lykke til med rex'en!
                  William Jul Ringkjøb
                  Bodø MFK

                  If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by william123
                    de to laderne som du har liggende på bordet, er det thuderpower TP1010C? hvis det er det så må du gi en liten lyd fra deg når du har prøvd de! lurer litt på å kjøpe en slik lader du får ha lykke til med rex'en!
                    Ja, det er det. Skal gi deg et pip.

                    Stein

                    Comment


                    • #11
                      William, har en 1010 med 210 selv og er storfornøyd med de for lading av større lipoer - umulig å dumme seg ut. De har også kommet ut ned ny firmware for lading av A123 celler og visstnok skal de komme med ny firmware som tar nicad og nimh også. Man kan kjøpe kabel og oppgradere selv. Noe av tanken bak laderen var forsåvidt at den kun skulle lade lipoer slik at det ikke skulle være mulig å velge feil, men de har vel tenkt på det. Fikk forresten snakket med Charlie Wang i sommer og spurte han om det var rapportert inn noen uhell ved bruk av laderen og det var det visstnok ikke

                      For mindre lipoer (opp til 4S) liker jeg FMA Cellpro best, den er enda enklere å bruke.
                      Hvor er lipoen din a?

                      www.airheads.no
                      www.bmk-rc.com/

                      Comment


                      • #12
                        OK, takk for svar. da blir det sikkert en slik en når jeg har penger nok var ikke meningen å kapre tråden...
                        William Jul Ringkjøb
                        Bodø MFK

                        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                        Comment

                        Working...
                        X